AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Vi vurderer frem og tilbake om vi skal ha han med. Dersom han blir hjemme blir det hos besteforeldre som han har møtt flere ganger i uken siden fødselen. Han er bare tre måneder nå men vi skal venne han tidlig til overnatting slik at han knytter nære relasjoner til sine besteforeldre. Kan ikke se for meg og måtte reise fra han nå men kanskje det endrer seg når det nærmer seg? Litt kjedelig å ha med barn på "selveste" bryllupsreisen hva ville du gjort?Anonymous poster hash: 7b98c...087
Gjest Siyha Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Vi har valgt å utsette bryllupsreisen til rundt 2-årsalderen. Dette er kun fordi hun ikke sover natten gjennom og har mange oppvåkninger, vil ikke bry besteforeldre med så mye styr. Når hun sover natten gjennom skal vi tråle nettet etter bryllupsreisen Tror det meste kommer an på babyen og søvn, grad av separasjonsangst og tilknytningen til besteforeldrene Endret 5. oktober 2014 av Siyha 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg ville utsatt den. Vårt barn på 16 måneder sover også dårlig, det er mye skriking og styr, og jeg tenker som hun over at det blir stritt for besteforeldre å måtte passe et urolig barn. Nå kan det hende at dere får en som sover godt i ettårsalderen, men det vet dere jo ikke på forhånd. Å legge mye penger og planlegging inn i en reise, for så å bruke tiden på å engste seg for hvordan det går hjemme, er jo litt dumt...Anonymous poster hash: 0a1a7...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg hadde aldri kunnet reise bort fra ettåringen. Jeg hadde aldri kost meg og bare villet reise hjem. Hun er også såpass knyttet til oss voksne at det ville ikke vært fair overfor henne. Hun er sammen med besteforeldrene sine flere ganger i uka, men hadde nok ikke hatt det greit om vi var lenge borte. Så her hadde hun blitt med eller så hadde det ikke blitt noe. Anonymous poster hash: 83a29...cdf
TrickyCicci Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 At det er slit for besteforeldre hadde jeg ikke tenkt på, men hadde ikke klart å dra. Når mini er på overnatting nå (kun 1 natt av gangen så langt), våkner jeg tidlig og henter henne omtrent før frokost fordi jeg savner henne sånn 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Hvor lenge er det snakk om da? Tror ikke jeg hadde hatt noen betenkeligheter med å ta en weekend, men lengre tid fra barnet høres rart ut for meg. Både med tanke på barnet (som må være borte fra mor og far) og besteforeldrene (som må passe det). Anonymous poster hash: bb730...9d8 1
Gjest Vinglasset Skrevet 4. oktober 2014 #7 Skrevet 4. oktober 2014 For meg hadde det kommet an på hvor lenge jeg skulle vært borte. Et par tror jeg nok jeg kunne reist bort, men ikke lenger.
Susa Skrevet 4. oktober 2014 #8 Skrevet 4. oktober 2014 Vi dro en langweekend til Krakow, da guttungen var 19 mnd. Pga flytider ble det 5 netter. Han hadde hatt det helt toppers hos besteforeldrene sine. 4
Gjest AllisHagtorn Skrevet 4. oktober 2014 #9 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg hadde utsatt den til litt senere så jeg/vi fikk slappet litt mer av. Er ofte mye surr rundt akkurat den tiden og før som kan endre på søvnmønster, og jeg hadde ikke helt klart å glede meg skikkelig pga det. Skulle vi vært borte en hel uke hadde jeg ventet ei god stund(altså; heller 2-3 år enn 1). Såpass tidlig tror jeg helg har størst sannsynlighet for suksess.
Gjest Magdalene Skrevet 4. oktober 2014 #10 Skrevet 4. oktober 2014 Kommer Ann på hvor lenge.. Har vært borte fra begge barna 4-5 netter når de har vært rundt ett år, uten problemer for noen av oss. Kunne godt ha vært borte en ukes tid nå som minste er to år. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #11 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg hadde aldri kunnet reise bort fra ettåringen. Jeg hadde aldri kost meg og bare villet reise hjem. Hun er også såpass knyttet til oss voksne at det ville ikke vært fair overfor henne. Hun er sammen med besteforeldrene sine flere ganger i uka, men hadde nok ikke hatt det greit om vi var lenge borte. Så her hadde hun blitt med eller så hadde det ikke blitt noe.Anonymous poster hash: 83a29...cdf Slapp no av... Anonymous poster hash: bc7be...54e 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #12 Skrevet 4. oktober 2014 Takk for svar dere det er snakk om sju dager. Han vil være nøyaktig 14 måneder. Allerede nå har han et fint søvnmønster, og det har vært stabilt en måned. Men det kan vel endre seg? skal ikke være lett dette nei Anonymous poster hash: 7b98c...087
Sol79 Skrevet 4. oktober 2014 #13 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg hadde aldri klart og reise vekk så lenge fra en 1-åring. Hadde nøyd meg med en weekendtur.
FruRaeder Skrevet 4. oktober 2014 #14 Skrevet 4. oktober 2014 Reiste vekk i en uke da småtten var 14 måneder. Gikk helt fint, men det var helt forferdelig de to siste dagene. Var helt på gråten. Noe som er svært uvanlig for meg.
Ciara Skrevet 5. oktober 2014 #15 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg hadde ikke tatt sjansen. Personlig mener jeg det er for lenge å være borte i sju dager når barnet bare er ett år. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #16 Skrevet 5. oktober 2014 Takk for svar dere det er snakk om sju dager. Han vil være nøyaktig 14 måneder. Allerede nå har han et fint søvnmønster, og det har vært stabilt en måned. Men det kan vel endre seg? skal ikke være lett dette nei Anonymous poster hash: 7b98c...087 Problemet er ikke søvnmønsteret, men barnets utvikling. Etterhvert som de blir eldre får de blant annet faser med seperasjonsangst i varierende grad(noen lite, andre veldig mye), og har generelt en helt annen måte å forholde seg til tid på. En weekend er ganske annerledes enn en hel uke - som er veldig lenge for en baby. Jeg er absolutt ikke noen hysteriker som mener man skal samsove til de er 15 år og aldri ha et sosialt liv - men en hel uke er faktisk ganske lenge når det ikke er prekære behov og man absolutt må. Bryllupsreise er jo overhodet ikke noe must å ta overhodet - men klart det er hyggelig å reise bort. Kan dere ikke bestille en weekend som "ventereise" - og så ta en skikkelig heidundrendes bra uke og velfortjent når barnet er endel eldre? Selv må jeg vente med alt av ferier rett og slett fordi vi ikke har anledning til pass - og det går jo helt greit det og. Merker også når barnet har vokst til at de faktisk blir stresset og usikre på sin egen måte(ikke noe jeg ville lagt merke til før jeg fikk barn, jeg tenkte kun at gråt = reaksjon), og jeg ser jo denne reaksjonen når ungen er med andre. Derfor tenker jeg at ei hel uke i så tidlig alder er veldig mye. Anonymous poster hash: d88e8...b1c
Teriyaki Skrevet 5. oktober 2014 #17 Skrevet 5. oktober 2014 En uke er lenge for en ettåring, og det er egentlig ganske lenge for de voksne også. Jeg var borte fra han en helg da han var litt over året. Savnet han fryktelig mye da jeg kom hjem, til tross for at jeg alltid har satt veldig pris på barnepass.
Gjest Vevila Skrevet 5. oktober 2014 #18 Skrevet 5. oktober 2014 Det er absolutt ikke anbefalt, ville ikke tatt sjansen. En 1 åring har ikke begrep om tid i samme grad som oss, og vil en uke er alt for lang tid. Til nøds kan det gå for en helg mener jeg. Dette er jo en alder hvor de er veldig sårbare, særlig med tanke på tilknytning.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #19 Skrevet 5. oktober 2014 Skjønner hva dere mener og er egentlig enig. Reisen skal jo være kos og det blir det ikke om vi bekymrer oss for han hjemme. Weekend fire dager er godkjent? Anonymous poster hash: 7b98c...087
minister-mio Skrevet 5. oktober 2014 #20 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) At det er slit for besteforeldre hadde jeg ikke tenkt på, men hadde ikke klart å dra. Når mini er på overnatting nå (kun 1 natt av gangen så langt), våkner jeg tidlig og henter henne omtrent før frokost fordi jeg savner henne sånn sover barnet på 3 måneder allerede borte? Hvorfor? Edit; du er kanskje ikke ts. Sorry missforstod Endret 5. oktober 2014 av mini-mio
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå