AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Tenker da spesielt her inne på Samliv og Relasjoner, går sjelden mer enn et par timer før det opprettes en ny tråd som tar for seg kjønnene som om det er snakk om identiske krøtterflokker. Og hvor de fleste hopper på og forsvarer sitt eget kjønn så fingrene flakser og tastaturet ryker. Hva ønsker man egentlig å få ut av tråder som "kvinner bryr seg bare om penger" og "menn bryr seg bare om utseende"? Er det i det hele tatt mulig å oppnå en fruktbar diskusjon med et slikt utgangspunkt? Anonymous poster hash: 8fe02...965 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Med fare for å kaste stein i glasshus...men jeg har en følelse av at det er flest menn som starter slike tråder. (Med dette mener jeg ikke at ALLE menn her inne starter slike tråder). Hva som er årsaken vet jeg ikke, men jeg tror en del forsmådde menn søker til kvinneforum kanskje for å hevde sin egen manndom. Det er i hvert fall ikke gjennomsnittsmannen vi har her inne på forumet (på godt og vondt) Anonymous poster hash: f5a77...e24 9
Maximillian Cohen Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Helt riktig, det er ikke gjennomsnittsmannen dere har her inne på forumet; jeg ligger langt over...
Gjest Iben Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Klart det er mulig å få i gang en fruktbar diskusjon ved å starte med en absolutistisk påstand. Men det spørs hva du legger i ordet "fruktbart". Formålet med en debatt er ikke nødvendigvis at alle skal bli enige til slutt. Og så er det nå en gang sånn at dette med "kjønnsroller" og "kjønnsforskjeller" er veldig i vinden. Det er et av de heteste temaene i samfunnsdebatten de siste 40 årene, så hett at man til og med bedriver egne "kjønnsstudier" på statens regning (men da helst med en feministisk slagside). Tror nok dere skal måtte jobbe veldig hardt for å kneble disse debattene, dersom det er det som er målet, for både kvinner og menn er åpenbart interessert i temaet. "Kjønnskrigen" er forøvrig ikke begrenset til samlivsforumet på KG, men blåser ved full styrke i samfunnsdebatten som helhet (for de av dere som leser aviser). Personlig anser jeg "kjønnskrigen" som en direkte konsekvens av "Feminisme Versjon 2.0". Og nei, det er på ingen måte noen heldig samfunnsutvikling at kjønnene til stadighet settes opp mot hverandre, men ei heller er dette det første - eller det siste - eksempelet på "splitt og hersk" - taktikk fra den politiske/økonomiske eliten. Endret 3. oktober 2014 av Iben
Guybrush Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Tenker da spesielt her inne på Samliv og Relasjoner, går sjelden mer enn et par timer før det opprettes en ny tråd som tar for seg kjønnene som om det er snakk om identiske krøtterflokker. Og hvor de fleste hopper på og forsvarer sitt eget kjønn så fingrene flakser og tastaturet ryker. Hva ønsker man egentlig å få ut av tråder som "kvinner bryr seg bare om penger" og "menn bryr seg bare om utseende"? Er det i det hele tatt mulig å oppnå en fruktbar diskusjon med et slikt utgangspunkt? Anonymous poster hash: 8fe02...965 1. De fleste trådene etableres av brukere med særdeles få innlegg, helt nye profiler eller AB 2. Hørt om trolling? 3. Mye bæ, lite ull. Jeg anser dette for å være en liten gruppe som lager tråd på tråd på tråd innen samme tema. Det er en liten gruppe mennesker og jeg har intet behov for å bry meg stort om hva de evt måtte ha av tvangstanker eller illusjoner. Men de skal hjertelig få lov til å yttre dem så mye de vil. På lik linje med at jeg kan velge å overse det de kommer med og himle oppgitt med øynene. 5
Ferny Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Haha. Måtte bare. "Adam vil ikke stå ved siden av Eva. Adam vil stå ved siden av Adam."http://www.nrk.no/ytring/ikke-plass-til-hannen_-1.11965989
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Helt riktig, det er ikke gjennomsnittsmannen dere har her inne på forumet; jeg ligger langt over... LOLAnonymous poster hash: 5d7f8...81b
