AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Er det noen som har erfaring med å langtidsleie (månedlig leie) rom eller leilighet i Italia? Som student eller i forbindelse med arbeid eller andre grunner. Er norsk og bor i Norge. Vurderer muligheter for bo en periode i Italia, men lurer på hva en må tenke på og hvordan en skal gå frem for å finne en plass å bo. Anonymous poster hash: 94379...071
Aviale Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har ikke erfaring fra Italia, men jeg har leid leilighet over kortere tid både i Kroatia og i Spania. Langtidsleie er jo litt annerledes, man vil gjerne ha noe billigere, og det er kanskje lurt å leie lokalt for å få det billigere (altså ikke via internasjonale nettsider for turister). På generelt grunnlag kan jeg si at man bør passe på vilkår (depositum, forhåndsbetaling osv) og ikke minst velge leilighet som andre har anmeldt positivt dersom man leier via nett. Da jeg skulle leie leilighet i Barcelona hadde de fleste leilighetene jeg så på booking.com en eller flere kommentarer om at folk hadde fått en annen leilighet enn de bestilte, på et helt annet sted, så jeg valgte en leilighet i et leilighetshotell der det ikke var noen slike anmeldelser. Vær også sikker på hvor du skal hente nøklene til leiligheten (noen steder er dette på andre siden av byen) og om du har en kontaktperson/resepsjon om det skulle være noe. Om du tenker å leie fra en nettside har jeg noen erfaringer. I Kroatia brukte vi homeaway.co.uk sin side, den var grei, men her kom det mye an på eieren på hvor utfyllende annonsene var. Booking.com syns jeg egentlig er bedre - mer utfyllende annonser, og de viser vilkårene og "den lille skriften" tydelig på nettsiden. Snart skal jeg til Vilnius og har leid leilighet via Airbnb sin nettside. Jeg har hørt mye bra om de, så det blir nok bra. Har også fått inntrykk av at airbnb kan være billigere enn de andre turistsidene.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg har brukt AirBnB i Italia for opphold på 1 måned +, og har vært veldig fornøyd. Anonymous poster hash: 14eaa...922
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Takk for tips. Skal sjekke ut AirBNB og homeaway.co.uk. Har brukt Booking.com tidligere, men da til kortere ferieturer. Er for så vidt fornøyd med den siden. De fleste stedene har passet til forventningene. Greit å lese erfaringene folk har med stedene. Anonymous poster hash: 94379...071 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå