Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før den nye adressen blir registrert?

Skrevet

spørs hvem du melder det, posten bruker tre dager..

Skrevet

Jeg tenkte på Folkeregisteret.

Skrevet

tror folkeregisteret bruker en uke sånn cirkus. men jeg innbiller meg at det står på blanketten du må fylle ut for å melde flytting.

Skrevet

Står ingenting på blanketten min i allefall, fant ingenting på nettet heller. Forresten, skal skjemaet sendes til Folkeregisteret i den nye eller den gamle kommunen, eller har det kanskje ingenting å si? :klø:

Skrevet
Husk at du skal melde flytting senest åtte dager etter flyttingen. Flyttingen skal meldes til likningskontoret for den kommunen du flytter til, eller til likningskontoret i fraflyttingskommunen dersom du flytter til utlandet.

hjalp litt iallefall? du melder til kommunen du flytter til. men jeg fant ingenting på hvor lang tid det tar før det registeres.

Skrevet

Jeg er student så jeg trenger ikke melde flytting, har bodd her i 4 år allerede men er registrert i min hjemkommune, så de 8 dagene teller ikke for meg. Men nå fant jeg ut at jeg like godt kan melde flytting, jeg får ikke reisestipend lenger, har samboer og ingen planer om å flytte hjem igjen. Men, jeg antar det ikke tar så veldig lang tid før det registreres i allefall. Kanskje jeg tar en telefon for å høre. Tusen takk for hjelp i allefall. :-)

Gjest gjest1
Skrevet

Kan jeg spørre i denne tråden om noen vet hvor jeg kan få tak i flyttemeldingskjema i kristiansand? Jeg har visst glemt å bytte om :oops:

Gjest gjesten
Skrevet

har akkurat meldt flytting selv. Enkleste er å gå inn på nettet, er litt senil så husker ikke nettadressen, men søk på folkeregisteret så ligge det en link til skjemaet på foleregisterets sider. Fyll ut og print ut. Begge skjemaene sendes i en konvolutt til folkeregisteret i den nye kommunen, så ordner de resten.

Skrevet

Her finner du skjemaet.

Gjest Gjesta
Skrevet
Kan jeg spørre i denne tråden om noen vet hvor jeg kan få tak i flyttemeldingskjema i kristiansand? Jeg har visst glemt å bytte om :oops:

Slottsquartalet.

Inngang på venstre side, så tar du heisen opp til ligningskontoret som er i 3(?).etasje. (Skjemaene ligger på ett eget bord..)

Clea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...