Summers Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Men må da være flere som møter slike påstander i det virkelige liv. Jeg hører generaliseringer av kvinner rimelig ofte: "Lå i koma for ett år siden - tok VM gull i dag. http://www.vg.no/sport/friidrett/laa-i-koma-for-ett-aar-siden-tok-vm-gull-i-dag/a/23300644/ Bombe at det var kvinneidrett." Eller på trening når det var mange jenter som hadde møtt opp. "De forsvinner vel når høstregnet kommer" "For å forstå en kvinne må man være en kvinne" "Kvinnelogikk" Regnet med at kvinner drev med det samme om menn når de prater sammen. Endret 3. oktober 2014 av Summers
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 True story. Hvis jeg hadde funnet ut at mannen min brukte tiden sin på å opprette slike tråder på et (kvinne) diskusjonsforum, ville det vært veldig turnoff. Ingen av de mennene jeg ser på som attraktive (nå mener jeg hele pakka, ikke bare utseendet), kan jeg se for meg sitte og diskutere på et samlivsforum... Med fare for å kaste stein i glasshus...men jeg har en følelse av at det er flest menn som starter slike tråder. (Med dette mener jeg ikke at ALLE menn her inne starter slike tråder). Hva som er årsaken vet jeg ikke, men jeg tror en del forsmådde menn søker til kvinneforum kanskje for å hevde sin egen manndom. Det er i hvert fall ikke gjennomsnittsmannen vi har her inne på forumet (på godt og vondt) Anonymous poster hash: f5a77...e24 Anonymous poster hash: 5d7f8...81b 1
Gorgonzola Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Du tenker mest på alle trådene og innleggene som beskriver at "sånn er menn"? Altså utro, egoistiske drittsekker som stort sett tenker på én ting. Blir gjerne krig av sånt.
Gjest Hummels Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Alle vil vel forsvare sitt eget kjønn? Jeg blir sur når kvinner drar alle menn under en kam. Alle menn er ikke utro, alle menn er ikke kun opptatt av utseendet, alle menn er ikke puppegal, alle menn er ikke drittsekker. Endret 3. oktober 2014 av Blåtime 3
Gorgonzola Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) True story. Hvis jeg hadde funnet ut at mannen min brukte tiden sin på å opprette slike tråder på et (kvinne) diskusjonsforum, ville det vært veldig turnoff. Ingen av de mennene jeg ser på som attraktive (nå mener jeg hele pakka, ikke bare utseendet), kan jeg se for meg sitte og diskutere på et samlivsforum...Anonymous poster hash: 5d7f8...81b Du er mer klar for en svett tøffing i flanell skjorte som kommer hjem fra hjortejakt og er klar for å slenge deg opp etter veggen å gi deg en omgang? ALternativt labbe inn (med skitne sko), sette seg foran peisilden og i beste fall svare deg med enstavelsesord, i den grad han gidder/nedverdiger seg til å svare på gnålet ditt? Endret 3. oktober 2014 av Gorgonzola 1
Gjest Iben Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) True story. Hvis jeg hadde funnet ut at mannen min brukte tiden sin på å opprette slike tråder på et (kvinne) diskusjonsforum, ville det vært veldig turnoff.Ingen av de mennene jeg ser på som attraktive (nå mener jeg hele pakka, ikke bare utseendet), kan jeg se for meg sitte og diskutere på et samlivsforum...Anonymous poster hash: 5d7f8...81b Det her syns jeg er en merkelig holdning. For det første: Hva er galt med samfunnsengasjement? Det er jo primært menn som er interesserte i samfunnsspørsmål (ref. innholdet i kvinneblader vs. manneblader, og det at flere menn enn kvinner søker seg inn i politikken og ønsker å diskutere politikk generelt). Så samfunnsengasjement er jo i høyeste grad et maskulint trekk, kan det virke som. For det andre: Du har jo åpenbart vært inne på samlivsforumet selv, ettersom du vet hva som foregår der. Så hvorfor skulle det kun være i kvinners interesse å diskutere et slikt tema? Det er da et akkurat like relevant tema for menn, som det det er for kvinner. Og når man først er interessert i slike tema, hvorfor ikke diskutere det på et kvinneforum, fremfor bare å "preke til koret" på andre fora som stort sett er alvorlig mannsdominerte? Er ikke kvinner verdige debattanter for menn i dine øyne? Endret 3. oktober 2014 av Iben
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #15 Skrevet 3. oktober 2014 True story. Hvis jeg hadde funnet ut at mannen min brukte tiden sin på å opprette slike tråder på et (kvinne) diskusjonsforum, ville det vært veldig turnoff. Ingen av de mennene jeg ser på som attraktive (nå mener jeg hele pakka, ikke bare utseendet), kan jeg se for meg sitte og diskutere på et samlivsforum...Anonymous poster hash: 5d7f8...81b Mener du det er turnoff dersom han oppretter "slike tråder" som de bitre mennene her inne har en tendens til å gjøre, eller mener du at det er turnoff generelt med menn som diskuterer på KG? Anonymous poster hash: 8fe02...965
Summers Skrevet 3. oktober 2014 #16 Skrevet 3. oktober 2014 Mener du det er turnoff dersom han oppretter "slike tråder" som de bitre mennene her inne har en tendens til å gjøre, eller mener du at det er turnoff generelt med menn som diskuterer på KG? Anonymous poster hash: 8fe02...965 Er selvsagt turnoff med både kvinner og menn som bruker tid på KG og spesielt på fredagskveld. Men kvinner eier jo ikke selvinnsikt så de har vel ikke noe problemer med å tro de er så mye bedre enn mennene på KG.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 Alle vil vel forsvare sitt eget kjønn? Jeg blir sur når kvinner drar alle menn under en kam. Alle menn er ikke utro, alle menn er ikke kun opptatt av utseendet, alle menn er ikke puppegal, alle menn er ikke drittsekker. Jeg ble selv overrasket her inne når jeg stiftet bekjentskap med noen av de mer spesielle brukerne. Tenker da mest på de mennene som oppretter brukere kun for å sette på plass kvinner. De er kanskje ikke mange, men høylytte er de. Jeg lurer også på hva de gjør her, siden de ikke har lyst til å diskutere. Hva er det som gjør at en liten gruppe menn kommer til et kvinneforum for å opprette tråder om at kvinner har skylda for alt fra svartedauden til dårlig påskevær? Som mener at straks kvinner har passert 30, så kan de like så gjerne legge seg ned og dø? Hva er det som gjør at den samme gruppen menn ikke mener kvinners erfaringer er like mye reelle og legitime som menns erfaringer? Hva er det som gjør at akkurat disse mennene skal få uttale seg på vegne av alle menn? Hvorfor skal kvinner som diskuterer med disse godta å bli tillagt meninger og holdninger de aldri har uttrykt, bare fordi denne lille gruppen menn har bestemt seg for hvordan kvinner er, hva kvinner mener, hvor lett kvinner har det, og hvor vanskelig menn har det? Gjerne akkompagnert av en artikkel som viser det økende antallet av barnløse menn (for det er jo selvfølgelig kvinnens feil). Nå ja, det er den gruppen som irriterer meg mest her inne. Anonymous poster hash: f4ac5...db7 4
Gjest Iben Skrevet 3. oktober 2014 #18 Skrevet 3. oktober 2014 Er selvsagt turnoff med både kvinner og menn som bruker tid på KG og spesielt på fredagskveld. Men kvinner eier jo ikke selvinnsikt så de har vel ikke noe problemer med å tro de er så mye bedre enn mennene på KG. Jeg syns ikke det er turn-off, snarere tvert imot. Litt nerde-faktor er bare sjarmerende.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #19 Skrevet 3. oktober 2014 Er selvsagt turnoff med både kvinner og menn som bruker tid på KG og spesielt på fredagskveld. Men kvinner eier jo ikke selvinnsikt så de har vel ikke noe problemer med å tro de er så mye bedre enn mennene på KG. Nøyaktig denne formen for svart/hvitt generalisering som jeg sikter til i HI. Alle menn er sånn, alle kvinner er sånn. Tror du virkelig selv at samtlige kvinner deler en og samme personlighet? Anonymous poster hash: 8fe02...965
Summers Skrevet 3. oktober 2014 #20 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg syns ikke det er turn-off, snarere tvert imot. Litt nerde-faktor er bare sjarmerende. Er noe som kalles adaptive preferanser hvor man liker det man kan få og misliker det man ikke kan få. Uten at jeg sier at du ikke kan velge og vrake i damer. Nøyaktig denne formen for svart/hvitt generalisering som jeg sikter til i HI. Alle menn er sånn, alle kvinner er sånn. Tror du virkelig selv at samtlige kvinner deler en og samme personlighet? Anonymous poster hash: 8fe02...965 Den kommentaren var ikke helt seriøst ment, men spilte på HI. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå