Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen tilbake gjorde jeg noe grusomt. Mener selv det er det værste mann kan utsette partneren sin for. Jeg var utro. Med flere menn, over lang tid og prøvde å skjule det. Men som det sies, sannheten kommer for en dag og jeg ble "tatt".

Reaksjonen eksen min fikk, overrasket meg ikke. Han slo fyren nesten ihjel og satt i fengsel senere. Merkelig nok, valgte han å tilgi meg fordi han elsket meg så høyt. Det jeg ikke viste er at reaksjonen på dette kom i senere tid, nemlig to år senere. Han drakk ofte, og når han hadde fått for mye kom følelsene frem. Han er ellers snill mann som har aldri vært voldelig mot meg. Men den gangen har det svartnet for mannen.

Så det var slutten på vårt 10 år lange samliv. Hva skal jeg si? Jeg er glad for det idag, men vi burde gått hvert til vårt for lenge siden.

Reaksjonen hans skremte meg, men samtidig så mener jeg det at det han gjorde var ikke greit.

Hva synes dere? Helt ærlg. Forstår dere følelsene hans? Reaksjonen hans? Jeg vil rette spørsmålet spesielt til menn her inne.

Takk.

Anonymous poster hash: fe386...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk opplever dritt hele tiden uten å måtte voldta og nesten drepe noen for pga det. Skjønner at han ikke klarer samliv med deg,men han høres ikke god ut.

• Liker 1
Skrevet

Forstår ikke at du ikke bryr deg noe om at du er medskyldig i å få en fyr i fengsel samt at den andre nesten ble slått ihjel. Rystende valg av problemstilling.

Anonymous poster hash: 73f44...810
  • Liker 2
Skrevet

Forstår at han fikk et enormt sinne, men jeg hadde aldri vært kapabel til å begå en slik handling.

Anonymous poster hash: cf9f5...f5f
Skrevet

Jeg forstår veldig godt hva jeg har gjort. Den der preiken har jeg hørt før så mange ganger. Hvorfor skal folk alltid minne en om hva han/hun har gjort. Jeg er fullstendig klar over det. Hva tema forelsår du jeg skal starte her? Kanskje du kan gi meg en ide?

Ts

Skrevet

Og det er klart jeg bryr meg om de begge to. Eksen som måtte i fengsel pga meg og han andre som kunne blitt drept.

Men det er ikke det jeg spør om å svare meg på. Men hvis der absolutt vil høre hva jeg synes om det så skal dere få lese.

Jeg har utrolig dårlig samvittighet for at begge parter måtte ta hver sin skade av det. Men det er tross alt ikke jeg som reiste hjem til fyren og banket han opp. Det var eksen min sitt valg. Han burde aldri brydd seg om fyren og heller dumpe meg med engang.

Men ja, jeg forstår hvilke konsekvenser dette medførte, har vært tilstedet både i rettssaken og på besøk i fengselet. Jeg støttet eksen min hele veien. Selv om jeg aldri fortjente å stå ved hans side etter det. Han ga meg ny sjanse, jeg misbrukerte den aldri. Og aldri kunne jeg gjort noe lignende igjen. Mens hans reaksjon som til slutt ødelagte det hele. Så tror vi er kvitt. Alle fikk sin straff til slutt og gikk videre....

Ts

Skrevet

Folk opplever dritt hele tiden uten å måtte voldta og nesten drepe noen for pga det. Skjønner at han ikke klarer samliv med deg,men han høres ikke god ut.

Altså hva er galt at folk banker livskiten av folk som er utro eller partneren som de har vært utro? Burde vært fengsel for utroskap. Hvis jeg noen gang opplever dette blir det stygt. De fortjener ikke bedre!

Anonymous poster hash: 98f45...311

Skrevet

Altså hva er galt at folk banker livskiten av folk som er utro eller partneren som de har vært utro? Burde vært fengsel for utroskap. Hvis jeg noen gang opplever dette blir det stygt. De fortjener ikke bedre!

Du høres så aggressiv ut. Man skal ikke banke folk.

• Liker 1
Skrevet

Nei, skjønner ikke "følelsene" til dennen eksen din i det hele tatt! Logic is broken!

Voldtekt som strafff? Hvor sykt er ikke det?

Om eksen din hadde hatt noe gråmatriale igjen i øvre-lokk, ja da hadde han vel forlatt deg, for så å sendt blomster til mannen som fikk fortgang på saken.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo selvfølgelig ikke greit å bruke voldtekt som straff.

Og det er også selvsagt galt å være utro med masse forskjellige menn, særlig når du har en sjalu type som nesten slår ihjel folk du ligger med.

Så der har du min mening.

Skrevet

Altså - han voldtok deg den gangen i fylla??

Sykt.

Og at det var han du hadde vært utro med han banket opp? Sykt.

Det var tross alt du som bedro han.

Veldig irrasjonell tankegang på han der. Men skjønner at han til syvende og sist ikke klarte å være sammen med deg/behandle deg bra, etter det sviket han opplevde. Han burde droppet deg med en gang.

Skrevet

Vold er aldri rett reaksjon, så lenge det ikke er nødvendig selvforsvar.

Selv om du har vært utro og påført han smerte, så er det ikke greit at han slår halvt ihjel en mann og voldtar deg.Han kunne gått/kjeftet og vært sint. Hans valg og handlinger er ikke din skyld.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Forstår ikke at du ikke bryr deg noe om at du er medskyldig i å få en fyr i fengsel samt at den andre nesten ble slått ihjel. Rystende valg av problemstilling.

Anonymous poster hash: 73f44...810

Medskyldig? Nå er alle ansvarlige for handlingene en velger å gjøre. Skal en kunne skylde på andre for hva en gjør,så hadde det blitt rimelig vilt.

Skrevet

Du høres så aggressiv ut. Man skal ikke banke folk.

i gamle dager ble man lynsjet eller steinet på torget for utroskap. Da skader ikke en god gammeldags deng for utrosksap.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg forstår veldig godt hva jeg har gjort. Den der preiken har jeg hørt før så mange ganger. Hvorfor skal folk alltid minne en om hva han/hun har gjort. Jeg er fullstendig klar over det. Hva tema forelsår du jeg skal starte her? Kanskje du kan gi meg en ide?

Ts

Det han har gjort er straffbart. Ingen normal mann voldtar som straff. Tanken er jo like syk som handlingen.

Skrevet

Altså - han voldtok deg den gangen i fylla??

Sykt.

Og at det var han du hadde vært utro med han banket opp? Sykt.

Det var tross alt du som bedro han.

Veldig irrasjonell tankegang på han der. Men skjønner at han til syvende og sist ikke klarte å være sammen med deg/behandle deg bra, etter det sviket han opplevde. Han burde droppet deg med en gang.

Det jeg synes er crazy i dette her er hvordan enkelte kvinner tør å være utro når de er sammen med en gærning som nesten kan slå ihjel folk i affekt? Er det en del av pirringen hennes? Jeg skjønner ikke det der.

Forøvrig er voldtekt forferdelig dårlig handling, men han følte vel at han ikke klarer å gjengjelde utroskapen for balansens skyld? Er det han mener? At hun har overtaket på kjærlighetslivet hans eller noe sånt? Og siden hun bruker makten i kjærlighetslivet til å nesten gjøre mannen til morder, så ble det for mye for ham? Hjernen hans taklet ikke den informasjonsmengden og bare kortsluttet i fylla?

Det kan være meget mulig.

Men da blir spørsmålet, hvorfor i allverden liker hun å være sammen med en mann samtidig som hun liker å være utro mot ham? Og særlig når vi og hun vet at han er en klikkende bajas som bare venter på anledning?

Jeg skjønner ingenting, noen damer må forklare meg dette her?

Skrevet

Dette synes jeg du skal holde deg for god til. Enhver kvinne med det minste hint av selvrespekt ville gått rett til politiskranken og anmeldt svinet så han kanskje får et par år til i fengsel til å tenke over sine handlinger. Jeg kan garantere deg at dette bare er begynnelsen og at han sannsynligvis har problemer med vold til vanlig. Alle monner drar så det er viktig at du anmelder fort som svint. Også må du bryte all kontakt og ikke la dette svinet komme innpå deg.

Skrevet

Det jeg synes er crazy i dette her er hvordan enkelte kvinner tør å være utro når de er sammen med en gærning som nesten kan slå ihjel folk i affekt? Er det en del av pirringen hennes? Jeg skjønner ikke det der.

Forøvrig er voldtekt forferdelig dårlig handling, men han følte vel at han ikke klarer å gjengjelde utroskapen for balansens skyld? Er det han mener? At hun har overtaket på kjærlighetslivet hans eller noe sånt? Og siden hun bruker makten i kjærlighetslivet til å nesten gjøre mannen til morder, så ble det for mye for ham? Hjernen hans taklet ikke den informasjonsmengden og bare kortsluttet i fylla?

Det kan være meget mulig.

Men da blir spørsmålet, hvorfor i allverden liker hun å være sammen med en mann samtidig som hun liker å være utro mot ham? Og særlig når vi og hun vet at han er en klikkende bajas som bare venter på anledning?

Jeg skjønner ingenting, noen damer må forklare meg dette her?

Det er jo ikke sikkert at hun var klar over at han ville ty til vold? Ellers står det noe sted, jeg har bare skumlest tråden.

Og utroskap....? Selvfølgelig - sex og spenning med andre, og samtidig ha noen der hjemme #WIN!

Og så tenker man da ikke på det sviket man begår. Noen har mindre samvittighet enn andre?

Gjest gurimalla
Skrevet

Men ja, jeg forstår hvilke konsekvenser dette medførte, har vært tilstedet både i rettssaken og på besøk i fengselet. Jeg støttet eksen min hele veien. Selv om jeg aldri fortjente å stå ved hans side etter det. Han ga meg ny sjanse, jeg misbrukerte den aldri.

OK, du fikk en ny sjanse som du ikke fortjente.

Men hvorfor fortsatte du å være sammen med en som var så sint? Hjelper ikke at du var en idiot først.

Hadde mannen min nesten slått i hjel noen hadde jeg forlatt han på flekken, uansett om han hadde grunn til å være sint.

Skrevet

Men hallo?? Uansett om du hadde vært utro med fjorten stykker i løpet av en helg gjør ikke det han berettiget til å være voldelig. Det ER ikke greit. At det kan være en forklaring er ingen unnskyldning. Jeg har blitt utsatt for utroskap selv, og vet hvor grusomt det er - det er sårende, ydmykende og man blir virkelig dolket i ryggen av den du stolte på. Men det er, uansett, ikke lov til å bruke vold. Vold brutaliserer både enkeltpersoner og samfunn som helhet. Vi må holde oss for gode for det.

Anonymous poster hash: 8f63d...baa
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...