AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Hvordan beregnes sykepengene når man har jobbet mye over 100% stilling hele året? Får man bare opp til 100%? Det vil halvere lønnen min.. eller regner de ut i fra hva man har tjent? Prøvde å se litt på Google, men syntes det var vanskelig å forstå. Håper noen smarte mennesker kan hjelpe meg! Anonymous poster hash: efaab...408
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Hvordan beregnes sykepengene når man har jobbet mye over 100% stilling hele året? Får man bare opp til 100%? Det vil halvere lønnen min.. eller regner de ut i fra hva man har tjent? Prøvde å se litt på Google, men syntes det var vanskelig å forstå. Håper noen smarte mennesker kan hjelpe meg! Anonymous poster hash: efaab...408 Du får utifra opplysninger om lønnsinntekt Anonymous poster hash: 349a2...60a 1
Perlå Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Du får ikke med overtid over 100% stilling i beregningen så om du bare jobber på en plass vil du nok få lavere utbetaling enn du er vant til.. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Du får ikke med overtid over 100% stilling i beregningen så om du bare jobber på en plass vil du nok få lavere utbetaling enn du er vant til.. Selvfølgelig får du det! Anonymous poster hash: 349a2...60a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Nei. Du får ikke for overtidsbetaling utover 100% stilling..Anonymous poster hash: 39abd...879 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Nei. Du får ikke for overtidsbetaling utover 100% stilling..Anonymous poster hash: 39abd...879 Det har jeg fått ved flere anledninger, så jo, det er mulig. Jeg fikk lik utbetaling av sykepenger som snitt av lønn de siste månedene. Anonymous poster hash: 349a2...60a 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Det har jeg fått ved flere anledninger, så jo, det er mulig. Jeg fikk lik utbetaling av sykepenger som snitt av lønn de siste månedene. Anonymous poster hash: 349a2...60a Nettopp- men ikje som fast ansatt i 100% stilling. Dersom du fikk dette så har NAV mottatt feil lønnsopplysninger. Dette vet jeg med sikkerhet.Anonymous poster hash: 39abd...879 2
Rotemor Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 NAV.no "Sykepenger fra arbeidsgiveren Sykepengegrunnlaget er den inntekten som sykepengene blir beregnet etter, det vil si den gjennomsnittlige ukeinntekten din i en nærmere bestemt periode før du ble arbeidsufør, som regel de siste fire ukene. I arbeidsforhold med skiftende arbeidsperioder eller inntekter kan en lengre periode legges til grunn. Dersom du har fått varig lønnsendring i løpet av de siste fire ukene, regnes inntekten fra lønnen ble endret. Bare arbeidsinntekt er med i sykepengegrunnlaget. Særgodtgjørelse som bilgodtgjørelse, diett og lignende regnes ikke med. Heller ikke overtids- eller feriegodtgjørelse. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Nettopp- men ikje som fast ansatt i 100% stilling. Dersom du fikk dette så har NAV mottatt feil lønnsopplysninger. Dette vet jeg med sikkerhet.Anonymous poster hash: 39abd...879 Jo, med fast 100% stilling og overtid i tillegg til fast månedslønn. Anonymous poster hash: 349a2...60a 1
Rotemor Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Jo, med fast 100% stilling og overtid i tillegg til fast månedslønn. Anonymous poster hash: 349a2...60a Nei. Du tar feil. Les linken fra NAV over. Du får dessverre ikke rett selv om du gjentar deg EDIT: det er ikke en link, men et utklipp. Les siste linje. Endret 5. oktober 2014 av Rotemor
Sol79 Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Jo, med fast 100% stilling og overtid i tillegg til fast månedslønn. Anonymous poster hash: 349a2...60a Da har det blitt rapportert inn feil lønnsgrunnlag på deg. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #12 Skrevet 6. oktober 2014 Da har det blitt rapportert inn feil lønnsgrunnlag på deg. Det aner jeg ikke noe om, jeg vet jo bare at jeg har fått snittet av hva jeg har vært vant til. Skulle bare mangle, tenker jeg. Hadde jeg vært frisk hadde jeg jo jobbet overtid. Anonymous poster hash: 349a2...60a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #13 Skrevet 6. oktober 2014 Det aner jeg ikke noe om, jeg vet jo bare at jeg har fått snittet av hva jeg har vært vant til. Skulle bare mangle, tenker jeg. Hadde jeg vært frisk hadde jeg jo jobbet overtid. Anonymous poster hash: 349a2...60a Håper du har rett. Hadde jobbet like mye og overtid om jeg ikke hadde vært sykemeldt. Er jo drastiske endringer i lønn..får kanskje bare se hva nav velger å gjøre. Håpe en blir frisk snarest!Anonymous poster hash: efaab...408 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #14 Skrevet 6. oktober 2014 Håper du har rett. Hadde jobbet like mye og overtid om jeg ikke hadde vært sykemeldt. Er jo drastiske endringer i lønn..får kanskje bare se hva nav velger å gjøre. Håpe en blir frisk snarest!Anonymous poster hash: efaab...408 Hvem tror du har rett egentlig? Hva er vitsen med å spørre om råd? Du fikk utklipp fra NAV.no med rett svar, flere engasjerte skriver bekreftende. Likevel velger du å stille spørsmål ved hva som er rett... Tro er greit hvis man ikke vet. Håpe, etter fakta er utdelt, er bare dumt.Anonymous poster hash: 39abd...879 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #15 Skrevet 6. oktober 2014 Hvem tror du har rett egentlig? Hva er vitsen med å spørre om råd? Du fikk utklipp fra NAV.no med rett svar, flere engasjerte skriver bekreftende. Likevel velger du å stille spørsmål ved hva som er rett... Tro er greit hvis man ikke vet. Håpe, etter fakta er utdelt, er bare dumt.Anonymous poster hash: 39abd...879 Det er åpenbart ulik praksis, så hold fast i håpet! Anonymous poster hash: 349a2...60a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #16 Skrevet 6. oktober 2014 Det er åpenbart ulik praksis, så hold fast i håpet! Anonymous poster hash: 349a2...60a Nei, det er ikke åpenbart. At EN tar feil endrer ikke praksisen.Anonymous poster hash: 39abd...879 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #17 Skrevet 9. oktober 2014 Nei, det er ikke åpenbart. At EN tar feil endrer ikke praksisen.Anonymous poster hash: 39abd...879 Fikk gjennomsnitt av lønn, så da altså for overtid også. Da var det du som hadde feil. Amen takk for svar.Anonymous poster hash: efaab...408 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #18 Skrevet 9. oktober 2014 Fikk gjennomsnitt av lønn, så da altså for overtid også. Da var det du som hadde feil. Amen takk for svar.Anonymous poster hash: efaab...408 ** men, ikke AmenAnonymous poster hash: efaab...408
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #19 Skrevet 9. oktober 2014 Fikk gjennomsnitt av lønn, så da altså for overtid også. Da var det du som hadde feil. Amen takk for svar.Anonymous poster hash: efaab...408 Så flott! Anonymous poster hash: 349a2...60a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #20 Skrevet 9. oktober 2014 Det er fortsatt kun basert på at arbeidsgiveren di. Har oppgitt feil opplysning til NAV....det står jo på NAV.no sin side. Det er jo ikkecfeil.Anonymous poster hash: 39abd...879
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå