pluttipott Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Jeg var innom Kicks i dag, og da jeg stod og kikket på bareMinerals mineralpuddere, ble jeg anbefalt Smashbox sitt Halo Hydrating Perfecting Powder istedet. Det skulle være såå bra siden det ikke inneholder talkum og derfor ikke kaker seg, og det skulle være dekkende og bra for min hud osv osv. Så det endte med at jeg kjøpte med meg ett slikt pudder i god tro om at det skulle være bra. Men så kommer jeg hjem, og ser at det står på esken: "A revolutionary perfecting powder that dramatically minimizes the signs of aging." Jeg er 23 år og problemet jeg har med huden min er IKKE aldring, men urenheter, og trenger et mineralpudder som både dekker godt og som huden min ikke får utbrudd av. (Bruker GloMinerals pressed base per dags dato.) Hæ?? Noen som har dette pudderet og som synes det dekker godt?? Endret 2. oktober 2014 av pluttipott
vimsefrøken Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Det pudderet er ikke ment å dekke godt, det er ett perfecting powder, med andre ord det samme som ett finishing powder. Det vil si at du skal ta det oppå huden til slutt når du er ferdig sminket, for at sminken skal holde lenger, se bedre ut, gi glød osv osv, alt etter hvilket finishing powder du har.
pluttipott Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2014 Det pudderet er ikke ment å dekke godt, det er ett perfecting powder, med andre ord det samme som ett finishing powder. Det vil si at du skal ta det oppå huden til slutt når du er ferdig sminket, for at sminken skal holde lenger, se bedre ut, gi glød osv osv, alt etter hvilket finishing powder du har. Så hun som solgte meg pudderet hadde med andre ord ikke peiling? Hmf...
vimsefrøken Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Så hun som solgte meg pudderet hadde med andre ord ikke peiling? Hmf... Høres ikke ut som hun hadde mye peiling nei. Og hun jobbet i ett parfymer? Altså perfecting powder, det ligger i navnet, noe hun i parfymeriet burde visst. Det er ikke alltid kundene vet forskjellen, men hun som jobber der burde jo visst dette. Jeg ville gått tilbake å klaget. Hvis du er ute etter Foundation som dekker skal du ikke selges ett finishing powder som er ment å være som ett usynlig slør som gjør at du ser bedre ut. Ett finishing eller perfecting powder kan være ment til forskjellige ting, noen matter ned oljete hud og gjør at sminken varer lengre, noen er ment for å diffuse f.eks rynker, store porer m.m. Noen er ment for å gi ett lysreflekterende slør osv. 1
pluttipott Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2014 Høres ikke ut som hun hadde mye peiling nei. Og hun jobbet i ett parfymer? Altså perfecting powder, det ligger i navnet, noe hun i parfymeriet burde visst. Det er ikke alltid kundene vet forskjellen, men hun som jobber der burde jo visst dette. Jeg ville gått tilbake å klaget. Hvis du er ute etter Foundation som dekker skal du ikke selges ett finishing powder som er ment å være som ett usynlig slør som gjør at du ser bedre ut. Ett finishing eller perfecting powder kan være ment til forskjellige ting, noen matter ned oljete hud og gjør at sminken varer lengre, noen er ment for å diffuse f.eks rynker, store porer m.m. Noen er ment for å gi ett lysreflekterende slør osv. Huff, hun hadde jo virkelig ikke peiling, hørtes ut som jeg burde klage ja. Virker som det er mange som jobber på parfymeri som egentlig ikke har noe særlig peiling.. :/ Men jeg er så dårlig på å klage på sånne ting, men heldigvis har jeg jo ikke brutt forseglingen så jeg får jo helt sikkert pengene tilbake. Takk!
Gjest BabyBlue Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Ikke ukjent at hudpleiere og ansatte som jobber på parfymeri mangler kompetanse innen det de jobber med og selger. Det er bedre å lese seg opp om ting på nett, for så å gå ut og kjøpe det. Husk at mange av de som jobber på parfymeri og lignende ofte ikke anbefaler produkter fordi de liker det - men fordi de blir fortalt hvilke merker og produkter de MÅ promotere der og da. Gjelder også klesbutikker osv - Ser på ting, småsnakker og spør, også forteller de meg at de liker ALT og eier hver ting jeg ser på. Kan umulig ha kjøpt hele butikken liksom? Vær skeptisk, det er mitt beste råd. Les på ingredienser og se på omtaler før du handler ting, da unngår du å kjøpe noe kun fordi andre folk vil tjene penger. Men når jeg leser om dette pudderet på makeupalley er det mange som skryter over at det nettopp ikke samler seg opp og setter seg i fine linjer og sånt, så sånsett kan det ha vært et godt kjøp for din del. Men om du ville ha dekkevne fikk du ikke det du så etter... Endret 2. oktober 2014 av BabyBlue
^^Belle^^ Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg elsker, elsker, ELSKER Smashbox Halo-pudderet. Når det er sagt: det er ikke særlig dekkende. Det er nok for MIN hud, men om du var ute etter et dekkende pudder har du blitt veldig feilinformert dessverre. Angående det med aldring, så er det kun som BabyBlue sier, at det ikke legger seg i fine linjer og sånn. Det skal visstnok også forebygge aldring, men jeg er skeptisk til noe sånt fra et pudder. Jeg har selv nettopp bikket 30, og har ikke rynker. Jeg bruker dette for å jevne ut hudtonen og å sette concealer, og flytende foundation de gangene jeg bruker det. Det fine med dette pudderet er at det helt seriøst får huden til å se finere ut. Jeg klarer ikke helt å forklare det, men det blir altså finere på huden jo lengre du har det der. Helt fantastisk, og noe jeg ville ha anbefalt til alle uansett alder, som et finishing pudder eller lite dekkende foundation.
vimsefrøken Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Jeg elsker, elsker, ELSKER Smashbox Halo-pudderet. Når det er sagt: det er ikke særlig dekkende. Det er nok for MIN hud, men om du var ute etter et dekkende pudder har du blitt veldig feilinformert dessverre. Angående det med aldring, så er det kun som BabyBlue sier, at det ikke legger seg i fine linjer og sånn. Det skal visstnok også forebygge aldring, men jeg er skeptisk til noe sånt fra et pudder. Jeg har selv nettopp bikket 30, og har ikke rynker. Jeg bruker dette for å jevne ut hudtonen og å sette concealer, og flytende foundation de gangene jeg bruker det. Det fine med dette pudderet er at det helt seriøst får huden til å se finere ut. Jeg klarer ikke helt å forklare det, men det blir altså finere på huden jo lengre du har det der. Helt fantastisk, og noe jeg ville ha anbefalt til alle uansett alder, som et finishing pudder eller lite dekkende foundation. Nå har ikke jeg prøvd Smashbox Halo pudderet, så jeg kan ikke uttale meg om det. Men de fleste finishing/perfecting pudder har det felles at de får huden til å se bedre ut. Ulempen med Smashbox er at for oss som er sensitive eller acne-prone, så er det mange av oss som får utbrudd når vi bruker dette merket. Selv får jeg kviser bruker jeg Smashbox sin primer mer enn to dager på rad.
pluttipott Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg elsker, elsker, ELSKER Smashbox Halo-pudderet. Når det er sagt: det er ikke særlig dekkende. Det er nok for MIN hud, men om du var ute etter et dekkende pudder har du blitt veldig feilinformert dessverre. Angående det med aldring, så er det kun som BabyBlue sier, at det ikke legger seg i fine linjer og sånn. Det skal visstnok også forebygge aldring, men jeg er skeptisk til noe sånt fra et pudder. Jeg har selv nettopp bikket 30, og har ikke rynker. Jeg bruker dette for å jevne ut hudtonen og å sette concealer, og flytende foundation de gangene jeg bruker det. Det fine med dette pudderet er at det helt seriøst får huden til å se finere ut. Jeg klarer ikke helt å forklare det, men det blir altså finere på huden jo lengre du har det der. Helt fantastisk, og noe jeg ville ha anbefalt til alle uansett alder, som et finishing pudder eller lite dekkende foundation. Hadde jeg hatt mindre ujevnheter og sånn hadde dette sikkert vært supert å bruke som foundation. Men når jeg skal ha et finishing pudder vil jeg gjerne ha ett som matter ned. Kunne jo sikkert vært bra å ha dette pudderet hvis jeg hadde hatt råd til det. Men må nok nøye meg med vanlig foundation og maks ett finishing pudder som matter ned
pluttipott Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #10 Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Nå har ikke jeg prøvd Smashbox Halo pudderet, så jeg kan ikke uttale meg om det. Men de fleste finishing/perfecting pudder har det felles at de får huden til å se bedre ut. Ulempen med Smashbox er at for oss som er sensitive eller acne-prone, så er det mange av oss som får utbrudd når vi bruker dette merket. Selv får jeg kviser bruker jeg Smashbox sin primer mer enn to dager på rad. Merkelig at hun damen anbefalte meg dette pudderet, da hun selv sa hun hadde hud med mye urenheter (og det syntes veldig godt under sminken hennes)... Takk for at du sier fra om at mange får utbrudd av det, så slipper jeg å vurdere noe mer om jeg skal beholde det. Huden min får utbrudd av ALT. Eneste som er litt kjedelig er at akkurat denne dagen fikk jeg 20% rabatt på kjøpet... Endret 4. oktober 2014 av pluttipott
vimsefrøken Skrevet 4. oktober 2014 #11 Skrevet 4. oktober 2014 Merkelig at hun damen anbefalte meg dette pudderet, da hun selv sa hun hadde hud med mye urenheter (og det syntes veldig godt under sminken hennes)... Takk for at du sier fra om at mange får utbrudd av det, så slipper jeg å vurdere noe mer om jeg skal beholde det. Huden min får utbrudd av ALT. Eneste som er litt kjedelig er at akkurat denne dagen fikk jeg 20% rabatt på kjøpet... Jeg kan ikke si om dette pudderet gir urenheter, da jeg selv ikke har prøvd det. Men Smashbox primeren gir meg urenheter hvis jeg bruker den mange dager på rad. Og det merker jeg fort, for per nå er huden min så og si perfekt, men bruker jeg primer to dager, får jeg kviser, dropper jeg primer, ingen kviser. Og jeg har hørt om andre som reagerer på det. Men ett finishing pudder skal jo være på toppen av annen sminke, og ikke så nære huden som en primer, så kan derfor være at jeg f.eks ikke ville fått urenheter av dette pudderet
pluttipott Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #12 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg kan ikke si om dette pudderet gir urenheter, da jeg selv ikke har prøvd det. Men Smashbox primeren gir meg urenheter hvis jeg bruker den mange dager på rad. Og det merker jeg fort, for per nå er huden min så og si perfekt, men bruker jeg primer to dager, får jeg kviser, dropper jeg primer, ingen kviser. Og jeg har hørt om andre som reagerer på det. Men ett finishing pudder skal jo være på toppen av annen sminke, og ikke så nære huden som en primer, så kan derfor være at jeg f.eks ikke ville fått urenheter av dette pudderet Hun sa at jeg var nødt til å bruke primer under pudderet... Jeg tror ikke jeg kommer til å beholde dette pudderet, men trenger uansett en god primer, har du en du kan anbefale som ikke gir deg urenheter?
vimsefrøken Skrevet 4. oktober 2014 #13 Skrevet 4. oktober 2014 Hun sa at jeg var nødt til å bruke primer under pudderet... Jeg tror ikke jeg kommer til å beholde dette pudderet, men trenger uansett en god primer, har du en du kan anbefale som ikke gir deg urenheter? Jeg har endelig funnet min perfekte primer, gir meg ikke urenheter, matter ned huden, og er beregnet for å skjule store porer og gjøre at sminken varer. Det er Dior pore minimizer skin refining matte primer, den er dyr, men sååå verdt det
pluttipott Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #14 Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Jeg har endelig funnet min perfekte primer, gir meg ikke urenheter, matter ned huden, og er beregnet for å skjule store porer og gjøre at sminken varer. Det er Dior pore minimizer skin refining matte primer, den er dyr, men sååå verdt det Tusen takk hvor kjøper du den? Endret 4. oktober 2014 av pluttipott
vimsefrøken Skrevet 4. oktober 2014 #15 Skrevet 4. oktober 2014 Tusen takk hvor kjøper du den? Jeg kjøpte min på tax-free når jeg var på reise. Men jeg vet at den selges på forskjellige parfymerier, blant annet Kicks, og de selger den også på Kicks.no via nett
pluttipott Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #16 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg kjøpte min på tax-free når jeg var på reise. Men jeg vet at den selges på forskjellige parfymerier, blant annet Kicks, og de selger den også på Kicks.no via nett Okei bruker du primer hver dag?
vimsefrøken Skrevet 4. oktober 2014 #17 Skrevet 4. oktober 2014 Okei bruker du primer hver dag? Nei, men jeg bruker heller ikke sminke hver dag. Huden har godt av noen sminkefrie dager. Og noen av foundationene jeg har holder helt fint en dag uten at jeg behøver primer. Men jeg syns primer er greit under mineral Foundation, og hvis jeg skal noe spesielt en kveld. 1
^^Belle^^ Skrevet 6. oktober 2014 #18 Skrevet 6. oktober 2014 Nå har ikke jeg prøvd Smashbox Halo pudderet, så jeg kan ikke uttale meg om det. Men de fleste finishing/perfecting pudder har det felles at de får huden til å se bedre ut. Ulempen med Smashbox er at for oss som er sensitive eller acne-prone, så er det mange av oss som får utbrudd når vi bruker dette merket. Selv får jeg kviser bruker jeg Smashbox sin primer mer enn to dager på rad. Halo-pudderet er i en helt annen klasse for seg altså. Jeg har prøvd en del pudder, og ja, de får huden til å se finere ut, men med Halo ser huden finere ut jo lengre du har det på deg! Jeg reagerer heldigvis ikke noe særlig på produkter, så der kan jeg ikke uttale meg. Hadde jeg hatt mindre ujevnheter og sånn hadde dette sikkert vært supert å bruke som foundation. Men når jeg skal ha et finishing pudder vil jeg gjerne ha ett som matter ned. Kunne jo sikkert vært bra å ha dette pudderet hvis jeg hadde hatt råd til det. Men må nok nøye meg med vanlig foundation og maks ett finishing pudder som matter ned Halo matter ned, men ikke helt matt. Det er vel derfor jeg liker det så godt, siden jeg har fuktfattig hud. Helt matt funker ikke for meg. Men har du prøvd Rimmel Stay Matte? Det koster omtrent ingenting og jeg vet mange med fet hud er veldig fornøyde med dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå