Gå til innhold

gardiner som hindrer innsyn nå i mørket?

Anbefalte innlegg

Gjest anobano
Skrevet

Synes det er lite hyggelig å tenke på at alle naboene mine kan sitte å se på alt hva jeg gjør inne nå når det er mørkt ute og jeg har på lys inne.

antonio gardinene jeg har nå kjøpt på kid er veldig lette å se inn gjennom ihvertfall.

Trenger tips til gardiner som ikke er så lett å se inn gjennom. Vil ikke ha lystette siden det er i stua.. og de bør helst ikke gjøre det alt for mørkt inne heller. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med lenda gardinene jeg kjøpte på ikea. De er veldig tjukke i stoffet og jeg kan ikke se gjennom de annet enn en skygge om jeg har ekstremt mye lys på. Ellers ser man ingenting. De har de i hvit og i beige, og det ser ikke ut som lystett stoff :) Lar de bare henge rett ned, og ikke bundet opp sånn som ikea viser, men det er jo smak og behag.

Skrevet

Synes det er lite hyggelig å tenke på at alle naboene mine kan sitte å se på alt hva jeg gjør inne nå når det er mørkt ute og jeg har på lys inne.

antonio gardinene jeg har nå kjøpt på kid er veldig lette å se inn gjennom ihvertfall.

Trenger tips til gardiner som ikke er så lett å se inn gjennom. Vil ikke ha lystette siden det er i stua.. og de bør helst ikke gjøre det alt for mørkt inne heller. :)

Lys i vinduskarmen mellom vinduet og gardinene, hindrer vel også innsyn?

Anonymous poster hash: 27fc6...1e5

Skrevet

Vi har hvite Gisle fra Kid, og persienner mellom vindu og gardin.

Persiennene lukker vi ikke helt og har heller ikke trukket dem helt ned, tilstrekkelig til at naboen ikke ser alt, og vi ikke føler oss innestengte.

Anonymous poster hash: 02f09...273

Skrevet

Hva med vindusfolie nederst på vinduet? Kommer litt an på høyder her, men dersom du bor slik at folk må se litt opp så vil de ikke se deg når du sitter i sofaen og sånne ting, men du har fremdeles mulighet til å se ut (over folien). Folien slipper igjennom naturlig dagslys og gjør det ikke så innstengt som det vil bli om du har gardiner. Og så kan du jo evt. supplere med persienner ned til der som vindusfolien slutter og så har du de vendt slik at de står litt på skrå.

Det finnes også persienner du kan feste hvor du vil i vinduet og dra oppover i stedet for nedover: https://www.google.no/search?q=bottom+up+persienne&espv=2&biw=1517&bih=714&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2MctVLaMD8n-ygPS34DwAQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=0.9

For vindusfolie: http://www.vindufolie.no/butikk/produkter <-- De har den beste kvaliteten som jeg vet om iallfall. Ser mye bedre ut enn de fra Ikea osv.

Nå vet jo ikke jeg helt hvordan det ser ut hos deg, men jeg vet at jeg hadde iallfall ikke trivdes med å ha gardinene helt igjen hele tiden så jeg hadde iallfall gått for en løsning med vindusfolie på deler av vinduet om det kan hjelpe.

Har selv bodd med godt innsyn og da løste jeg det med vindusfolie og persienner og hadde gardinene "til pynt og så kunne jeg eventuelt dra for om jeg skulle ønske det, men det var jo ikke nødvendig sånn sett.

Anonymous poster hash: 081ef...a84
Skrevet

Jeg har dobbelstang fra ikea, så jeg kan henge to par utenpå, syns det er kjekt om vinteren for da tetter det litt mer :) Men det krever jo selvfølgelig enda et par gardiner og en dobbeltstang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...