AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Har dere mulighet til å ha kontaktmøter etter 15, og kontakte kontaktlærer etter 15? Det har ikke vi, og etter streiken som har vært synes jeg dette er merkelig? Skal jeg være nødt til å ta meg fri fra jobb for å snakke med læreren planlagt eller uplanlagt? Anonymous poster hash: 8f099...f1d
Silfen Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Skal være heldig om man får et møte med lærer uansett.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Ts Er det sånn? Vi har ikke mailadresse engang.. Jeg skulle spørre om en episode hvor barnet mitt hadde blitt slått flere ganger av et annet barn i skoletida (dette fikk jeg heller ikke beskjed om fra skolen) men da må jeg faktisk avspasere fra jobb for å klare å treffe på læreren Anonymous poster hash: 8f099...f1d
gullhjerte Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Kan du ikke ringe skolen og be om at læreren ringer deg opp igjen så fort som mulig? Evt avtale et møte om du vil prate ansikt til ansikt. 1
Silfen Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Ts Er det sånn? Vi har ikke mailadresse engang.. Jeg skulle spørre om en episode hvor barnet mitt hadde blitt slått flere ganger av et annet barn i skoletida (dette fikk jeg heller ikke beskjed om fra skolen) men da må jeg faktisk avspasere fra jobb for å klare å treffe på læreren Anonymous poster hash: 8f099...f1d Det er sånn hos oss iallfall. Nå har jeg av prinsipp ventet siden skolestart for å få vite hvilken lærer de har (dvs, jeg har jo spurt ungen) men neida, ikke engang en eneste informativ mail. De skal få ny lærer på fredag. Ikke en mail om det heller. Jeg har fått EN kontaktmail siden de begynte på skolen og det var informasjon om lus. Så de har jo tydeligvis mailadressen min.
Enyya Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg jobber som lærer på barneskolen. Vi har bunden tid på skolen frem til kl 16 tre dager i uken og to dager til kl 14. I tillegg har vi ca 10 timer ubunden tid som vi kan evt jobbe hjemmefra. Møter, konferanser etc skal ligge før kl 16 på vår skole. Lærerene har ikke arbeidstid på jobb etter kl 16. Vi som har kontaktlæreransvaret har en time i arbeidstiden pr uke hvor vi pleier å opplyse at vi er tilgjengelig pr telefon. Jeg har så klart mail hvor foreldrene kan nå meg og de kan ringe når som helst om det er noe viktig. Synes det er rart at du ikke har fått mail eller mer info og ville ringt skolen og hørt om dette. Men du kan nok ikke forvente møte på kveldstid med lærer akkurat.
Gjest Vampen Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg jobber som lærer på barneskolen. Vi har bunden tid på skolen frem til kl 16 tre dager i uken og to dager til kl 14. I tillegg har vi ca 10 timer ubunden tid som vi kan evt jobbe hjemmefra. Møter, konferanser etc skal ligge før kl 16 på vår skole. Lærerene har ikke arbeidstid på jobb etter kl 16. Vi som har kontaktlæreransvaret har en time i arbeidstiden pr uke hvor vi pleier å opplyse at vi er tilgjengelig pr telefon. Jeg har så klart mail hvor foreldrene kan nå meg og de kan ringe når som helst om det er noe viktig. Synes det er rart at du ikke har fått mail eller mer info og ville ringt skolen og hørt om dette. Men du kan nok ikke forvente møte på kveldstid med lærer akkurat. Vi blir også oppfordret til å legge konferanser og møter før klokken 16, men det er for å sikre seg at vi er inneforstått med at vi ikke får noe ekstra for å sitte der utover kvelden. Vi får allikevel lov om vi skulle ønske det, og mange av oss gjør det. Men jeg er enig i at det ikke er noe man kan kreve eller forvente. Uansett, jeg skjønner ikke helt hva du mener med resten av innlegget ditt. Mener du at man ikke skal være tilgjengelig for foreldre lenger enn den bundene arbeidstiden? Og har dere en time telefontid i uka? Det høres pussig ut. Jeg tenker som så at vi har 43,5 timers arbeidsuke, og at kontakt med foreldre er såpass viktig at det er prioritert.
Gjest Vampen Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Det er sånn hos oss iallfall. Nå har jeg av prinsipp ventet siden skolestart for å få vite hvilken lærer de har (dvs, jeg har jo spurt ungen) men neida, ikke engang en eneste informativ mail. De skal få ny lærer på fredag. Ikke en mail om det heller. Jeg har fått EN kontaktmail siden de begynte på skolen og det var informasjon om lus. Så de har jo tydeligvis mailadressen min. Det hadde jeg tatt opp med skolen. Vi har rutine på å sende ut mail til alle foreldrene minst en gang i uka, med diverse info. Det tar 10 minutter. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg kjenner meg ikke igjen i dette i alle fall. Her fikk vi nummer til "klassemobil" og epostadresse til å nå kontaktlærer på med en gang. Foreldremøter og foreldresamtaler er på kveldstid.
Silfen Skrevet 2. oktober 2014 #10 Skrevet 2. oktober 2014 Det hadde jeg tatt opp med skolen. Vi har rutine på å sende ut mail til alle foreldrene minst en gang i uka, med diverse info. Det tar 10 minutter. Joda. Det hjelper.
Enyya Skrevet 2. oktober 2014 #11 Skrevet 2. oktober 2014 Vi blir også oppfordret til å legge konferanser og møter før klokken 16, men det er for å sikre seg at vi er inneforstått med at vi ikke får noe ekstra for å sitte der utover kvelden. Vi får allikevel lov om vi skulle ønske det, og mange av oss gjør det. Men jeg er enig i at det ikke er noe man kan kreve eller forvente. Uansett, jeg skjønner ikke helt hva du mener med resten av innlegget ditt. Mener du at man ikke skal være tilgjengelig for foreldre lenger enn den bundene arbeidstiden? Og har dere en time telefontid i uka? Det høres pussig ut. Jeg tenker som så at vi har 43,5 timers arbeidsuke, og at kontakt med foreldre er såpass viktig at det er prioritert. Som sagt så kan så klart foreldrene ringe etter kl 16 hvis det er noe viktig. Men jeg er ikke tilgjengelig døgnet rundt. Da kan de sende mail som jeg svarer så fort som mulig. Lærere har også et liv og familie utenom og jeg har ikke mulighet til å svare på telefon alltid på ettermiddag / kveld. 1
Gjest Vampen Skrevet 2. oktober 2014 #12 Skrevet 2. oktober 2014 Som sagt så kan så klart foreldrene ringe etter kl 16 hvis det er noe viktig. Men jeg er ikke tilgjengelig døgnet rundt. Da kan de sende mail som jeg svarer så fort som mulig. Lærere har også et liv og familie utenom og jeg har ikke mulighet til å svare på telefon alltid på ettermiddag / kveld. Jeg er heller ikke tilgjengelig på tlf på kveldstid. Det er fordi arbeidsgiver har utstyrt oss med jobbtlf, for at vi ikke skal gi ut privatnummer. Og jobbtlf må ligge igjen på jobb. Det var ikke det at du ikke er tilgjengelig på tlf på kveldstid jeg stusset på, men det med en time tlftid pr uke. Det er noe timer mellom en time og kveldstid.
hjärterdam Skrevet 2. oktober 2014 #13 Skrevet 2. oktober 2014 Her står mailadressen på hver ukeplan, og om vi ringer til skolen får vi prate med læreren så frem hun ikke har undervisning. Jeg har ukentlig mailkontakt med min sønns lærer og det fungerer helt problemfritt. Tenker det er viktig å respektere læreres arbeidstid, og om de ikke er på skolen etter 15 så skal det en del til før jeg kontakter etter det tidspunktet. Om det er veldig viktig må man jo vurdere om man synes det er ok å søke opp lærers privatnummer og kontakte, for min del skal det mye til når læreren hans svarer raskt på mailer og ellers i skoletiden når hun ikke har undervisning. Er forøvrig snart 30 selv, og husker at mine foreldre også kom på konferansetimer osv i "vanlig" arbeidstid, så det er ikke noe nytt her iallefall.
Enyya Skrevet 2. oktober 2014 #14 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg er heller ikke tilgjengelig på tlf på kveldstid. Det er fordi arbeidsgiver har utstyrt oss med jobbtlf, for at vi ikke skal gi ut privatnummer. Og jobbtlf må ligge igjen på jobb. Det var ikke det at du ikke er tilgjengelig på tlf på kveldstid jeg stusset på, men det med en time tlftid pr uke. Det er noe timer mellom en time og kveldstid. Jeg mente ikke at vi bare kan nås denne timen. Men den timen vet foreldrene at vi alltid kan nås på tlf. Ellers er vi jo opptatt med møter, undervisning,fellestid og teamtid mye av annen tid frem til kl 16.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå