AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har funnet drømmeboligen, men den har ikke akkurat en drømmepris. Boligen det er snakk om er en dødsbo og trenger en real oppussing. Jeg har ikke fått sett på denne enda, kun sett på salgsoppgaven. Huset har stått tomt i 2år, og de forsøkte å selge den da, men da hadde jeg ikke råd. Nå er den tilbake på Finn. Og ifølge megler, hadde det ikke kommet noen bud forrige gang og jeg tviler at det vil komme inn nå heller. Har dere noen ideer om hvor lavt jeg kan prøve meg med bud? Og hva må jeg regne med å pusse opp for en enebolig til 300kvm? Noe jeg må passe meg for og jeg kan forberede meg på i forkant av visningen? Jeg vil ikke tiltrekke nye kjøpere så jeg vil bare skrive at prisnivået er ganske høyt, mellom 8-12 millioner. Jeg takker for hjelpen. Anonymous poster hash: 1bd92...f9f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har funnet drømmeboligen, men den har ikke akkurat en drømmepris. Boligen det er snakk om er en dødsbo og trenger en real oppussing. Jeg har ikke fått sett på denne enda, kun sett på salgsoppgaven. Huset har stått tomt i 2år, og de forsøkte å selge den da, men da hadde jeg ikke råd. Nå er den tilbake på Finn. Og ifølge megler, hadde det ikke kommet noen bud forrige gang og jeg tviler at det vil komme inn nå heller. Har dere noen ideer om hvor lavt jeg kan prøve meg med bud? Og hva må jeg regne med å pusse opp for en enebolig til 300kvm? Noe jeg må passe meg for og jeg kan forberede meg på i forkant av visningen? Jeg vil ikke tiltrekke nye kjøpere så jeg vil bare skrive at prisnivået er ganske høyt, mellom 8-12 millioner. Jeg takker for hjelpen. Anonymous poster hash: 1bd92...f9f Hva det vil koste å pusse opp kommer jo an på hvilken stand huset er i.Anonymous poster hash: c1a8a...97b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Dødsbo betyr at den døde går igjen, så hvis du ikke har noen problemer med det: Lykke til. For øvrig var det enkelt å finne dette billige huset på Finn, og jeg har nå lagt inn bud så takk for tipset! Anonymous poster hash: fb656...932 3
langbein86 Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Dødsbo betyr at den døde går igjen, så hvis du ikke har noen problemer med det: Lykke til. For øvrig var det enkelt å finne dette billige huset på Finn, og jeg har nå lagt inn bud så takk for tipset!Anonymous poster hash: fb656...932 I alle dager, stått opp med feil fot i dag eller? 11
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Dødsbo betyr at den døde går igjen, så hvis du ikke har noen problemer med det: Lykke til. For øvrig var det enkelt å finne dette billige huset på Finn, og jeg har nå lagt inn bud så takk for tipset! Anonymous poster hash: fb656...932 Du er så morsom assa Alltid koselig med spøkelser. Da slipper jeg å skaffe meg alarm, siden det alltid kommer til å være "noen" hjemme. Penger spart, så takk for tipset. Anonymous poster hash: 1bd92...f9f 5
Glitnir Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Det viktige er jo hvilken stand huset er i, og hvilken stand du vil ha det i. "En real oppussing" sier ikke så mye...
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 I alle dager, stått opp med feil fot i dag eller? Tydelig at det er mange moroklumper på KG. Takk for tipset. Huset er ganske gammel, før krigen, men har hatt noen oppussinger i senere tid. Jeg kan ikke se at det står noe om isolering. Huset ligger opp i høyden, så jeg tror ikke jeg vil trenge å drenere tomta med det første. Badene er ikke fagmessig utført, eller jeg regner med det, siden det ikke står noe om det på prospektet. Og dette er trehus. Anonymous poster hash: 1bd92...f9f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Ville tatt med en fagmann, tømrer, takstmann el. På visning for å få en ide om hva som må gjøres. Dødsbo eller ikke, mange boliger har vært bebodd av mennesker som er døde. Aldersboliger, sykehjem og sykehus må jo ha plenti med gjengangere, langt flere enn dette huset.Anonymous poster hash: 8c131...ef3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Spørs. Du må finne ut hva som må gjøres. Skifte tak? Kledning? Drenering? Totalrenovering av bad og kjøkken? Er det fuktskader noe sted? Og evner du å gjøre mye selv, eller skal du ha fagfolk til å gjøre alt? Noen hundre tusen går nok fort om det er flere større utbedringer som må til, rimelig blir det kun hvis du slipper unna med mer overflatisk oppussing. Lei inn noen med peiling og få oversikt over hva som må gjøres for å få huset i levelig stand. Anonymous poster hash: 07be2...b12
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Har kjøpt bolig på tvangssalg og det er vel samme betingelser som ved dødsbo. Her var det banken som måtte godta budet. Budet var bindende i 6 uker. Og en rekke andre regler pga tvangssalg. Huset ble overtatt i den stand det var, og vi kunne ikke gå tilbake på selger. Ihvertfall ville det vært svært vanskelig. Huset var taksert til 2,3 mill, banken var på tur og godta et tidligere bud på 1,6. Men så kom vi og bydde 1,8. Fikk det til den prisen.Anonymous poster hash: 4b63e...62d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Spørs. Du må finne ut hva som må gjøres. Skifte tak? Kledning? Drenering? Totalrenovering av bad og kjøkken? Er det fuktskader noe sted? Og evner du å gjøre mye selv, eller skal du ha fagfolk til å gjøre alt? Noen hundre tusen går nok fort om det er flere større utbedringer som må til, rimelig blir det kun hvis du slipper unna med mer overflatisk oppussing. Lei inn noen med peiling og få oversikt over hva som må gjøres for å få huset i levelig stand.Anonymous poster hash: 07be2...b12 Noen hundre tusen??? Jeg ville tippe på 1-2-3 mill. for å få dagens standard, hvis alt må oppgraderes av kjøkken, bad, gulv, vegger, ytre vedlikehold, osv. Anonymous poster hash: 9474e...557 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 Forresten TS, jeg ville ikke regne med at det ikke kommer noen bud nå 2 år etter. Det kan være flere i din situasjon som har bedret sin økonomi, lån er lettere å få og er rimeligere nå, og hvorfor skulle det ikke komme nye interessenter til egentlig? Vær realistisk, ikke driv med ønsketekning. Anonymous poster hash: 9474e...557
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 Uten å vite noe mer om tilstand og hvilke standard du ønsker kan du regne 10-20.000 per kvadratmeter for å komme opp på dagnes standard. Avhenger også hvor mye du kan gjøre selv.Anonymous poster hash: d0a73...549 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 Det koster noen hundre tusen bare å pusse opp et romslig bad fra bunn av.Anonymous poster hash: d0a73...549 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #15 Skrevet 3. oktober 2014 Noen hundre tusen??? Jeg ville tippe på 1-2-3 mill. for å få dagens standard, hvis alt må oppgraderes av kjøkken, bad, gulv, vegger, ytre vedlikehold, osv. Anonymous poster hash: 9474e...557 Takk for tips. Jeg har satt av rundt 2millioner for å pusse opp. Så du mener jeg kommer langt med det? Jeg har ikke så dyr smak av meg, når det gjelder standard. Man finner masse fint på IKEA eller finn.no Kjøkkenet har fine gamle skap, som jeg kunne tenke meg å beholde. Anonymous poster hash: 1bd92...f9f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #16 Skrevet 3. oktober 2014 Forresten TS, jeg ville ikke regne med at det ikke kommer noen bud nå 2 år etter. Det kan være flere i din situasjon som har bedret sin økonomi, lån er lettere å få og er rimeligere nå, og hvorfor skulle det ikke komme nye interessenter til egentlig? Vær realistisk, ikke driv med ønsketekning. Anonymous poster hash: 9474e...557 Ja, det er nok muligheter for det. Men det er da lov å håpe at det ikke vil komme noe bud. Anonymous poster hash: 1bd92...f9f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 Uten å vite noe mer om tilstand og hvilke standard du ønsker kan du regne 10-20.000 per kvadratmeter for å komme opp på dagnes standard. Avhenger også hvor mye du kan gjøre selv.Anonymous poster hash: d0a73...549 Oi, det var litt mye. Jeg kan ikke gjøre så mye selv, så jeg overlater det praktiske til fagmann. Siden huset er ganske stor, tenkte jeg å leie ut og bo i kollektiv i noen år for å kunne finansiere oppussingen. Hvis det koster mer enn det jeg tenker å sette av. Anonymous poster hash: 1bd92...f9f
debattanten Skrevet 4. oktober 2014 #18 Skrevet 4. oktober 2014 Om du vurderer å kjøpe så avtal med megler om du kan få med en skikkelig erfaren takstmann som kan se på huset. Var jo nylig en sak hvor noen kjøpte et gammelt hus til 4,5 millioner og fant feil for 2,9 millioner i huset selvom det så tilsynelatende greit ut.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #19 Skrevet 4. oktober 2014 Om du vurderer å kjøpe så avtal med megler om du kan få med en skikkelig erfaren takstmann som kan se på huset. Var jo nylig en sak hvor noen kjøpte et gammelt hus til 4,5 millioner og fant feil for 2,9 millioner i huset selvom det så tilsynelatende greit ut. Ja, jeg leste om saken. Og jeg tenker å ta med meg fagmann på visning nr2. Hvis huset ikke er noe å satse på, så dropper jeg det. Heldigvis har det dukket opp ett par til i området. Anonymous poster hash: 1bd92...f9f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #20 Skrevet 4. oktober 2014 Om du vurderer å kjøpe så avtal med megler om du kan få med en skikkelig erfaren takstmann som kan se på huset. Var jo nylig en sak hvor noen kjøpte et gammelt hus til 4,5 millioner og fant feil for 2,9 millioner i huset selvom det så tilsynelatende greit ut. Oi, hva i all verden er det som koster så mye å utbedre? Anonymous poster hash: b07ad...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå