AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Hva er den perfekte barselgave? Hva ble dere mest glad for? Det er mange søte klær. Men også en del unyttige klær for en baby. Jeg ble mest glad for en ulldress fra Nøstebarn. Anonymous poster hash: b27f1...2c7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #2 Skrevet 3. oktober 2014 Klær i str 80 ble jeg mest glad for. Pass bare på å kjøpe så det passer til årstiden barnet fyller 1 år. Anonymous poster hash: 243c5...262
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #3 Skrevet 3. oktober 2014 Klær i str 80 ble jeg mest glad for. Pass bare på å kjøpe så det passer til årstiden barnet fyller 1 år. Anonymous poster hash: 243c5...262 Jeg er enig i det når det gjelder venner osv. Men dette er i nærmeste krets. Da syns jeg det er koselig med små klær. Det satte jeg pris på selv hvertfall. Men det er jo ikke noe i veien med å kjøpe noe smått og noe større Anonymous poster hash: b27f1...2c7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #4 Skrevet 3. oktober 2014 En hjemmestrikket, god varm ulllue med knytting ville blitt satt stor pris på her i huset. Det samme gjelder bokser med frossen, hjemmelaget middag som kan fryses. Er ikke så mye overskudd til å lage noe selv den første tiden. Anonymous poster hash: 5681d...af2 1
Sushi Skrevet 3. oktober 2014 #5 Skrevet 3. oktober 2014 Nøstebarnklær, den der sjiraffen, ei god lue i ull, babynest? Spørs jo veldig hva de har fra før, da. 1
Susan Sto Helit Skrevet 3. oktober 2014 #6 Skrevet 3. oktober 2014 Nøstebarnklær, den der sjiraffen, ei god lue i ull, babynest? Spørs jo veldig hva de har fra før, da. Sopie Le Giraffe. - fantastisk babyleke! Beste barselgaven tror jeg strengt tatt var en hjemmesydd meitai til å bære baby i... Hvertfall den som ble brukt mest de neste månedene. Bambusklær, f.eks. LilleBa, som faktisk passer over doble størrelser. (Føles ikke for stort når baby er 50 cm, men er heller ikke altfor lite når baby er 60cm. ) Det kommer an på nærhet til foreldrene, prisbildet man ser for seg, og hvem foreldrene er. Klær fra H&M og Cubus i kjempekvanta ble mest skapfyll for oss. Babyen brukte ikke så mye klær, og vi som foreldre hadde noen plagg som vi foretrakk. Oftest på grunn av passform, bruksvennlighet, vaskbarhet og stoffkvalitet/mykhet. Mye av det "søte" vi fikk, ble brukt EN gang, for syns skyd, og så lempet bakerst i komodeskuffen... Og etter 3 uker så var det uansett for lite...
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Bambusklær, f.eks. LilleBa, som faktisk passer over doble størrelser. (Føles ikke for stort når baby er 50 cm, men er heller ikke altfor lite når baby er 60cm. ) Dette var et veldig godt tips!! Hvor får man kjøpt Lilleba? Anonymous poster hash: b27f1...2c7
Susan Sto Helit Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Dette var et veldig godt tips!! Hvor får man kjøpt Lilleba? Anonymous poster hash: b27f1...2c7 Tja, her jeg bor selges det bl.a. på Junior Barneklær. Men Lilleba har jo egen nettbutikk, selges gjennom andre nettbutikker, og i flere fysiske butikker rundt omkring i Norge. (Tror de har oversikt på nettsidene sine.) Vi gir ofte lilleba bodyer og pysjer/dresser til nære venner og familie. Men det er litt dyrt for vår del til mer perifere bekjente.
kisskissbangbang Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 Et skikkelig deilig, mykt ullteppe er den perfekte barselgave for meg. Jeg fikk et fra bestevenninna mi, og har brukt det hver dag siden fødsel. Første gang han hadde det rundt seg var han 15 minutter gammel.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Et skikkelig deilig, mykt ullteppe er den perfekte barselgave for meg. Jeg fikk et fra bestevenninna mi, og har brukt det hver dag siden fødsel. Første gang han hadde det rundt seg var han 15 minutter gammel. Hadde jeg hatt tid, skulle jeg ha strikket et. Men tiden strekker dessverre ikke til Anonymous poster hash: b27f1...2c7
kisskissbangbang Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Hadde jeg hatt tid, skulle jeg ha strikket et. Men tiden strekker dessverre ikke til Anonymous poster hash: b27f1...2c7 Mitt er ikke hjemmestrikket, faktisk. Det heter Voksi gullull, tror jeg. Nydelig farge, og akkurat passe tynt. Stort og deilig.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #12 Skrevet 3. oktober 2014 Har man ikke tid til å strikke men ønsker å gi noe håndlaget og hjemmestrikket selges det jo pene ting på epla. Anonymous poster hash: 5681d...af2
Gjest Zeitgeist Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 Et lite spørsmål ang. babytepper: Er det noe man må passe på med hensyn til garntype (ull/bomull/syntetisk)? Ser at enkelte sykehus i utlandet krever at slik strikk skal kun være i bomull slik at man kan kokvaske det.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #14 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg personlig foretrekker ull. Er ikke så glad i syntetiske stoffer blant annet pga brannfare. Kovask er nok viktigere på sykehus enn i private hjem. På enkelte sykehus hvor de tar imot strikkeluer til barna på intensivavdelingen vil de ikke ha plagg som er strikket i alpakka. Dette er fordi alpakkagarn visstnok loer mye, og lo og løse fibre kan sette seg fast i slangene. Alpakka er deilig, mykt og varmt, så til hjemmebruk vil jeg jo tro alpakka er suverent. Anonymous poster hash: 5681d...af2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #15 Skrevet 4. oktober 2014 Et lite spørsmål ang. babytepper: Er det noe man må passe på med hensyn til garntype (ull/bomull/syntetisk)? Ser at enkelte sykehus i utlandet krever at slik strikk skal kun være i bomull slik at man kan kokvaske det. Ren, tynn ull er ofte det beste. Nøstebarn totråds ullgarn, Malsen og mor Shetland soft (vasket el. Uvasket), Holst Supersoft o.l. 600 meter per 100 gram. Merino siger ofte, alpakka hårer, syntet ville jeg aldri pakka inn en baby i, bomull varmer ikke. Ren ull kan også kokvaskes, men da må ulla få ligge i ro. Vann+varme+bevegelse tover ulla. Anonymous poster hash: 18099...1ec 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 4. oktober 2014 #16 Skrevet 4. oktober 2014 Tusen takk for svar dere to anonyme brukerne Ha ei god helg!
Stellamor Skrevet 5. oktober 2014 #17 Skrevet 5. oktober 2014 Enig i at ullteppe er den beste gaven! Om det er hjemmestriket er jo det det aller koseligste men jeg fikk dette og elsker det! http://smaaungene.no/products/lillelam-drmmepledd-beige Her var det forresten en liste over tips til barselgaver også, mye fint!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #18 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har også Voksi Gullull teppe - elsker det! Anonymous poster hash: fa1a8...40e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå