Marie H Skrevet 13. juli 2004 #1 Skrevet 13. juli 2004 Hvor mange kaker skal dere ha???? Det kan jo feks angis i antall personer per kake. Vi tenker på å ha bryllupskaken som består av fem runde kaker pluss fem kaker til. Det blir 10 kaker totalt til 70 gjester, altså 7 gjester pr kake. Sambo synes det høres lite ut(!). Det er så forskjellig fra bryllup til bryllup hvor mange kaker de har har jeg sett, så det er sikkert mange ulike meninger her.
Gjest Poirot Skrevet 13. juli 2004 #2 Skrevet 13. juli 2004 Kommer også litt ann på hvor lang tid det er mellom middagen og kakespising. Vi skal ikke ha så mange. Bryllupskake (50 stk, til ca 55 personer, er alltid noen som ikke spiser), og 5-6 kaker til tror jeg. Da er det ca 2-3-4 kakestykker til hver. Blir det tomt, så blir det tomt. Etterpå er det uansett snacks.
Fru Snurp Skrevet 13. juli 2004 #3 Skrevet 13. juli 2004 Det er GARANTERT ikke for lite med 10 kaker til 70 personer. Vi hadde også 70 gjester og kun bryllypskake. Den hadde 6 etasjer, og det var 2 hele etasjer + litt igjen!
Marie H Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2004 Kommer også litt ann på hvor lang tid det er mellom middagen og kakespising. Ja, det gjør jo det. Vi planelegger å ha brudevalsen og litt dansing i mellomtiden kanskje. Slik at det iallefall blir et lite opprom.
Gjest MrsL Skrevet 13. juli 2004 #5 Skrevet 13. juli 2004 Vi hadde 13 kaker + 3 etasjes bryllupskake til 53 gjester. Nesten alt ble spist opp.
Snorkie Skrevet 13. juli 2004 #6 Skrevet 13. juli 2004 Vi har tenkt å ha 5 eller 6 kaker ved siden av bryllupskaken (50 gjester). I tillegg har jeg tenkt å lage et par fruktfat og sette frem litt konfekt.
Catzy Skrevet 13. juli 2004 #7 Skrevet 13. juli 2004 Hør med svigermor og din mor om hva som er standard mengde kake i deres familier. Noen familier forventer nesten en kake pr gjest, hos andre holder det lenge med en stor bløtekake. Det har ikke så mye å gjøre med middag og pause, men med hva gjestene forventer. Har du 40 stk som fint dytter i seg 5 kakestykker hver, da må du ha en helt annen kakemengde enn hvis de bare spiser et stykke. Sjekk mødre og bestemødre. De har nok erfaring med sine familier. Catzy 1
Lula Skrevet 13. juli 2004 #8 Skrevet 13. juli 2004 Hør med svigermor og din mor om hva som er standard mengde kake i deres familier. Noen familier forventer nesten en kake pr gjest' date=' hos andre holder det lenge med en stor bløtekake. [/quote'] Vi bekymret oss ikke mye over hva våre foreldre og gjester "forventet" av kaker i vårt bryllup. Vi gjorde det som passet for oss på vår dag, og gikk for kun bryllupskake (7 etg. til 66 gjester). Om noen som er vant til giga-kakebord var skuffet over at det kun var bryllupskake, ja da fikk de vel heller blir skuffet da.
Eiline Skrevet 14. juli 2004 #9 Skrevet 14. juli 2004 Vi har latt våre to mødre få lov til å bestemme kakene, untatt bryllupskaken. De ordner antall og hvem som skal bake. Det eneste vi sa var at vi ønsket hjemmebakte kaker. Så jeg tror nok vi får mange kaker Vi er allefall opp i 10 kaker + 3 etg bryllupskake til 55 gjester.
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #10 Skrevet 14. juli 2004 Hos oss ligger det an til at vi skal ha: (til 56 gjester) bryllupskake med marsipan - 3 etg. to fruktkaker en sjokoladekake to kransekaker og kanskje en eller to andre kaker. Selv om det er flott med velfylte kakebord tror jeg ikke du trenger å regne at folk spiser noe særlig mer enn to kakestykker hver. Og ett av de stykkene er vel fra bryllupskaka.
Lullu Skrevet 14. juli 2004 #11 Skrevet 14. juli 2004 Vi har 72 gjester. Bryllupskake til 60 pers (3 etg.) Sjokoladekake (2 langpanner) Verdens beste (2 stk.) Kransekake Hvetestenger (6 stk) Gelèkake (2 stk) Dette regner vi med at blir mer enn nok :o
viblie Skrevet 14. juli 2004 #12 Skrevet 14. juli 2004 Vi var 85 gjester. Vi hadde bryllupskake, i 3 etasjer. (ble servert rett etter kirken) Den var det kun et lite stykke igjen av. Etter middagen hadde vi 2 kvæfjordskaker (verdens beste), og 5 hjerte kaker. Det var mange kaker tilovers som vi måtte kaste tilslutt. Det er jo synd å bake mange kaker, som rett og slett ikke blir rørt.
Martha Stewart Skrevet 14. juli 2004 #13 Skrevet 14. juli 2004 Vi skal ha familiemiddag med ca 18 personer etter vielsen. Til kaffe skal vi ha bryllupskake fra Pascal og så skal vi nok ha 2-3 kaker i tillegg. Strengt tatt er det nok sikkert tilstrekkelig med bryllupskaken, men særlig min side av familien er meget glad i kaker (jeg er selv sjefskakemonsen! ) så jeg ønsker at gjestene skal ha litt å velge i. Hvis ikke alt blir spist opp, regner jeg med å "prakke på" gjestene resten, til å ta med seg hjem... PS: Jeg var i et bryllup nylig der serveringspersonellet ryddet kakene bort alt for tidlig. Det førte til at flere ikke fikk anledning til å smake på annet enn bryllupskaken. Og da blir det jo gjerne mye kake til overs.
Augustbrud02 Skrevet 15. juli 2004 #14 Skrevet 15. juli 2004 Vi hadde 10 kaker + 3 etg bryllupskake til 50 gjester. Det ble en del igjen, men det ble aller mest igjen av bryllupskaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå