Gå til innhold

Brilleforhandler ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har lenge slitt med å finne rett briller. Har vært innom flere store kjeder, endte med å gå til optiker hos en lokal kjede. Ble sendt til øyelege og nå har de fått orden på det. Men mitt spørsmål er jeg skiftet glass i mine nåværende briller hos den lokale optikeren, men har lyst på et ekstra brillesett da jeg har bruningsfarge pga lyskyhet i de andre. Han har lite utvalg av briller, kan jeg gå på specsavers feks å kjøpe briller uten å ha tatt synstest der på lenge, har jo lappen fra øyelegen? Eller?

Anonymous poster hash: b66c0...39b

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Lenge siden du sjekket det hos øyelegen?

Skrevet

Lenge siden du sjekket det hos øyelegen?

Nei. 1 mnd ca, litt over kanskje.

Gjest constance90
Skrevet

Da trenger du jo ikke ny test :)

Men kom på at de aller fleste gir bort gratis når du kjøper briller så det koster deg bare tid i såfall :)

Skrevet

Da trenger du jo ikke ny test :)

Men kom på at de aller fleste gir bort gratis når du kjøper briller så det koster deg bare tid i såfall :)

Syntest mener du? Det er feil, den må du betale uavhengig av kjøp av brille.

Og til TS, du kan fint bare ta med lappen til en annen butikk og få bestilt brille basert på styrkene fra øyelegen/optikeren.

Anonymous poster hash: 25d40...3b2

• Liker 1
Gjest constance90
Skrevet

Og til TS, du kan fint bare ta med lappen til en annen butikk og få bestilt brille basert på styrkene fra øyelegen/optikeren. Anonymous poster hash: 25d40...3b2

Jeg har fått mine gratis :)

Men for all del, det kan ha værtkampanjer som jeg ikke har fått med meg

Skrevet

Og til TS, du kan fint bare ta med lappen til en annen butikk og få bestilt brille basert på styrkene fra øyelegen/optikeren.

Okei. Takk ;) Var bare usikker om man måtte være kunde eller ha test osv der. Men takk for svar:)

Skrevet

Okei. Takk ;) Var bare usikker om man måtte være kunde eller ha test osv der. Men takk for svar:)Anonymous poster hash: b66c0...39b

Neida, så lenge du har styrkene så har de alt de trenger for å lage ny brille til deg. Du trenger ikke å være kunde fra før, du blir jo kunde nå og de vil jo gjerne ha nye kunder ;).

Men du kan være forberedt på at de gjerne helst vil at du skal ha ny synsprøve hos dem, slik at de kan stå ansvarlig selv for styrkene i forhold til om det ikke skulle stemme når du får de i brillen. Det gjør det lettere både for dem og deg. Men hvis du allerede har en brille med de styrkene, som fungerer, så er nok ikke det nødvendig (og bruk det gjerne som et argument). Men sånn generelt så er ikke styrkene fra øyelege like nøyaktig som fra optiker, så optikere er skeptiske til å lage brille basert på denne. Bortsett fra hos små barn, da må man ha brilleseddel fra øyelege.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått mine gratis :)

Men for all del, det kan ha værtkampanjer som jeg ikke har fått med meg

Det tror jeg ikke du har, men det kan ofte fremstå slik ettersom man får en totalsum for brillen der synsprøven også ligger. Hvor er det du har handlet briller?

• Liker 1
Skrevet

Neida, så lenge du har styrkene så har de alt de trenger for å lage ny brille til deg. Du trenger ikke å være kunde fra før, du blir jo kunde nå og de vil jo gjerne ha nye kunder ;).

Men du kan være forberedt på at de gjerne helst vil at du skal ha ny synsprøve hos dem, slik at de kan stå ansvarlig selv for styrkene i forhold til om det ikke skulle stemme når du får de i brillen. Det gjør det lettere både for dem og deg. Men hvis du allerede har en brille med de styrkene, som fungerer, så er nok ikke det nødvendig (og bruk det gjerne som et argument). Men sånn generelt så er ikke styrkene fra øyelege like nøyaktig som fra optiker, så optikere er skeptiske til å lage brille basert på denne. Bortsett fra hos små barn, da må man ha brilleseddel fra øyelege.

Ikke aktuelt å ta synsprøve. Har styrt i et år for å få frem rett styrke, optikeren har ikke klart å finne rett og jeg har vært hos mange forskjelligge. Så måtte til øyenlege så nå fungerer de endelig. Men de forstår nok om jeg forklarer dem dette! :)

Skrevet

Ikke aktuelt å ta synsprøve. Har styrt i et år for å få frem rett styrke, optikeren har ikke klart å finne rett og jeg har vært hos mange forskjelligge. Så måtte til øyenlege så nå fungerer de endelig. Men de forstår nok om jeg forklarer dem dette! :)Anonymous poster hash: b66c0...39b

Det skulle ikke bli noe problem det nei! :) Høres ut som at du er en av de med vanskelig syn, lurt å holde seg til det som fungerer da :)

Skrevet

Det skulle ikke bli noe problem det nei! :) Høres ut som at du er en av de med vanskelig syn, lurt å holde seg til det som fungerer da :)

Ja dessverre er jeg det. Har vært mye styr og vært dårlig pga styrkene siste året, men fikk disse for en ukesiden å er allerede nokså komfertabel med dem. Så satser på dette er rett. Skal drøye det litt lengre før jeg kjøper da for å være sikker, men greit å vite om det var et alternativ. Takk for oppklarende svar:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...