Gå til innhold

Så mye drittkjøring på veiene!

Anbefalte innlegg

Gjest Hummels
Skrevet

Blir flau på folk sine vegne over hvor dårlig folk kjører! Trodde de gikk på kjøreskole å lærte jeg! Det de lærer går vel inn det ene øret og ut det andre. Ikke holder folk vikeplikten, råkjører forbi i svinger eller rett før det kommer en bil i mot (de tror de har så jævla god sjanse), ikke kan de noe om plassering, kjører langt ut i det andre kjørefeltet, frekk som faen, kjører i sneglefart i 80 - 90 sone, kjører i 120 +++ uansett fartsgrense (det er jo så kult..NOT!), fyllekjøring, snakker i telefonen når de kjører, skriver melding når de kjører. Det er ikke en dag jeg ikke ser en/ei som absolutt IKKE skulle fått lov å kjøre bil. Er det rart det er så mange ulykker? Det verste er når andre uskyldige mennesker mister livet pga noen jævler som ikke kan kjøre eller skal leke kule!

Jeg har lappen og kjører en del. Skal innrømme at jeg har fått bot for at jeg har kjørt for fort. Første året jeg kjørte likte jeg litt fart, men aldri for mye. Jeg har aldri kjørt fortere enn 110. Det har vert hvis jeg har hatt skikkelig dårlig tid. Det er mye det også, men det er på motorveier jeg har kjørt så fort. Som oftest ligger jeg på 80-90 på motorveier. 80-105 er mer en nok fart på norske veier. Vil man kjøre fortere så begynn å kjør racerbiler da vel og bli med i løp!! Jeg har vertfall ALDRI kjørt i rusa tilstand eller med alkohol i kroppen. Aldri kommer jeg til å gjøre det heller. Så pass med vett har jeg i det lille hodet mitt.

I dag var det en jævel av en guttunge som råkjørte forbi meg. Jeg kjørte i 80. Det kom en bil i mot som måtte bråstoppe. Jeg tuta som faen på han og blinket. Han ble så flau at han kjørte bare fortere for å komme seg bort. Tok nummeret hans også. Så han bør være nervøs! Jeg blir så glad hver gang idioter mister lappen for godt!! Synd det finnes så utrolig mange av de på veiene så det er jo mange som aldri mister lappen. Fy faen! En dag når jeg kjørte så var det en kvinne som hadde vikeplikt for meg som kjørte ut rett foran meg så jeg måtte bråbremse. Tutet på henne og hun bare så på meg så uskyldig hun bare kunne. Grrr!

Måtte bare få det ut!!!!!!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok en bilist som kjører ganske pent, siden du opplever det som et problem at flere kjører forbi deg. I tillegg høres du ut som en angiver som kjører sakte for så ringe inn til politiet og mase på dem.

Jeg står nok på motsatt side . jeg mener nordmenn kjører altfor sakte, og tetter opp trafikken og ikke skjønner hva god flyt og fornuft er. Men jeg er ikke en av de perfekte i trafikken heller - jeg sender meldinger/ringer, kjører jevnlig 130+ på motorveien, holder for kort avstand til de foran etc etc.

• Liker 1
Gjest Hummels
Skrevet

Jeg er forbanna på de som kjører for seint også. Kan ikke folk kjøre i fartsgrensene? Er det for vanskelig :O

I det minste i nærheten av fartsgrensa. Det verste er de som ikke gidder å holde vikeplikten! Vil de drepe andre folk?

• Liker 1
Skrevet

Er det en type bilister jeg er skikkelig forbannet på så er det de som ikke greier å holde avstand. Hvorfor er det så vanskelig? Synes UP burde hatt mange flere avstandskontroller, for der er utrolig mange som synder mot dette. Og husk, du får 3 prikker om du ikke holder avstand til bilen foran. I de verste tilfellene så kan du miste sertifikatet.

Anonymous poster hash: d04ba...404
  • Liker 4
Skrevet

Du er nok en bilist som kjører ganske pent, siden du opplever det som et problem at flere kjører forbi deg. I tillegg høres du ut som en angiver som kjører sakte for så ringe inn til politiet og mase på dem.

Jeg står nok på motsatt side . jeg mener nordmenn kjører altfor sakte, og tetter opp trafikken og ikke skjønner hva god flyt og fornuft er. Men jeg er ikke en av de perfekte i trafikken heller - jeg sender meldinger/ringer, kjører jevnlig 130+ på motorveien, holder for kort avstand til de foran etc etc.

Så du bryter vegtrafikkloven på jevnlig basis og setter uskyldige menneskers liv i fare. Det er slike som deg vi diskuterer i denne tråden. Tenk deg om, hvilken risiko du tar. Å holde fasrtsgrensene er ikke å tette opp trafikken.

Anonymous poster hash: a992a...789

• Liker 4
Skrevet (endret)

Så du bryter vegtrafikkloven på jevnlig basis og setter uskyldige menneskers liv i fare. Det er slike som deg vi diskuterer i denne tråden. Tenk deg om, hvilken risiko du tar. Å holde fasrtsgrensene er ikke å tette opp trafikken.

Det stemmer dessverre. Vi har alle våre svake sider.

Jeg mener dog at det er flere enn en måte å være trafikkfarlig på. Ja, jeg kjører stort sett over fartsgrensen, men jeg er en relativt teknisk kompetent sjåfør (65k+ i året).

Jeg ser enormt mange som slavisk følger fartsgrensen og lager kø, og de glemmer blinklys, vikeplikt i kryss, kjører generelt uoppmerksomt og ustabilt samt manglende bruk av speil. Jeg har ikke tall på hvor ofte jeg har kjørt forbi folk som ligger i 50 km/t i 80-sonen som blinker og tuter på meg (!!) fordi jeg vil komme frem før jeg blir pensjonist. Det de ikke ser er den lange køen bak dem....De elsker å dømme folk med å ringe politiet og melde fra om "grisekjøring" :roll: , men selvinnsikt - det har dem ikke sett :klaske:

Endret av Aule
  • Liker 1
Skrevet

Havna forleden dag bak en bilist som konsekvent lå i 40 km/t i 70-sonen, og uten gode muligheter for forbikjøring. Trodde jeg skulle klikke. Neste gang det skjer, tar jeg seriøst nummeret på bilen, ringer politiet og sier jeg mistenker jeg har en rusa bilist foran meg.

Anonymous poster hash: d1ed6...0d6
Skrevet

Det stemmer dessverre. Vi har alle våre svake sider.

Jeg mener dog at det er flere enn en måte å være trafikkfarlig på. Ja, jeg kjører stort sett over fartsgrensen, men jeg er en relativt teknisk kompetent sjåfør (65k+ i året).

Jeg ser enormt mange som slavisk følger fartsgrensen og lager kø, og de glemmer blinklys, vikeplikt i kryss, kjører generelt uoppmerksomt og ustabilt samt manglende bruk av speil. Jeg har ikke tall på hvor ofte jeg har kjørt forbi folk som ligger i 50 km/t i 80-sonen som blinker og tuter på meg (!!) fordi jeg vil komme frem før jeg blir pensjonist. Det de ikke ser er den lange køen bak dem....De elsker å dømme folk med å ringe politiet og melde fra om "grisekjøring" :roll: , men selvinnsikt - det har dem ikke sett :klaske:

Jeg er så enig at jeg kan ikke få sagt det nok!

Folk som er helt fanatiske på fartsgrensen tenker heller ikke over at når speedometeret viser 80 ligger de fleste i 75. De aller fleste med litt innsikt i trafikk og veiforhold ser godt at det er for lave fartsgrenser mange steder i landet.

Når man ender opp med å lage kø, så må folk fatte at de faktisk ligger lavere enn det resten vil.

Jeg irriterer meg dog mest over folk som ikke kan å kjøre rundkjøringer. Ja, man har vikeplikt for de som allerede er i rundkjøringen, men når den andre bilen er helt på andre siden og det er tid til at tre biler kjører inn før denne kommer dit hvor man faktisk må vente, da er det idioti å stå og lage stopp. Rundkjøringer skal være effektivt, man skal ikke stå og vente fordi det er noen som akkurat har kommet inn på motsatt side.

Anonymous poster hash: 2432a...da8

• Liker 1
Skrevet

Åååååå fyyyyy faaen i heeelvete må jeg si!!!! Her om dagen, skulle typen min kjøre meg hjem. På 18 at, ved en tunnell, kommer det en jævla taxi MOT_ jeg gjentar, MOT oss, altså FRA den andre filen, fordi han skulle "forbi" bilene foran han… vi holdte nesten på å krasje. Og bak oss var det til og med biler! HVA TENKTE HAN MED???

Anonymous poster hash: 0d222...9da
Skrevet

Jeg vil gjerne takke alle som dropper å kjøre når de pga hodepine, feber, søvnmangel, stress eller av andre grunner ikke er oppmerksom nok til å kjøre bil. Det er ikke en menneskerett å kjøre bil, men det burde være en menneskerett å være trygg på fortauet. Dessverre er det altfor mange som kjører bil når de ikke burde.

Anonymous poster hash: 5b464...bad

• Liker 1
Gjest Hummels
Skrevet (endret)

Jeg er så enig at jeg kan ikke få sagt det nok!

Folk som er helt fanatiske på fartsgrensen tenker heller ikke over at når speedometeret viser 80 ligger de fleste i 75. De aller fleste med litt innsikt i trafikk og veiforhold ser godt at det er for lave fartsgrenser mange steder i landet.

Når man ender opp med å lage kø, så må folk fatte at de faktisk ligger lavere enn det resten vil.

Jeg irriterer meg dog mest over folk som ikke kan å kjøre rundkjøringer. Ja, man har vikeplikt for de som allerede er i rundkjøringen, men når den andre bilen er helt på andre siden og det er tid til at tre biler kjører inn før denne kommer dit hvor man faktisk må vente, da er det idioti å stå og lage stopp. Rundkjøringer skal være effektivt, man skal ikke stå og vente fordi det er noen som akkurat har kommet inn på motsatt side.

Jeg ligger alltid høyere enn det speedometeret viser og kjører ofte i 100. 110 viser speedometeret. Det er en helt grei fart fra 80-100. Lager den farten kø så er det pga folk er alt for stressa eller elsker stor fart. Ja det kan skje ulykke uansett men jo høyere fart jo mindre sjans for å overleve. Bedre å tenke på vårt eget liv eller i det minste andre sitt liv enn fart og spenning. Endret av Blåtime
Skrevet

Som fersk bilist er det en ting som irriterer meg, og gjør meg usikker bak rattet. Det er disse "fryktelig gode" blikjørere som kommer i hylende raskt fart inn i et kryss de har vikeplikt på. Det samme gjelder rundkjøringer, de kjører hardt og fort inn, nærmest for å skremme til seg en plass. Vi ferske sjåfører blir da både nervøs og devensiv i kjøringen og irriterer d såakalte "gode sjåfører" enda mer.

Anonymous poster hash: d1a7f...e60
  • Liker 2
Gjest klyyyyy
Skrevet

Du er vel en som bremser ned til 80 på motorveien før du kommer inn i en tunnel du.

Skrevet

Som fersk bilist er det en ting som irriterer meg, og gjør meg usikker bak rattet. Det er disse "fryktelig gode" blikjørere som kommer i hylende raskt fart inn i et kryss de har vikeplikt på. Det samme gjelder rundkjøringer, de kjører hardt og fort inn, nærmest for å skremme til seg en plass. Vi ferske sjåfører blir da både nervøs og devensiv i kjøringen og irriterer d såakalte "gode sjåfører" enda mer.

Anonymous poster hash: d1a7f...e60

Nei, det er for å være effektiv, slik målet med rundkjøringer er. En perfekt rundkjøring fungerer slik at så og si ingen må stoppe helt, men man får småluker hvor en og en bil kan hoppe inn. Det ødelegges av de som stopper opp "i tilfelle noen skal hit".

Gjest Hummels
Skrevet (endret)

Du er vel en som bremser ned til 80 på motorveien før du kommer inn i en tunnel du.

På motorveier kjører jeg i 90-100. Både i tunneler og ikke. Vanlige veier kjører jeg i 80-90. Så lenge det er 80 sone. Skal folk stresse sånn så får de kjøre litt tidligere. Skal folk snegle seg fram på veiene så får de lære seg å SLIPPE FORBI. Skal folk tøffe seg så får de gjøre det på en annen måte, ikke sette andre sitt liv i fare for at de selv skal leke tøff.

Endret av Blåtime
Gjest Hummels
Skrevet (endret)

Nei, det er for å være effektiv, slik målet med rundkjøringer er. En perfekt rundkjøring fungerer slik at så og si ingen må stoppe helt, men man får småluker hvor en og en bil kan hoppe inn. Det ødelegges av de som stopper opp "i tilfelle noen skal hit".

Det er ikke alltid like lett for nybegynnere det ;) Men det kommer seg som oftest etter hvert.

Endret av Blåtime
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er en sånn fersk sjåfør som noen ganger lager stopp i rundkjøringer. Ikke fordi jeg mener å gjøre det, men jeg synes biler kan ha litt fart inn i rundkjøringa, og jeg vil heller stoppe enn å kollidere. I tillegg bor jeg på et sted hvor det store deler av døgnet er lite trafikk, så stort sett har man rundkjøringa for seg selv.. den ene gangen, da, hvor det kommer flere biler med fart inn i den rundkjøringa, så blir jeg litt usikker.

Jeg liker heller ikke de som, helt sikkert er gode sjåfører, men som kjører bak meg, og legger seg nesten helt opp i ræva på bilen min når jeg kjører i fartsgrensa (som oftest ligger jeg egentlig 5-10 km/t over på speedometeret). Ikke nødvendig å ligge så nært.

Men en ting har jeg skjønt, folk respekterer ikke fartsgrenser. Det er kanskje greit hvis du er vant med å kjøre, vant med veiene og vet hvor humpene, bakkene og svingene er, hvordan de er dosert osv., men for en som ikke er vant med kjøring og er så og si totalt ukjent med veiene... så er det fort nok (og noen ganger mer enn fort nok) å ligge i fartsgrensa. Tenk på det neste gang du havner bak en som kjører i 80 km/t i 80 sona!

Skrevet

Det er ikke alltid like lett for nybegynnere det ;) Men det kommer seg som oftest etter hvert.

Ja, men ikke klag på at vi med mer erfaring gjør det for å skremme. Det er jo helt absurd. (Det var det som stod i innlegget jeg svarte på.)

Og dere ferske/nybegynnere, kanskje dere skulle kjørt mer? Kjør ofte og jevnlig sånn at dere blir tryggere i trafikken. Få med en mer erfaren person, det er faktisk mulig å øve med veileder etter man har fått lappen også, hvis man er så utrygg.

Utrygge sjåfører er farlige sjåfører.

Skrevet

Her er det en del gamle folk som kjører for sakte og gjerne midt i veien. Et sted i nærheten er en "snarvei" hvor mange kjører dritfort og gjerne kutter svingene så du møter de midt i veien, kjempetrygt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...