Gå til innhold

Når synes du en mann er for gammel til å bli far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en mann på 38 - snart 39. Om det blir oss vil vi ikke begynne med barn før minst om ett år - altså blir han over 40 før han blir pappa første gang. Kanskje 45 før han er "ferdig".. hva synes dere om det?

Hvilken alder synes dere en mann skal slutte å få barn i?

Anonymous poster hash: a31ea...1bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil si at jeg ikke kunne tenke meg å få barn med min mann etter han er fylt 40. Min personlige mening.

Om du mener grensen ligger på 45, så er det greit. Bedre med en far som er 40+ enn en far som er 20- mener jeg :)

Anonymous poster hash: ab2ee...3f3
Skrevet

Over 40.

Anonymous poster hash: 0dffb...215
Skrevet

Det må dere føle på , menn kan få barn lengere en damer.

Hvis dere begge er innstilt på at han kommer til og være

Endel eldre når barna vokser opp 😊

Er dette noe begge vil?

Er ingen fasit😊

Skrevet

Synes det er veldig individuelt. Noen er kjempespreke når de er 50, andre er late og giddalause som 20 åringer. Det viktigste er at han stiller opp for ungen(e) og er ellers ved god helse. -Så langt man kan se slikt, da. Sjukdom sniker seg ofte på uansett alder.

• Liker 3
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Synes det er veldig individuelt. Noen er kjempespreke når de er 50, andre er late og giddalause som 20 åringer. Det viktigste er at han stiller opp for ungen(e) og er ellers ved god helse. -Så langt man kan se slikt, da. Sjukdom sniker seg ofte på uansett alder.

Veldig enig!

Skrevet

Menn kan få barn lenger enn damer, men helsa er ikke akkurat på mirakuløst vis noe bedre. Derfor mener jeg det er individuelt.

Skrevet

Dater en mann på 38 - snart 39. Om det blir oss vil vi ikke begynne med barn før minst om ett år - altså blir han over 40 før han blir pappa første gang. Kanskje 45 før han er "ferdig".. hva synes dere om det?

Jeg har ikke så veldig mange tanker rundt for eller mot, eller en spesiell alder. Det kommer helt an på. Min far var nesten 50 da han fikk meg, og nå er han nesten 70 og jeg er 20. Jeg vet jo at jeg ikke kommer til å ha ham like lenge i livet mitt som mange av mine venner, men jeg har noen venner som allerede har mistet en forelder så altfor tidlig. Så lenge faren tar ansvar for barnet sitt og er snill (men samtidig streng når det trengs), ville det gå greit. Jeg har jo opplevd at pappa har gått igjennom noen alvorlige, potensielt livstruende helseproblemer som er vanlige ved høy alder, men han er veldig seiglivet. Og han er veldig ungdommelig, så jeg ser ikke på ham på en annen måte enn mine andre venner.

Jeg setter i det minste veldig stor pris på ham nå, og jeg har gjort det lenge, siden han nå runder 70 og siden han er litt gammel. Jeg håper han lever såpass lenge at jeg rekker å gifte meg og få barn før han dør, for han er en fantastisk bestefar for nevøen min, og jeg vil gjerne rekke å la mine fremtidige barn få oppleve ham som det fantastiske mennesket han er. Men jeg er ung og singel, så jeg vet ikke om jeg rekker det, med tanke på noen av hans helseproblemer. Uansett, dette gjør ingenting for meg, det gjør ingenting for mamma heller, for han er en såpass uvurderlig person at vi ikke ville byttet ham ut med noen som helst. Alderen har ingenting å si. Han er likefullt en kjempeflott far, og jeg vil tro han også er en flott ektemann for min mor, som er 20 år yngre enn ham.

Anonymous poster hash: 87e33...7cf

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke så veldig mange tanker rundt for eller mot, eller en spesiell alder. Det kommer helt an på. Min far var nesten 50 da han fikk meg, og nå er han nesten 70 og jeg er 20. Jeg vet jo at jeg ikke kommer til å ha ham like lenge i livet mitt som mange av mine venner, men jeg har noen venner som allerede har mistet en forelder så altfor tidlig. Så lenge faren tar ansvar for barnet sitt og er snill (men samtidig streng når det trengs), ville det gå greit. Jeg har jo opplevd at pappa har gått igjennom noen alvorlige, potensielt livstruende helseproblemer som er vanlige ved høy alder, men han er veldig seiglivet. Og han er veldig ungdommelig, så jeg ser ikke på ham på en annen måte enn mine andre venner.

Jeg setter i det minste veldig stor pris på ham nå, og jeg har gjort det lenge, siden han nå runder 70 og siden han er litt gammel. Jeg håper han lever såpass lenge at jeg rekker å gifte meg og få barn før han dør, for han er en fantastisk bestefar for nevøen min, og jeg vil gjerne rekke å la mine fremtidige barn få oppleve ham som det fantastiske mennesket han er. Men jeg er ung og singel, så jeg vet ikke om jeg rekker det, med tanke på noen av hans helseproblemer. Uansett, dette gjør ingenting for meg, det gjør ingenting for mamma heller, for han er en såpass uvurderlig person at vi ikke ville byttet ham ut med noen som helst. Alderen har ingenting å si. Han er likefullt en kjempeflott far, og jeg vil tro han også er en flott ektemann for min mor, som er 20 år yngre enn ham.

Anonymous poster hash: 87e33...7cf

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det er noen forskjell mellom menn og kvinner og når de er for gamle for å bli foreldre. Det at menn kan få barn lenger, gjør ikke at jeg synes det er OK. Noe særlig over 40 er ugreit for begge kjønn.

Anonymous poster hash: 9e2a6...f5c

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke det er noen forskjell mellom menn og kvinner og når de er for gamle for å bli foreldre. Det at menn kan få barn lenger, gjør ikke at jeg synes det er OK. Noe særlig over 40 er ugreit for begge kjønn.

Anonymous poster hash: 9e2a6...f5c

Så digg at naturen er uenig med deg :danse:

• Liker 3
Skrevet

Er ikke ugreit og få barn etter 40, dette er fra naturens side..

Så lenge mannen har en partner som har en høyere energi nivå.

Dette er noe man må føle på selv, er opp til hver enkelt 😊

Lykke til :)

Skrevet

Jeg er 36, ville ikke nølt med å fått barn med en 40-åring, så lenge han er frisk, aktiv og selv mener han har energi og lyst.

Skrevet

Vi har med vilje utsatt å få barn, selv om vi sikkert er "gamle" for mange.

Mannen min er 42 når vi får nr 1, og så satser vi på to tette. Altså at han kanskje er 44 når nr to kommer.

:)

Dette er helt vanlig her vi bor, jobber osv.

Anonymous poster hash: dd0f7...d38

Skrevet

For meg går den magiske grensa ved 45. Er vel fordi pappa var 43 da jeg ble født, så grensen går ca ved hans alder.

Men nå er mannen min 43, og jeg tviler på at vi gir opp på dagen han blir 45 om vi ikke har fått barn innen den tid. Ønsket om barn er sterkere enn prinsippet om alder.

Gjest chisandra
Skrevet

Når han er gammel nok til å naturlig være bestefar.

Skrevet

I prinsippet tenker jeg 45 men det finnes vel unntak.

Kommer jo an på kvinnens alder i hvilken grad man "sorterer". Dersom man er i tyveårene og treffer en mann på 42 så er det klart at man tenker over slikt. Det er tross alt mange menn i mellom ens egen og hans alder som er yngre enn ham men likevel voksne/stabile nok for barn. For ikke å snakke om at man har fler menn å velge blant på datingmarkedet.

Når man selv snart er over 35 stiller det seg litt annerledes.

Jeg tenker uansett at om man er heldig nok til å finne en moden, intelligent mann med livet på stell som virker som han vil bli en god far, har god helse og vil forplikte seg til deg, så er ikke det at en er noe over ideell alder en dealbreaker.

Jeg synes det er vanskeligere å vite om han er interessert i monogami og om det :)

Anonymous poster hash: 7acdb...1bd
Skrevet

^

tekst forsvant.

*om det er en grunn til at han er singel.

Anonymous poster hash: 7acdb...1bd
Skrevet

Jeg syns 40 er absolutt maks for kvinner og menn.

Anonymous poster hash: c403e...6f8

Skrevet

Jeg syns 40 er absolutt maks for kvinner og menn.

Anonymous poster hash: c403e...6f8

Hvorfor?

Anonymous poster hash: dd0f7...d38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...