AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Ja, spørsmålet er i overskriften..Anonymous poster hash: 696cb...ffd
RavN Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Ja, spørsmålet er i overskriften..Anonymous poster hash: 696cb...ffd Kommer ann på hvem du spør og hvilke verdier de har i livet. ;-) 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Å være fattig vil si å ikke ha penger til mat, klær og tak over hodet. Med andre ord er ingen i Norge fattige. Mange mennesker i u-land er fattige. Anonymous poster hash: b5d8d...4eb 4
oeas Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Å være fattig vil si å ikke ha penger til mat, klær og tak over hodet. Med andre ord er ingen i Norge fattige. Nå er det jo noe som heter relativ fattigdom, da. 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Det kommer an på hvem man spør. I vårt tilfelle, har vi alt vi trenger når det gjelder det økonomiske, men vi har ikke barn. Så i mine øyne er livet vårt fattig. Anonymous poster hash: e065c...275 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Nå er det jo noe som heter relativ fattigdom, da. Relativ fattigdom (det mange nordmenn betegner som fattig) er en fornærmelse mot de virkelig fattige. Anonymous poster hash: b5d8d...4eb 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Å være fattig vil si å ikke ha penger til mat, klær og tak over hodet. Med andre ord er ingen i Norge fattige. Mange mennesker i u-land er fattige. Anonymous poster hash: b5d8d...4eb Noen er fattige her i landet ut fra den definisjonen også. Alle er ikke i stand til å kreve støtten de egentlig har krav på (altså mat, klær og bolig). Det er kanskje ikke mange av dem, men noen faller totalt utenfor. Anonymous poster hash: 381c0...a39 1
oeas Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Relativ fattigdom (det mange nordmenn betegner som fattig) er en fornærmelse mot de virkelig fattige. Anonymous poster hash: b5d8d...4eb Deg om det. Lite kontrovers rundt begrepet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Fattigdom er å bekymre seg for penger konstant. Jeg får utbetalt kanskje 10.000 i mnd, men jeg er ikke fattig, fordi utgiftene mine er tilpasset inntektene. Jeg har alltid råd til mat og regninger, jeg har råd til ferie hvert år, jeg kan dra på kino når jeg vil og jeg kan ta en spontan tur til storbyen med venner. Jeg kan bare ikke gjøre det så ofte. Så jeg er ikke fattig, selv med min latterlig lave inntekt nå for tiden. Anonymous poster hash: 75976...5c6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Å være fattig vil si å ikke ha penger til mat, klær og tak over hodet. Med andre ord er ingen i Norge fattige. Mange mennesker i u-land er fattige.Anonymous poster hash: b5d8d...4eb Du vet det er mennesker i dette landet som heller ikke har råd til mat, klær og husly? Fattigdom beregnes utfra hvordan majoriteten i et samfunn har det. I Norge og Europa forøvrig, regnes man vel som fattig om man ikke kan delta i samfunnet på lik linje med andre pga lav inntekt. Anonymous poster hash: 097ab...079
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Noen er fattige her i landet ut fra den definisjonen også. Alle er ikke i stand til å kreve støtten de egentlig har krav på (altså mat, klær og bolig). Det er kanskje ikke mange av dem, men noen faller totalt utenfor. Anonymous poster hash: 381c0...a39 Denne kan jeg være enig i Anonymous poster hash: b5d8d...4eb
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 Denne kan jeg være enig i Anonymous poster hash: b5d8d...4eb Bra, jeg var redd du var fullstendig ignorant. Ganske viktig å ikke bruke ord som ingen i en slik sammenheng synes jeg, kanskje heller ytterst få eller noe. Ellers er vi bare med på å ytterligere stigmatisere folk som allerede har mer enn nok av problemer. Anonymous poster hash: 381c0...a39
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 Fattigdom er å bekymre seg for penger konstant. Jeg får utbetalt kanskje 10.000 i mnd, men jeg er ikke fattig, fordi utgiftene mine er tilpasset inntektene. Jeg har alltid råd til mat og regninger, jeg har råd til ferie hvert år, jeg kan dra på kino når jeg vil og jeg kan ta en spontan tur til storbyen med venner. Jeg kan bare ikke gjøre det så ofte. Så jeg er ikke fattig, selv med min latterlig lave inntekt nå for tiden.Anonymous poster hash: 75976...5c6 Det kan man gjøre med rette eller ikke, selv om man har mye penger. Og man kan bekymre seg for fremtidig økonomisk situasjon, selv om man pr i dag har nok. Anonymous poster hash: 09d13...fea 2
Frk.K Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) At man ikke har nok til å dekke det grunnleggende behovene. Men som mange her har skrevet, det kommer an på hva man ser på som verdifullt. Endret 3. oktober 2014 av Frk.K
HerKommerMummi Skrevet 3. oktober 2014 #15 Skrevet 3. oktober 2014 Å ikke ha råd til internett regnes som å være fattig i Norge. Min personlige mening er at med inntekt under 300,000, da er du fattig i Norge (hvis du er singel). 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #16 Skrevet 3. oktober 2014 Det kan man gjøre med rette eller ikke, selv om man har mye penger. Anonymous poster hash: 09d13...fea Ja. Og da er man fattig i praksis. Hjelper ikke å ha ti millioner på konto om man bekymrer seg for penger konstant - da er man fattig uansett hva kontoen viser. Anonymous poster hash: 75976...5c6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 Å ikke ha råd til internett regnes som å være fattig i Norge. Min personlige mening er at med inntekt under 300,000, da er du fattig i Norge (hvis du er singel). Netto eller brutto? Anonymous poster hash: 09d13...fea
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #18 Skrevet 3. oktober 2014 Å ikke ha råd til internett regnes som å være fattig i Norge. Min personlige mening er at med inntekt under 300,000, da er du fattig i Norge (hvis du er singel). Da kvalifiserer jeg med god margin, og har hovedomsorg for et barn i tillegg. Men jeg føler meg ikke fattig, selv om jeg virkelig skulle ønske det ikke var så knapt. Anonymous poster hash: 381c0...a39
HerKommerMummi Skrevet 3. oktober 2014 #19 Skrevet 3. oktober 2014 Netto eller brutto? Anonymous poster hash: 09d13...fea Brutto
HerKommerMummi Skrevet 3. oktober 2014 #20 Skrevet 3. oktober 2014 Da kvalifiserer jeg med god margin, og har hovedomsorg for et barn i tillegg. Men jeg føler meg ikke fattig, selv om jeg virkelig skulle ønske det ikke var så knapt. Anonymous poster hash: 381c0...a39 huff, det høres tøft ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå