AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Fort et par dager siden sa min kollega at hun hadde bursdag til helgen i lunsjen, av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at hun fylte 40 år dette året, mente noen hadde sagt det. Så presterer jeg å si : er det 40 du blir? Jeg ser at hun ser litt brydd ut før hun sier nei jeg fyller 37.. det blir pinlig stillhet en liten stund, jeg leter febrilsk etter noe å si og sier et eller annet svada. Hun ler det bort (sikkert bare skuespill), og vi begynner å snakke om noe annet. I ettertid synes jeg dette er driiitflaut.. tror dere hun tok seg veldig nær av det? Mener jo ikke at hun ser gammel ut eller noe. Anonymous poster hash: 9fe5f...33f
Silfen Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Herregud, det er TRE års bom. Nobody cares. 33
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Jaja, men damer på den alderen vil vel heller bli tatt for å være 3 år yngre enn 3 år eldre enn de er Anonymous poster hash: 9fe5f...33f
Gjest Evans Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 Det er jo bare tre år! Det gjør ingenting. Om hun velger å bli fornærmet over det, så kan hun bare ha det så godt.
Ferny Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg er enig, tre år er ikke noe å bry seg om - særlig i den alderen der, det er jo umulig å se på noen nøyaktig hvor gammel de er. Kan hende det var litt mer "big deal" for henne, siden 40 liksom er en annen "aldersboks" enn 30-årene. Men det er fortsatt bare snakk om tre år, og er ikke noe merkelig at du tok feil. 2
Miss moneypenny Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg hadde virkelig ikke brydd meg!!
Perelandra Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Tre år er da ingen ting. Det er vel ikke noe å bli fornærma over. Hun må ha komplekser for alderen, og er kanskje av den typen som fyller 37 eller 39 fem år på rad? 2
makkapakka Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 man spør ikke en dame om alderen...... 5
sunSpring Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Ingenting å bry seg om. En jeg kjenner som er ganske kjekk spurte om jeg kunne gjette hans alder. Han er gift så ikke noe kjærestemateriale. Jeg bommet grovt og gjettet cirka 52. Han begynte å le. Han er 38. Jeg kunne ikke annet enn å le selv, men det var litt pinlig der og da. Men det viste i alle fall at jeg ikke forsøkte å sjekke han opp.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg tippa kollegaen min var 35, og hun fylte 27 år.... Veldig sure miner da, ja. Anonymous poster hash: 8e43e...9f1 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg husker jeg bommet grovt på det en gang jeg var tenåring. Jeg og en venninne spurte hvor gammel en dame var, hun ba oss gjette, og jeg gjettet 37. Hun var 29 og ble dritfornærma. Anonymous poster hash: 50463...251
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 En kollega lurte på om jeg fyller 40 nå, og ble aldeles paff da jeg svarte at jeg fyller 47! En annen tilfeldig mann som var innom jobb, refererte til en annen kollega av meg som "hun eldre dama", og da jeg fortalte at hun er et år yngre enn meg, fikk han helt hakeslepp! Så å bedømme alder på folk er kjempevanskelig, og et skikkelig minefelt - spesielt med damer Å bomme med tre år er ingen krise, men damer ønsker jo gjerne å høre at de ser yngre ut enn de er Anonymous poster hash: b662a...fc0 1
Red-Ruby Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 man spør ikke en dame om alderen...... Det er helt sant at det er sånn,men personlig syns jeg det er helt tett. Hva så om man er 40 liksom? Som 40 har du nok livet på plass, du har hatt gode og dårlige opplevelser, kjærlighet, drama,sorg, glede, smilt så mye at du har fått rynker av det og blitt mye bedre kjent med deg selv. Jeg forstår at noen er redde fordi de nærmer seg "døden" og alder viser tiden som går, men 40 åring kan jo leve hele sitt liv omigjen! Derfor føler jeg at det er mest knyttet til utseende.. Som om det er farlig med litt rynker, eller at man blir mindre pen.. Jeg syns man skal omfange sin alder og at da man kan stolt si at man er en voksen kvinne og ikke en liten usikker jentunge. Hilsen 20 åringen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg hadde slått deg rett ned. Anonymous poster hash: bd244...a61
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #15 Skrevet 3. oktober 2014 Hadde ikke blitt fornærmet om du ikke gjettet på 50 når jeg faktisk var 37 Anonymous poster hash: fef2a...56a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #16 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg hadde slått deg rett ned. Anonymous poster hash: bd244...a61 Litt problemer med temperamentet eller? Anonymous poster hash: 9fe5f...33f 1
NoFuss Skrevet 3. oktober 2014 #17 Skrevet 3. oktober 2014 Fort et par dager siden sa min kollega at hun hadde bursdag til helgen i lunsjen, av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at hun fylte 40 år dette året, mente noen hadde sagt det. Så presterer jeg å si : er det 40 du blir? Jeg ser at hun ser litt brydd ut før hun sier nei jeg fyller 37.. det blir pinlig stillhet en liten stund, jeg leter febrilsk etter noe å si og sier et eller annet svada. Hun ler det bort (sikkert bare skuespill), og vi begynner å snakke om noe annet. I ettertid synes jeg dette er driiitflaut.. tror dere hun tok seg veldig nær av det? Mener jo ikke at hun ser gammel ut eller noe. Anonymous poster hash: 9fe5f...33f Jeg hadde ikke tatt meg nær av det..
Batteri Skrevet 3. oktober 2014 #18 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Jeg ble ganske lei meg da svigerfar trodde jeg ble 36 da jeg egentlig ble 34. Men i år, da jeg fylte 38, var det noen som trodde jeg ble 28 Det kommer an på øyet som ser. (For øvrig ble jeg bedt om leg da jeg skulle kjøpe øl for et år siden. Riktignok av en ung jypling på maks 18, men I'll take it!) Endret 3. oktober 2014 av Batteri
Gjest The Phantom Skrevet 3. oktober 2014 #19 Skrevet 3. oktober 2014 Hva er flaut med det Folk har bommet på min alder med 10 år- Og jeg har bommet på andres alder med 10 år Kan ikke helt se hva som er flaut her.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #20 Skrevet 3. oktober 2014 Du kunne jo bare sagt "åja, jeg syntes noen sa at det var 40årslag" og latt som om du forvekslet henne med en annen? Anonymous poster hash: dfa4a...04e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå