Gå til innhold

Hvorfor har du egentlig lyst på kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor nettopp DU har lyst på kjæreste?

• Er det fordi du er ensom?
  • Er det fordi du tror livet blir bra, bare du finner en partner?
  • Er det fordi du vil at noen skal få deg til å føle deg bedre?
  • Er det fordi du føler at du blir bra nok sosialt sett når du ikke er singel?
  • Er det fordi du ønsker noen til å bidra med å betale regningene?
  • Er det fordi du savner å få oppmerksomhet fra noen?
  • Er det fordi du ikke føler deg elsket?
  • Er det fordi du trenger å ha noen å fikse, kontra å fikse deg selv?

Eller er det fordi du har det såpass bra med deg selv, at du er klar for å dele livet med noen uten drama, konflikter og negative følelser?

Jeg bare lurer.. svar helst ærlig!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg kjæreste, men før han tilfeldigvis dumpet inn i livet mitt så var jeg slettes ikke så sikker på at jeg i det hele tatt ville ha en kjæreste. Hadde vært singel i over 12år og klarte meg helt greit på egen hånd. Men var klar på at dersom jeg skulle finne en så var det for å dele livet med denne personen på med alt av glede, kjærlighet og også utfordringer det ville innebære. Hadde ingen planer om å forandre meg for hans skyld eller forandre ham, men gjensidig utvikling er bra.

Så langt, ca 1 år ut i forholdet, synes jeg han er helt perfekt for meg. Uten at det betyr at jeg har rosa briller og ikke ser at han, som alle, har noen feil og utfordringer.

• Liker 1
Gjest SånnCirka
Skrevet

Jeg har kjæreste, og er glad jeg har det fordi jeg er lykkelig sammen med han. Nå har vi vært kjærester i ca 3 år, og enda ikke hatt en eneste krangel. Vi diskuterer selvsagt, men respektere hverandre og reflekterer over det vi sier til hverandre, og kommer dermed også frem til en enighet eller et kompromiss.

Ligger nok litt i det å ha en som man kan føle seg 100% trygg på, en som alltid stiller opp, som viser respekt, og en man kan dele gjensidig kjærlighet med.

Det blir vanskelig å velge ut en grunn alene til at jeg ønsker meg en kjæreste, men det er klart det blir vel litt annerledes når man er singel kontra i et forhold allerede. :-)

Skrevet

Jeg har ikke lyst på kjæreste. :tommelopp:

• Liker 4
Skrevet

Jeg har lyst på kjæreste fordi jeg vil ha noen å snakke med når ting er tungt, noen å le sammen med:) Men også noen som kjenner meg og vet at noe er galt :) Haha, veldig klisje, men sant. Er ikke ensom, men lei av å være alene :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ha noen å chille hjemme med. Se filmer, spise masse digg mat og ha sex :tommelsmil:

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil ha noen å elske og som elsker meg, en å ha sex med og lage babyer med :rodmer:

I tilegg så er det veldig koselig å ha en samtalepartner, venn og støttespiller i hverdagen ;)

Anonymous poster hash: 3c840...d70
  • Liker 1
Gjest Phoenix
Skrevet

Mange grunner:

- Jeg ønsker noen å dele gleder og sorger med.

- Jeg ønsker meg en familie og flere barn.

- Jeg digger sex og sex med en som man er forelsket i, det er fantastisk og ett rush.

Som jeg kan nevne som hovedgrunnene.

• Liker 1
Skrevet

Alle punktene du nevner.

:\

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke så viktig for meg å få meg kjæreste akkurat nå, og derfor tenker jeg at det er et bra tidspunkt å date:p Sånn at jeg ikke venter til jeg blir desperat.. For det er vel neppe noen mer uattraktivt enn en desperat person:p

Det hadde jo vært hyggelig å få seg kjæreste hvis man fant noen som virkelig passer for oppgaven;p men er mer interessert i å date fordi det får meg til å føle meg levende, og synes det blir dumt å bare gå rundt og vente på at den perfekte personen skal dukke opp på døra. Så får man heller se om det utvikler seg til noe.

Grunnen til at det hadde vært hyggelig å få seg kjæreste, er fordi det er en intim relasjon som skiller seg fra vennerelasjoner, man får noe "mer".

Anonymous poster hash: 09567...f8a
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har lyst på en kjæreste fordi:

- Jeg vil ha mer kroppskontakt enn det jeg har i dag

- Jeg vil imponere med mat og drikke

- Jeg vil ha en å snakke med

- Jeg vil dele mine opplevelser

- Jeg vil lære mer om meg selv som menneske

- Jeg vil føle hvordan det er å ruse seg på kjærlighet

- Jeg vil ha en å bry meg om

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke så viktig for meg å få meg kjæreste akkurat nå, og derfor tenker jeg at det er et bra tidspunkt å date:p Sånn at jeg ikke venter til jeg blir desperat.. For det er vel neppe noen mer uattraktivt enn en desperat person:p

Det hadde jo vært hyggelig å få seg kjæreste hvis man fant noen som virkelig passer for oppgaven;p men er mer interessert i å date fordi det får meg til å føle meg levende, og synes det blir dumt å bare gå rundt og vente på at den perfekte personen skal dukke opp på døra. Så får man heller se om det utvikler seg til noe.

Grunnen til at det hadde vært hyggelig å få seg kjæreste, er fordi det er en intim relasjon som skiller seg fra vennerelasjoner, man får noe "mer".

Er du medisinstudent?

Skrevet

Er du medisinstudent?

nei :P hvordan det?

Skrevet

nei :P hvordan det?

Var en medisinstudent som skrev omtrent likt som deg og skulle si jeg var fan, men får si jeg fan av deg da. Liker holdningen.

Skrevet

Var en medisinstudent som skrev omtrent likt som deg og skulle si jeg var fan, men får si jeg fan av deg da. Liker holdningen.

ååh, hehe;p jo takk :)

Skrevet

Med unntak av å ha noen å fikse, så gjelder alle punktene.

Skrevet

For meg, så er det flere ting som gjør at jeg ønsker meg en kjæreste. Jeg tror det er svært få som ønsker å gå igjennom livet alene, og jeg er blant dem. Det er noe med det å ha den tryggheten om at du har den spesielle personen som er der for deg både når du har det bra i livet, men også når du har det tungt. Som støtter deg, og som du støtter opp om tilbake.Selvfølgelig kan venner være med å veie opp for noe av det, men det blir ikke det samme.

For meg så handler det om å være lykkelig, og ikke minst å kunne gjøre den andre personen lykkelig. Å oppleve kjærligheten. Og ikke minst hverdagskjærligheten, som for eksempel å våkne opp med den du elsker, morgen kysset, eller kysset når den ene drar ut. Å lage middag for henne, å varte henne opp, men også å bli oppvartet selv, oppleve nye steder sammen men også stille kvelder hjemme i sofaen med en god bok. Tenne stearinlys en høstkveld og sitte i armkroken til hverandre og se en film. Stryke fingre gjennom håret, berøre hverandre kjærlig bare man passerer hverandre, nærhet. Ha gode samtaler med som både er interessant og kan utfordre... jeg kunne sikkert fortsatt og jeg vet det høres klisjè ut, men for meg er det de små tingene i livet.

Og når jeg leser igjennom hva jeg har skrevet så ser jeg at jeg høres ut som ei jente... :sjokkert::fnise:

• Liker 4
Gjest HowardRoark
Skrevet

Fordi jeg trenger noen til å stelle hus og hjem!

:laugh:

Skrevet

Jeg har kjæreste og jeg har han fordi jeg elsker å "ha" noen hele tiden, selv om man egentlig ikke alltid enser at den andre er i samme rom. Jeg liker å ha noen å spise sammen med. Jeg liker å ha en person jeg stoler på, en som kjenner meg bedre enn meg selv som jeg kan ha masse deilig sex med.

Ikke minst synes jeg det er utrolig koselig å tenke på at han jeg liker så godt, han som får sommerfuglene mine til å flakse, han som jeg synes er det peneste mennesket i verden nettopp synes akkurat det samme om meg! Det er ganske utrolig.

• Liker 1
Skrevet

Alle punktene du nevner.

:\

:( Da sender jeg over en klem og håper du finner ut av hva du kan gjøre for å ha lyst på en kjæreste av de rette grunnene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...