Gjest LoisLane Skrevet 13. juli 2004 #1 Del Skrevet 13. juli 2004 Vi har hard bruk på sofaen, og kjøpte derfor en sofa med vaskbart trekk. men hva hjelper vel det, når flekken ikke går bort? :-( Tror ungene har sølt noe fett. Flekken gikk ikke bort i første vask, men jeg prøvde igjen med zalo på flekkne, ekstra mye vaskemiddel og intensiv-program. Fremdeles er flekken der! Nå har trekket tørket - er alt håp ute? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. juli 2004 #2 Del Skrevet 13. juli 2004 I følge flekkfjerningsleksikonet kan du prøve terpentin eller white spirit (begge løser opp fett). Fukt flekken først med white spirit og bruk en fuktig klut til å suge det opp etterpå. Vask i maskin hvis mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 14. juli 2004 #3 Del Skrevet 14. juli 2004 Men white spirit er da sterkt - det tar ikke stoffet, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #4 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg har aldri prøvd, jeg bare slo det opp. Du kan alltids prøve med litt på baksiden av en pute eller et annet usynlig sted. Jeg antar at når det står skrevet flere steder så er det trygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 14. juli 2004 #5 Del Skrevet 14. juli 2004 Vanish eller Quick`n`brite (tvshop) fungerer veeeldig bra på flekker... Var selv mistenksom men bestilte Q`n`brite og angrer ikke et sekund Den kan brukes på tøy også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå