AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Dette er ment som mer et litt tankefult innlegg, men likevel på en måte seriøst. Sitter her og drømmer litt. Jeg er i et forhold nå hvor jeg nok en gang får testet ut om jeg har funnet drømmemannen... Etter en stund sammen har jeg begynt å se "det sanne jeg"... Det viser seg at uenighetene øker, tryggheten blir mindre og man kjemper for å bevare sitt forhold. Mitt oppi det sitter jeg og drømmer........ Om jeg har funnet drømmemannen min, eller om jeg har for store ønsker? Ihvertfall har jeg merket at i de forskjellige forholdene har jeg fått litt av alt i denne listen her... Og de gangene jeg har fått disse tingene har det gjort meg trygg og god. Derfor skulle jeg gjerne likt å sett at alle disse egenskapene var i en og samme mann * En som liker å holde rundt meg når han sover, tett inntil. * En som klemmer/kysser meg på morgenen før man skal på jobb og sier god morgen kjære, hvordan var natten din? * En som kysser meg når han kommer hjem fra jobb og spør: Hei kjære, hvordan var dagen din. Gledet meg til å komme hjem til deg! * En som er nysgjerrig på hvem jeg er, hva jeg liker å gjøre, hvem min familie er, hvem mine venner er. * En som oppfordrer meg til å ha kontakt med min familie og venner, oppfordrer meg til å gjøre de ting jeg liker å bedrive tiden min med. * En som også gjerne vil engasjere seg i meg, min familie, mine venner. * En som ikke er redd for å vise meg frem, introdusere og fortelle hvem jeg er til hans familie og venner. * En som har omsorgsfulle venner som bryr seg og inviterer deg inn i varmen. Venner man kan bli glad i. * En som vil bruke tid til å bli kjent med alle sidene i meg som jeg kan tilby * En som vil ta hensyn til også hva mine behov som menneske og partner er * En som ser løsninger på problemene, som er villig til å noen ganger også inngå kompromi * En som kysser meg godnatt hver kveld man legger seg sammen. * En som forteller følelsene sine så man kan føle seg trygg. * En som er trofast og lojal * En som er ærlig, og empatisk * En mann som også har sympati * En mann som er rettferdig * En mann som ikke har så raskt dømmende holdning, men kan se ting fra forskjellige vinkler før man tar en avgjørelse på ting * En mann som har gode kommunikative evner * En mann som har gode sosiale og emosjonelle antenner * En som er omsorgsfull og full av kjærlighet og gode ord * En som har gode holdninger og verdier, og samtidig lever de ut i sin hverdag * En som har interesser, som liker å utvikle seg som menneske * En som lager våres egne regler i forholdet over hva vi ønsker å leve sammen etter. (For meg gjelder dette å forholde seg til 1 partner). * En som har en oppegående familie som kan ta meg inn i sin varme og ønske meg velkommen i familien. En familie man kan bli glad i. * En man kan snakke med om sine følelser uten å bli dømt * En man kan gråte foran som vil legge armene rundt meg å trøste meg når jeg trenger det * En som tør å vise sine følelser * En som er ydmyk nok til å innrømme når han har gjort noe galt * En som kan lytte når man føler at verden går en imot * En som kan veksle tanker frem og tilbake så man ser ulike sider av situasjoner * En som tåler å høre: "Nå er jeg skuffet over deg..fordi....", "jeg er lei meg fordi...." uten at han skal bli sur, eller går i forsvar med en gang. Men som lytter til det en har å si uten at man trenger være redd for å bli forlatt. En som skjønner at intensjonen bak ordene er somregel godt ment, men at man av og til blir skuffet/lei seg, og har behov for å fortelle det til den det gjelder. * En som er smart og kunnskapsrik * En med godt humør, et stort smil og glimt i øyet * En som ser viktigheten i å holde kroppen sin vedlike for blant annet å ha god helse, gode leveår og som kan jobbe litt forebyggende mot "farene" som idag truer mange helsemessig * En som tar riktige valg når han er borte fra meg på egenhånd og med sine venner * En som ikke drikker seg sanseløs drita og glemmer "gode holdninger" når alkoholen suser i blodet. * En som sier han savner meg når han er borte fra meg. * En som kan overraske meg helt uoppfordret med både store og små ting/ord/handlinger/opplevelser * En romantisk kjæreste som varmer meg, forfører meg og lager et lidenskapelig forhold med meg * En som kunne tenke seg å leve et kjærlig familieliv med en god og vakker familie som vi lager sammen * En som kan berøre og kysse meg så jeg blir øm i bena og så blodet suser i årene mine * En som vet å forføre meg fra topp til tå og bruke tid til han vet jeg er klar (dette kan være både kort og lang tid) * En som har lyst på dama si, elske med henne, være dirty og vill når det trengs * En som kan kysse meg de dypeste kyss både hjemme og der ute * En som kan kaste seg over meg overalt hjemme, der ute, gni meg inn i olje mens han mumler "så deilig du er kjære" * En som gir meg ros, oppmuntring, så jeg føler at han liker meg * En som kan være seriøs når det trengs, men også tørre å være leken av seg. Dette er hva jeg kan gi til deg... "min drømmemann". -TS-Dreamer- Anonymous poster hash: ed840...9f8
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Gav opp konseptet drømmemann som tenåring. 12
Marie90 Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Med en slik "sjekkliste" ber du jo om bråk, spesielt fra alle mennene på forumet som allerede mener kvinner er for kravstore. Selv om du selvsagt har utbrodert langt mer enn du trenger her, og noen av punktene overlapper hverandre. Ingen er perfekte, og sann lykke oppnår man kun om man omfavner mangel på perfeksjon - hos seg selv og hos andre. Som regel er det kun et par-tre ting folk nevner hos sin perfekte partner - ting de elsker og som klikker bra med dem. Ikke fordi de passer en lang liste med positive egenskaper de kan komme på. Dette reflekteres jo også i kvinners valg. Det er nok av menn der ute som er "snille og greie" (hvilket mange av punktene dine handler om) og dette er ikke noe som skiller dem ut. Jeg har dealbreakere, som at jeg ikke kan date en som er i motsatt ende av meg politisk, ikke er en fyr jeg oppfatter som intelligent eller ikke tar vare på seg selv. I det hele tatt er en fyr som briljerer på ett eller to områder men ikke er perfekt på alle vis langt mer interessant enn en som kan krysse av alle punktene. Noen egenskaper er motsetninger og tid og ressurser kan bare brukes på ett område av gangen - man kan bruke tid på karriere, trening, med venner eller familie - selv om de fleste fordeler denne tiden ganske jevnt, kan man ikke skille seg ut på alle punkter. Endret 3. oktober 2014 av Marie90 4
Gjest Minesveiper Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Tenker først og fremst at drømmemannen/drømmedamen er en man "viber" bra med. Det betyr enkelt at h*n gir en gode følelser. For meg har det kommet med damer som har hatt samme behov som meg når det kommer til kommunikasjon, har hatt samme type humor og som har brydd seg. Jeg husker at jeg i mine yngre damer prøvde å flørte med damer som ikke var min type, men det gikk aldri bra i lengden. Senere har jeg innsett at når man møter en som er av samme type oppstår det kjemi veldig raskt. Det er ikke noe man trenger å kjempe for. Noe annet som er viktig for meg er hvilke verdier damen står for. Kunne vært sammen med en dame som stemte høyre, men dersom hun lå lengre til høyre enn det politisk hadde ting fort blitt problematisk. Ellers vil jeg helst ha en omtenksom dame med gode sosiale ferdigheter. Er en psykologiskmodell som veldig enkelt deler folk inn i tre grupper: Fysiske-, emosjonelle- og intellektuelle - folk. Jeg har vel egentlig trekk fra alle gruppene, men føler jeg tilhører den intellektuelle. Jeg ønsker en dame som befinner seg i den "emosjonelle" gruppen. Endret 3. oktober 2014 av Minesveiper
Ferny Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Huff, det var en lang liste. Snill, sjarmerende, oppegående, morsom, trofast... der har du det jeg kom på i farten. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Dette er ment som mer et litt tankefult innlegg, men likevel på en måte seriøst. Sitter her og drømmer litt. Jeg er i et forhold nå hvor jeg nok en gang får testet ut om jeg har funnet drømmemannen... Etter en stund sammen har jeg begynt å se "det sanne jeg"... Det viser seg at uenighetene øker, tryggheten blir mindre og man kjemper for å bevare sitt forhold. Mitt oppi det sitter jeg og drømmer........ Om jeg har funnet drømmemannen min, eller om jeg har for store ønsker? Ihvertfall har jeg merket at i de forskjellige forholdene har jeg fått litt av alt i denne listen her... Og de gangene jeg har fått disse tingene har det gjort meg trygg og god. Derfor skulle jeg gjerne likt å sett at alle disse egenskapene var i en og samme mann * En som liker å holde rundt meg når han sover, tett inntil. * En som klemmer/kysser meg på morgenen før man skal på jobb og sier god morgen kjære, hvordan var natten din? * En som kysser meg når han kommer hjem fra jobb og spør: Hei kjære, hvordan var dagen din. Gledet meg til å komme hjem til deg! * En som er nysgjerrig på hvem jeg er, hva jeg liker å gjøre, hvem min familie er, hvem mine venner er. * En som oppfordrer meg til å ha kontakt med min familie og venner, oppfordrer meg til å gjøre de ting jeg liker å bedrive tiden min med. * En som også gjerne vil engasjere seg i meg, min familie, mine venner. * En som ikke er redd for å vise meg frem, introdusere og fortelle hvem jeg er til hans familie og venner. * En som har omsorgsfulle venner som bryr seg og inviterer deg inn i varmen. Venner man kan bli glad i. * En som vil bruke tid til å bli kjent med alle sidene i meg som jeg kan tilby * En som vil ta hensyn til også hva mine behov som menneske og partner er * En som ser løsninger på problemene, som er villig til å noen ganger også inngå kompromi * En som kysser meg godnatt hver kveld man legger seg sammen. * En som forteller følelsene sine så man kan føle seg trygg. * En som er trofast og lojal * En som er ærlig, og empatisk * En mann som også har sympati * En mann som er rettferdig * En mann som ikke har så raskt dømmende holdning, men kan se ting fra forskjellige vinkler før man tar en avgjørelse på ting * En mann som har gode kommunikative evner * En mann som har gode sosiale og emosjonelle antenner * En som er omsorgsfull og full av kjærlighet og gode ord * En som har gode holdninger og verdier, og samtidig lever de ut i sin hverdag * En som har interesser, som liker å utvikle seg som menneske * En som lager våres egne regler i forholdet over hva vi ønsker å leve sammen etter. (For meg gjelder dette å forholde seg til 1 partner). * En som har en oppegående familie som kan ta meg inn i sin varme og ønske meg velkommen i familien. En familie man kan bli glad i. * En man kan snakke med om sine følelser uten å bli dømt * En man kan gråte foran som vil legge armene rundt meg å trøste meg når jeg trenger det * En som tør å vise sine følelser * En som er ydmyk nok til å innrømme når han har gjort noe galt * En som kan lytte når man føler at verden går en imot * En som kan veksle tanker frem og tilbake så man ser ulike sider av situasjoner * En som tåler å høre: "Nå er jeg skuffet over deg..fordi....", "jeg er lei meg fordi...." uten at han skal bli sur, eller går i forsvar med en gang. Men som lytter til det en har å si uten at man trenger være redd for å bli forlatt. En som skjønner at intensjonen bak ordene er somregel godt ment, men at man av og til blir skuffet/lei seg, og har behov for å fortelle det til den det gjelder. * En som er smart og kunnskapsrik * En med godt humør, et stort smil og glimt i øyet * En som ser viktigheten i å holde kroppen sin vedlike for blant annet å ha god helse, gode leveår og som kan jobbe litt forebyggende mot "farene" som idag truer mange helsemessig * En som tar riktige valg når han er borte fra meg på egenhånd og med sine venner * En som ikke drikker seg sanseløs drita og glemmer "gode holdninger" når alkoholen suser i blodet. * En som sier han savner meg når han er borte fra meg. * En som kan overraske meg helt uoppfordret med både store og små ting/ord/handlinger/opplevelser * En romantisk kjæreste som varmer meg, forfører meg og lager et lidenskapelig forhold med meg * En som kunne tenke seg å leve et kjærlig familieliv med en god og vakker familie som vi lager sammen * En som kan berøre og kysse meg så jeg blir øm i bena og så blodet suser i årene mine * En som vet å forføre meg fra topp til tå og bruke tid til han vet jeg er klar (dette kan være både kort og lang tid) * En som har lyst på dama si, elske med henne, være dirty og vill når det trengs * En som kan kysse meg de dypeste kyss både hjemme og der ute * En som kan kaste seg over meg overalt hjemme, der ute, gni meg inn i olje mens han mumler "så deilig du er kjære" * En som gir meg ros, oppmuntring, så jeg føler at han liker meg * En som kan være seriøs når det trengs, men også tørre å være leken av seg. Dette er hva jeg kan gi til deg... "min drømmemann". -TS-Dreamer- Anonymous poster hash: ed840...9f8 Litt av ei liste! :-) Men nå var du jo veldig detaljert da. Og husk at ingen er perfekte. En trenger vel litt utfordringer også? For å vokse litt...eller?
Gjest Blomsterert Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Han er friluftsmenneske,omgjengelig og har humor. Og ikke minst lojal.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Han er friluftsmenneske,omgjengelig og har humor. Og ikke minst lojal. Friluftslivsmenneske kan være så mangt. Fra en aktiv turgåer, til rekreasjonsfellklatrer, til fjellklatrer som er ute i mange døgn og til ytterpunktet der man sover ute mesteparten av året og nedlegger bjørner med bare nevene. Holder det å bare jogge litt ute og ønske å mure seg inne om vinteren? Anonymous poster hash: 55bca...a25
Pawn Hearts Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 * En som er ydmyk nok til å innrømme når han har gjort noe galt Anonymous poster hash: ed840...9f8 Totalt unødvendig punkt. Denne fiktive mønstermannen kan aldri gjøre noe feil. 5
Gjest Blomsterert Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Friluftslivsmenneske kan være så mangt. Fra en aktiv turgåer, til rekreasjonsfellklatrer, til fjellklatrer som er ute i mange døgn og til ytterpunktet der man sover ute mesteparten av året og nedlegger bjørner med bare nevene. Holder det å bare jogge litt ute og ønske å mure seg inne om vinteren? Anonymous poster hash: 55bca...a25 Har hund,og er helst mye utendørs :-) Trenger ikke bestige Mount Everest,eller VÆRE uteboer liksom. Vinteren er det jo ekstra deilig ute! I sol og snø :-)
Gjest brutal_mann Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg stryker på dette med egen familie og venner, samt kropp. Ellers skal jeg lett leve opp til den listen der.
Gjest brutal_mann Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 Gav opp konseptet drømmemann som tenåring. Pfff! Jeg er mann og jeg drømmer hele tiden!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 Har hund,og er helst mye utendørs :-) Trenger ikke bestige Mount Everest,eller VÆRE uteboer liksom. Vinteren er det jo ekstra deilig ute! I sol og snø :-) Utendørs er fint, men vinteren er fæl. Og den blir bare verre og verre etterhvert som årene går spør du meg. Hadde jeg vært gud hadde jeg vedtatt at vinter ikke skulle eksistere. De andre årstidene er for så vidt greie nok, tre holder i massevis. Anonymous poster hash: 55bca...a25
Gjest Mythic Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 Det var da veldig mye meg, meg, meg på den lista. Hva bidrar du selv med i et forhold, da, TS? Og lista var så lang at jeg ga opp etter sju punkter... For øvrig har jeg overhodet ingen tro på drømmemannen lenger, dessverre.
Hulderen Skrevet 3. oktober 2014 #15 Skrevet 3. oktober 2014 Puh, det var en lang liste! Du har litt andre kriterier enn de jeg hadde som singel. Men når jeg leser lista di, er det litt interessant å se at jeg kan krysse av for nesten alle punktene når det gjelder min mann. Det han feiler på, er å ha en inkluderende familie. Men det kan ikke godt han lastes for.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 Dette er ment som mer et litt tankefult innlegg, men likevel på en måte seriøst. Sitter her og drømmer litt. Jeg er i et forhold nå hvor jeg nok en gang får testet ut om jeg har funnet drømmemannen... Etter en stund sammen har jeg begynt å se "det sanne jeg"... Det viser seg at uenighetene øker, tryggheten blir mindre og man kjemper for å bevare sitt forhold. Mitt oppi det sitter jeg og drømmer........ Om jeg har funnet drømmemannen min, eller om jeg har for store ønsker? Ihvertfall har jeg merket at i de forskjellige forholdene har jeg fått litt av alt i denne listen her... Og de gangene jeg har fått disse tingene har det gjort meg trygg og god. Derfor skulle jeg gjerne likt å sett at alle disse egenskapene var i en og samme mann * En som liker å holde rundt meg når han sover, tett inntil. * En som klemmer/kysser meg på morgenen før man skal på jobb og sier god morgen kjære, hvordan var natten din? * En som kysser meg når han kommer hjem fra jobb og spør: Hei kjære, hvordan var dagen din. Gledet meg til å komme hjem til deg! * En som er nysgjerrig på hvem jeg er, hva jeg liker å gjøre, hvem min familie er, hvem mine venner er. * En som oppfordrer meg til å ha kontakt med min familie og venner, oppfordrer meg til å gjøre de ting jeg liker å bedrive tiden min med. * En som også gjerne vil engasjere seg i meg, min familie, mine venner. * En som ikke er redd for å vise meg frem, introdusere og fortelle hvem jeg er til hans familie og venner. * En som har omsorgsfulle venner som bryr seg og inviterer deg inn i varmen. Venner man kan bli glad i. * En som vil bruke tid til å bli kjent med alle sidene i meg som jeg kan tilby * En som vil ta hensyn til også hva mine behov som menneske og partner er * En som ser løsninger på problemene, som er villig til å noen ganger også inngå kompromi * En som kysser meg godnatt hver kveld man legger seg sammen. * En som forteller følelsene sine så man kan føle seg trygg. * En som er trofast og lojal * En som er ærlig, og empatisk * En mann som også har sympati * En mann som er rettferdig * En mann som ikke har så raskt dømmende holdning, men kan se ting fra forskjellige vinkler før man tar en avgjørelse på ting * En mann som har gode kommunikative evner * En mann som har gode sosiale og emosjonelle antenner * En som er omsorgsfull og full av kjærlighet og gode ord * En som har gode holdninger og verdier, og samtidig lever de ut i sin hverdag * En som har interesser, som liker å utvikle seg som menneske * En som lager våres egne regler i forholdet over hva vi ønsker å leve sammen etter. (For meg gjelder dette å forholde seg til 1 partner). * En som har en oppegående familie som kan ta meg inn i sin varme og ønske meg velkommen i familien. En familie man kan bli glad i. * En man kan snakke med om sine følelser uten å bli dømt * En man kan gråte foran som vil legge armene rundt meg å trøste meg når jeg trenger det * En som tør å vise sine følelser * En som er ydmyk nok til å innrømme når han har gjort noe galt * En som kan lytte når man føler at verden går en imot * En som kan veksle tanker frem og tilbake så man ser ulike sider av situasjoner * En som tåler å høre: "Nå er jeg skuffet over deg..fordi....", "jeg er lei meg fordi...." uten at han skal bli sur, eller går i forsvar med en gang. Men som lytter til det en har å si uten at man trenger være redd for å bli forlatt. En som skjønner at intensjonen bak ordene er somregel godt ment, men at man av og til blir skuffet/lei seg, og har behov for å fortelle det til den det gjelder. * En som er smart og kunnskapsrik * En med godt humør, et stort smil og glimt i øyet * En som ser viktigheten i å holde kroppen sin vedlike for blant annet å ha god helse, gode leveår og som kan jobbe litt forebyggende mot "farene" som idag truer mange helsemessig * En som tar riktige valg når han er borte fra meg på egenhånd og med sine venner * En som ikke drikker seg sanseløs drita og glemmer "gode holdninger" når alkoholen suser i blodet. * En som sier han savner meg når han er borte fra meg. * En som kan overraske meg helt uoppfordret med både store og små ting/ord/handlinger/opplevelser * En romantisk kjæreste som varmer meg, forfører meg og lager et lidenskapelig forhold med meg * En som kunne tenke seg å leve et kjærlig familieliv med en god og vakker familie som vi lager sammen * En som kan berøre og kysse meg så jeg blir øm i bena og så blodet suser i årene mine * En som vet å forføre meg fra topp til tå og bruke tid til han vet jeg er klar (dette kan være både kort og lang tid) * En som har lyst på dama si, elske med henne, være dirty og vill når det trengs * En som kan kysse meg de dypeste kyss både hjemme og der ute * En som kan kaste seg over meg overalt hjemme, der ute, gni meg inn i olje mens han mumler "så deilig du er kjære" * En som gir meg ros, oppmuntring, så jeg føler at han liker meg * En som kan være seriøs når det trengs, men også tørre å være leken av seg. Dette er hva jeg kan gi til deg... "min drømmemann". -TS-Dreamer-Anonymous poster hash: ed840...9f8 Good luck!! Finnes ikke 1 mann eller kvinne i denne verden som kunne oppfylt alle pungtetene på lista til en hver tid. Si meg en ting. Hvor gammel er du?? Virker på med som du lever i ei rosa- boble der du vil være prinsesse, og at mannen skal behandle deg med silkehansker. Hadde dumpet deg på flekken.Anonymous poster hash: 83e06...c8f 4
Red-Ruby Skrevet 3. oktober 2014 #18 Skrevet 3. oktober 2014 Høres sykt stress ut med sånn liste... 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #19 Skrevet 3. oktober 2014 Med de kravene der så vil nok ts være singel for ingen mann vil være drømmemann. Hva har for øvrig ts å tilby selv? Anonymous poster hash: faaef...2ad
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #20 Skrevet 3. oktober 2014 TS her=) Ser jeg blir spurt om hva jeg har å tilby selv... Jeg kan tilby de samme som de punktene jeg har satt på lista mi over min drømmemann. Mulig mange synes de punktene kan være slitsomme... Men de er fulle av omsorg og kjærlighet. Kan ihvertfall si at jeg hadde følt meg veldig trygg og god rundt en sånn mann Det er slik jeg har satt sammen mine egenskaper gjennom gode og dårlige erfaringer i livet, gått gjennom helvete og ild, fra bunnnivå og oppover, klatret min stige hele tiden og dannet meg den jeg er i dag. Anonymous poster hash: ed840...9f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå