Gå til innhold

Samboer har lagt på seg over ti kilo etter vi ble sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han var veldig tynn før, og for det meste kler han vekta veldig godt, bortsett fra magen. Han har fått komplekser for dette og sverger til situps... Han vil ikke bli tynnere ellers, men punktslanking funker jo ikke uansett hvor mange situps han tar.

Må han på slankekur, selv om han er det en kaller "tynnfeit"? Han er ikke i nærheten av overvektig, og er heldigvis ikke lenger mager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DUMP HAM!!!

Nei fankern, det var vel ikke riktig svar denne gangen heller.

Dette må du nesten finne ut av selv.

Anonymous poster hash: f5d44...b53
  • Liker 2
Skrevet

Eller han må finne ut av dette, kanskje heller.

Anonymous poster hash: f5d44...b53
Skrevet

Han bør trene styrke for å stramme opp og sørge for å spise riktig.

Skrevet

Men skal han ligge i underskudd i kcal? Eller overskudd når han trener styrke? Han må vel gjennom en kombo, legge på seg i muskler og ned i fettprosent?

Litt stressa da han har hatt anorektiske tendenser tidligere. Han bryr seg ikke så veldig mye om mat, og er veldig sær på hva han spiser. Så å "spise rett" er ikke noe han har særlig peiling på. Han drikker kcal mer enn han spiser (går mye i cola og røyk....). At han risikerer feilernæring (og lungekreft)bryr han seg ikke mye om, da han "føler seg helt fin".

Noen som vet hvor jeg finner en enkel kostholdsplan/treningsplan som kunne passet for han? (Og som fungere og ikke er "ekstrem")

Skrevet

Hvor gammel er han? Finnes enorme mengder trenings og kostholdsplaner på nettet.

Kanskje lettere om han sjekker det ut selv og hva som passer for han, så ser han også at situps ikke vil fikse magen hans, for ser jo ikke ut som det hjelper at du sier ifra om han fortsetter etter du har foklart han at punktforbrenning ikke funker.

Anonymous poster hash: 36ef7...29e
Skrevet

Helvete heller, det der profilbildet ditt kommer til å gi meg mareritt i natt! :haar:

Anonymous poster hash: 0ffe0...4a6
  • Liker 2
Skrevet

Helvete heller, det der profilbildet ditt kommer til å gi meg mareritt i natt! :haar:Anonymous poster hash: 0ffe0...4a6

Hehe, jeg er selv livredd for edderkopper og blir direkte kvalm av synet. Forsøker "eksponeringsterapi", og satser på at det funker. Å begynne med bilder er da en grei start..

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville satset på tung styrketrening og proteinrik-mat. Helst i et lite overskudd slik at kroppen har noe å bygge på. Når han har fått de musklene han vil ha, så kan han heller fokusere på fettforbrenning.

Anonymous poster hash: 53d39...16f
Skrevet

Vis han i rettning av Fitnessbloggen :) Spesielt de artiklene om at punktslanking er en myte ;) Men bare hjelp han om han vil ha hjelp, ellers blir det raskt oppfattet som at du synes det er noe galt med han eller at han er feit :P Vekt er et sensitivt tema for de fleste, så trå varsomt :)

Skrevet

Hehe, jeg er selv livredd for edderkopper og blir direkte kvalm av synet. Forsøker "eksponeringsterapi", og satser på at det funker. Å begynne med bilder er da en grei start..

Du kommer nok etterhvert til å drømme at du forvandles til edderkoppen på bildet ditt!

(Jeg er litt overrasket over at jeg selv også finner bildet ubehagelig å se på. Trodde ikke at jeg var en sånn pyse med bilder.)

Anonymous poster hash: f9ba8...2d0

Skrevet

Gjør en form for aktivitet. Ligg på et kcal underskudd på 500 dagen. Få i han 2,5 * kroppsvekt protein hver dag. Begrens karbs og fett. Se hva som har skjedd iløpet av 4 uker.

Skrevet

Gi han mindre fór og gå en ekstra lang tur med han etter middag.

Anonymous poster hash: bc878...2fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...