AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg hadde en diskusjon med moren min om saken. Jeg mener at hvis man kun har 1000 kroner å leve for etter å ha betalt leie og alt av regninger, ja, da lever man over evne fordi man såvidt har penger igjen å leve for. Hun derimot, mener at hvis man ikke klarer å betale leie og/eller regninger så lever man over evne. Hva mener dere?Anonymous poster hash: a8f14...7e0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Din mor har rett. Anonymous poster hash: 574a9...f54 6
Gjest Lille-pus Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Å leve over evne betyr at det går mer penger ut enn det kommer inn (og ikke nødvendigvis på de fornuftige tingene som husleie, lån og regninger), og ergo vil jeg være enig med din mor her. Trykkfeil og auto(in)corrrect Endret 2. oktober 2014 av Lille-pus 1
Druid Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Hvor er mat i dette bildet? Er det inkludert i regninger, eller utelatt?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Mat er utelatt.Ts.Anonymous poster hash: a8f14...7e0
flinkeceline Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Jeg tror man akkurat lever på evne. Jeg mener, definer evne. .(ok så nå at mat er utelatt). Men sant skal sies så har du såvidt nok til internett med det budsjettet. Endret 2. oktober 2014 av flinkeceline
helenaa Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg mener at problemstillingen er "feil." Å leve over evne handler om totalsummen man bruker, ikke om hva man har igjen når faste utgifter er betalt. Hvis man klarer å leve for 1000 kr. til resterende, slik dere forutsetter, lever man ikke over evne. Men de aller fleste ville hatt problemer med å holde seg innenfor de 1000, og når man summerte opp alle utgifter ville de "levd over evne" - og du ville hatt rett. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Å leve over evne vil jo rett og slett si at man bruker mer enn man har råd til.Anonymous poster hash: 29654...593 4
Pinkee Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Å leve over evne, er å bruke penger på en slik måte at man ikke har til det nødvendige, feks lån, husleie, strøm ol. Man har brukt opp pengene på dill.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #10 Skrevet 2. oktober 2014 Å leve over evne er å bruke mer penger enn hva man får inn igjen. Hvilke av disse pengene som brukes på faste og ikke-faste utgifter er ikke relevant. Person X som sitter igjen med 1000 kroner etter faste utgifter og deretter bruker disse på mat og så går i 0 lever akkurat på evne. Person Y som sitter igjen med 10 000 kr etter faste utgifter, bruker opp disse og må låne for å ha brød på bordet innen neste lønning lever over evne. Osv. Anonymous poster hash: f3f68...97c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå