Gå til innhold

Noen flinke på raw food her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har litt erfaring med å lage raw food?

Samboer og jeg har diskutert en stund at vi skal prøve enten to uker eller en måned med raw food. Planen har lenge vært at vi skal ha det en gang eller to per uke, men det sklir alltid ut fordi vi har så dårlig fantasi og ikke vet hva vi skal lage.

Så vi tenkte at hvis vi kjører f.eks. en måned, så blir det enten eller, og da er det lettere å holde det vedlike. Samtidig får man erfaring med å lage det, og det blir enklere å implementere det i kosten senere.

I alle fall; hva lager dere? Hvor startet dere? Hva trengs?

Jeg har i alle fall begynt med grønnsakssmoothie til lunsj hver dag, og frokost er allerede raw (havregryn med bær og frø).

Anonymous poster hash: 22ba9...e40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble visst litt dobbelt opp i starten der, skulle egentlig skrive at vi gjør det fordi vi spiser stekt mat og en del salt hver eneste dag, og at det blir usunt i lengden.

Anonymous poster hash: 22ba9...e40
Skrevet

Det første jeg startet med da jeg spiste mye rawfood var en rawbrownie. Litt dadler, rawkakao, og knuste mandler og mandelmel. Tok i litt søtning også, alt fra agave sirup til kokossukker. Ikke at man trenger så mye av det når man har dadler! Spørs vel på søtsuget :P Kjøpte(og kjøper fortsatt) mye fra iherb.
Spiste også mye ''potetgull'' av grønnkål. Brukte ikke salt, men noe som het næringsgjær. Supersunt og ostepopsmak. Superdigg!
Kan anbefale deg og kjøpe inn både quinoa og chiafrø, det får man billig på iherb. Hvis du søker på google, så finner du som oftest noen rawfood blogger med masse gode oppskrifter :)

Skrevet

Jeg lever ikke kun av rawfood fordi jeg ikke synes det er problematisk å varmebehandle mat, så jeg kan ikke mye om det, men rå "pasta" av tynne squashstrimler (bruk juliennejern) er noe jeg kan servere med det aller meste. Veldig godt og lettvint når man står der og skal finne på noe å spise, man kan bare hive sammen en (rå eller varm) saus til. Å kjøre avokado og litt sitronsaft i kjøkkenmaskinen med andre ting man har lyst på (tomat, spisskummen, agurk, hvitløk, chili, tørkede tomater, løk, paprika etc etc etc) blir en bra rå saus.

Anonymous poster hash: 91caf...b9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...