Gå til innhold

Oppsigelsesvarsel og må sykemelde meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk oppsigelsesvarsel 1/10 siden butikken jeg jobber i skal legges ned.

Problemet er at jeg sykemelde meg nå pga operasjon og jeg aner ikke hva som skjer med oppsigelsen da? Jeg vil nok være sykemeldt ganske lenge å langt etter oppsigelsestiden har gått ut.

Vil sykepengene mine plutselig stoppe opp når bedriften er borte 1 Januar? Eller vil NAV ta over utbetalingene?

HELT fortvilt her.

Anonymous poster hash: 968fd...ca0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring nav og hør:) hvis du kommer gjennom på tlf ja.

Anonymous poster hash: 209ea...7a9
Skrevet

Ring nav og hør:) hvis du kommer gjennom på tlf ja.

Anonymous poster hash: 209ea...7a9

Prøvd. Men de kunne ikke svare meg siden jeg ikke allerede var sykemeldt. Virket som om de trodde at jeg prøvde å svindle arbeidsplassen eller no.

Skrevet

Prøvd. Men de kunne ikke svare meg siden jeg ikke allerede var sykemeldt. Virket som om de trodde at jeg prøvde å svindle arbeidsplassen eller no.

Prøv igjen. Jeg har stilt mange liknende spørsmål før, og får alltid et bra svar. Kanskje du traff feil person i telefonen

Skrevet

Så lenge du har sykemelding, får du sykepenger. Gjør ingenting om du slutter jobben el.l, du får sykepenger fram til det er slutt på sykemeldingen.

Anonymous poster hash: 5b867...36e
  • Liker 2
Skrevet

Så lenge du har sykemelding, får du sykepenger. Gjør ingenting om du slutter jobben el.l, du får sykepenger fram til det er slutt på sykemeldingen.

Anonymous poster hash: 5b867...36e

Selv om bedriften avvikles innenfor den tiden jeg er sykmeldt så jeg eks. er sykemeldt 2 mnd lenger enn bedriften lever?

• Liker 1
Skrevet

ja, du får 100% sykepenger, selv om bedriften ikke finnes lengre, så lenge du blir sykemeldt mens du enda er i arbeid. Nav har maks 2 min ventetid på telefon, så rart at du sier at du har prøvd, og i tillegg ikke fått svar på noe så enkelt. Alle i Nav vet dette.

Anonymous poster hash: e59b1...9bc
  • Liker 4
Skrevet

Du vil motta sykepenger så lenge du er sykemeldt, selv om bedriften avvikles i mellomtiden.

For mange mindre bedrifter betaler de ut sykepenger kun i arbeidsgiverperioden som er 16 dager, og deretter tar NAV over utbetalingene. Andre forskutterer og får siden igjen fra NAV.

Om det er det siste som gjelder for deg, vil NAV isåfall overta utbetalingene den dagen arbeidsgiver avvikler.

Og det er ikke vanskelig å komme gjennom til 55553333 som det antydes over her. Men dessverre kan informasjonen man får til tider være misvisende og feil. Men de skal kunne svare greit på et så enkelt spørsmål som ditt :-)

Lykke til med operasjonen!

Anonymous poster hash: a8ab0...367

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...