Gå til innhold

Kjøper dere ting fra slakteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere? lønner det seg? Jeg bor i Oslo og har mange 'billige halalslaktere' i byen, men har aldri vært der, er det noe jeg har gått glipp av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor ikke i Oslo og vet ikke om at vi har en eneste slakter i den ganske store byen jeg bor i nærheten av. Finnes det slaktere utenfor Oslo?

Anonymous poster hash: 0c491...2f6

Skrevet

Jeg kjøper blant annet lam der, det er det ikke alltid jeg får på matbutikken jeg bruker oftest.

Skrevet

Aldri gått til halalslakter nei, ser ikke noe poeng i det. Grunnen til at de eksisterer er jo kun for tilgang til halal varer for de som trenger det, ikke for å tilby bedre kvalitet innen kjøtt generelt.

Drar jeg til slakter en sjelden gang er det for å få bedre kjøtt, eller da jeg bodde i utlandet fordi de iblant hadde tilbud.

Anonymous poster hash: 31e7c...225
  • Liker 2
Skrevet

Vi har ikke slakter her, og ikke i byene i nærheten heller. Nærmeste vi har er meny! Men synes ikke kvaliteten der er noe bra. Ihvertfall ikke i min meny butikk.

Anonymous poster hash: dab0c...e51

Skrevet

Aldri gått til halalslakter nei, ser ikke noe poeng i det. Grunnen til at de eksisterer er jo kun for tilgang til halal varer for de som trenger det, ikke for å tilby bedre kvalitet innen kjøtt generelt.

Drar jeg til slakter en sjelden gang er det for å få bedre kjøtt, eller da jeg bodde i utlandet fordi de iblant hadde tilbud.

Anonymous poster hash: 31e7c...225

Men kan det ikke være det er billigere der? Jeg har ikke vært hos slakter jeg heller, men innbiller meg liksom at det kan være billigere og bedre?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Er så heldig å ha 4 slakterbutikker innenfor en kjøretur på 40 minutter.

Nærmeste er et kvarter unna.

- der kjøper jeg karbonadedeig (fordi den er uten tilsatt salt og is), lammekjøtt og bestiller ribbe til jul når jeg bestemmer meg for at det skal være juleribbe på julaften (uansett om jeg skal ha fersk svineribbe eller saltet og tørket fåreribbe som også kalles pinnekjøtt).

Den andre er en liten halvtimes kjøring unna. Det er stedet for å kjøpe blodpudding, tørrsaltet amerikansk bacon og ferskskåret pålegg.

Den tredje er en halvtimes kjøring i en annen kompassretning. Super butikk det også.

Den fjerde er 40 minutters kjøring unna. De er pølsemaker spesialister, har også god blodpudding (nesten like god)., og er det optimale sted for å bestille et saltet og røket lammelår (som etterpå pakkes i aluminiumsfolie og stekes i sin egen kraft i ovnen)

Alle har de helt supre kjøttvarer og man er egentlig veldig bortskjemt som kan ha så mange og så dyktige slakterbutikker så nært.

Folk er flinke til å handle hos dem, og derfor går det godt.

Skrevet

- der kjøper jeg karbonadedeig (fordi den er uten tilsatt salt og is), lammekjøtt og bestiller ribbe til jul når jeg bestemmer meg for at det skal være juleribbe på julaften (uansett om jeg skal ha fersk svineribbe eller saltet og tørket fåreribbe som også kalles pinnekjøtt).

Den andre er en liten halvtimes kjøring unna. Det er stedet for å kjøpe blodpudding, tørrsaltet amerikansk bacon og ferskskåret pålegg.

Den tredje er en halvtimes kjøring i en annen kompassretning. Super butikk det også.

Den fjerde er 40 minutters kjøring unna. De er pølsemaker spesialister, har også god blodpudding (nesten like god)., og er det optimale sted for å bestille et saltet og røket lammelår (som etterpå pakkes i aluminiumsfolie og stekes i sin egen kraft i ovnen)

Alle har de helt supre kjøttvarer og man er egentlig veldig bortskjemt som kan ha så mange og så dyktige slakterbutikker så nært.

Det kalles ikke også pinnekjøtt. Det er pinnekjøtt. Fåreribbe? Finnes det noen som sier det?

Anonymous poster hash: ef35f...6a2

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det kalles ikke også pinnekjøtt. Det er pinnekjøtt. Fåreribbe? Finnes det noen som sier det?

Pinnekjøttet pleide nå å være saltet og tørket ribbestykke av får (eller sau om du vil).

det er ikke en anatomisk del på får som heter pinnekjøtt ;)

At svineribben som regel er den nedre del av samme stykke (tynnribbe) er en annen sak.

Du burde prøve å grille lammeribbe, med mye italiensk krydder, nå som det er sesong for ferskt lammekjøtt

• Liker 4
Skrevet

Vi sier lamme/fåre-ribbe om fersk lammeside som vi steker. Er utrolig godt.

Vi er også heldige og har 2 slaktere innen en 30 minutters kjøring + Idsø i Stavanger, Spesielt til jul bestiller vi fenalår, ribbe, pinnekjøtt og pålegg. Prisen er ikke spesielt billig, men heller ikke mye dyrere. Det en får er derimot av mye bedre kvalitet.

Skrevet

Tusen takk, det var litt sånne tips jeg så etter!

Skrevet

Vant med å ha slakter i nærheten der jeg vokste opp. Mye gode og forholdsvis rimelige kjøttprodukter, spesielt sammenlignet med i butikk.

Skrevet

Med Strøm-Larsen i nabolaget er det klart jeg handler hos slakter!

Anonymous poster hash: 04522...2a0

• Liker 4
Skrevet

Pinnekjøttet pleide nå å være saltet og tørket ribbestykke av får (eller sau om du vil).

det er ikke en anatomisk del på får som heter pinnekjøtt ;)

Det var du som sidestilte de to uttrykkene, det var ikke jeg.

Skrevet

Har en frittstående matbutikk med eget slakteri i nærheten.

Pleier å handle pølser,pålegg,bollefarse til å lage bollefrikase og pinnekjøtt til jul.

Anonymous poster hash: 3f72e...58d

Skrevet

Meny bestiller i fra lokal slakter. Bestilt litt av hvert. Som f.eks svinenakke til Pulled Pork, Svinekjaker osv.

Gjest Vinglasset
Skrevet

Jeg kjøper alltid pinnekjøtt hos slakteren til jul.

Skrevet

Kjøper ribbe på den hos Torshov.

Kjøper resten på Meny/Ultra og en sjelden gang på halalslakter.

Det er bare fordi jeg ikke takler alle de invollene som ligger der,og den lukta i enkelte tilfeller...jeg er litt feig.

Skrevet

Det kalles ikke også pinnekjøtt. Det er pinnekjøtt. Fåreribbe? Finnes det noen som sier det? Anonymous poster hash: ef35f...6a2

Vi sier ribbe om pinnekjøtt av den enkle grunn at det er nettop det det er, ribbe. Vi bruker heller ikke disse pinnene som mange andre bruker. Ser ikke helt vitsen med dem. Og som noen sa, det er jo ikke noe ved anatomien til dyret som gjør at det heter pinnekjøtt.

Skrevet

Vi sier ribbe om pinnekjøtt av den enkle grunn at det er nettop det det er, ribbe. Vi bruker heller ikke disse pinnene som mange andre bruker. Ser ikke helt vitsen med dem. Og som noen sa, det er jo ikke noe ved anatomien til dyret som gjør at det heter pinnekjøtt.

Nei, men ribbe er svineribbe og pinnekjøtt er pinnekjøtt. Hvorfor rokke ved en gammel tradisjon?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...