Gå til innhold

Hvor i Stavanger er det mulig å ferie ett års dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten som fyller ett år snart. Jeg vurderer å feira bursdagen hennes i et lokale som ordner det meste. Er det noen som vet om det finnes en slik lokalei Stavanger?. :))). Leo's Lekeland er for litt større barn, så det passer ikke så bra for ett åringer.

Er det vanlig at man feirer ett årsdagen i selskapslokal? De fleste jeg kjenner har feiret dagen hjemme. Jeg har ikke plass til å ha så mange som jeg ønsker å invitere i leiligheten min.

Anonymous poster hash: 4ec49...6ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett-åringen skjønner hvert fall ingenting så da er vel feiringen mest for deg da? :vetikke: Om du har så mange du ønsker å be så hadde jeg heller hatt to selskaper hjemme, å leie lokale for en 1-årsdag blir rimelig voldsomt.

Anonymous poster hash: 6cd41...bb9
  • Liker 16
Skrevet

Kva er galt med å feire 1-årsdagen heime i kjente og trygge omgivelsar??

Anonymous poster hash: 9fa56...583
  • Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som feirer bursdagen til ettåringen sin i ett annet lokale enn hjemme hos seg selv.

Skrevet

Er dette en ny trend jeg ikke har fått med meg?

Anonymous poster hash: 1b2ff...ca9
  • Liker 5
Skrevet

Er dette en ny trend jeg ikke har fått med meg?

Anonymous poster hash: 1b2ff...ca9

Det er visst det dessvärre, spesielt i det større byene. Der er ikke hjemmebursdager godt nok lengre fordi vi som foreldre legger lista bare høyere og høyere for oss selv og hverandre og da sier det seg selv at barna legger seg på et visst nivå også. Og når vi som foreldre starter allerede ved ettårsdagen så skjønner man jo hvordan denne trenden har oppstått.

Anonymous poster hash: 10d9d...d39

• Liker 4
Skrevet

Herre min hatt, hvorfor i alle dager skal du invitere haugevis av mennesker til en ettårsbursdag?? Ungen skjønner jo ikke en pøkk av det som skjer uansett.

Vi har ikke bestandig hatt så god plass vi heller, så barnebursdager har vi delt i to: en med venner, og en med familie. Går så fint, så, trenger ikke leie lokale for sånt. :roll:

Anonymous poster hash: 3a77a...e63

• Liker 3
Skrevet

Bydelshus, samfunnshus, bedehus..?

Skrevet

Det er visst det dessvärre, spesielt i det større byene. Der er ikke hjemmebursdager godt nok lengre fordi vi som foreldre legger lista bare høyere og høyere for oss selv og hverandre og da sier det seg selv at barna legger seg på et visst nivå også. Og når vi som foreldre starter allerede ved ettårsdagen så skjønner man jo hvordan denne trenden har oppstått.

... eller kanskje det kan ha noe med at i de store byene er bolig DYRT? Mens de som bor på bygda lett får plass til hele familien på gården, er det ikke like enkelt (eller hyggelig) å klemme alle inn i en 2- roms. Men byforeldrene kan jo ha lyst på stort selskap likevel?

Anonymous poster hash: af60d...1c9

• Liker 1
Skrevet

Hjemme! Når de er så små så er jo det beste at de får være hjemme blant sine egne ting. En 1 åring skjønner ikke bæret uansett av hva som foregår. ER nok mer opptatt av gavepapir...

• Liker 1
Skrevet

De fleste deler vel heller festen i 2 eller 3, så de får det inn i egen stue.

Evt. så kan man leie de fleste barnehager rundt der jeg bor. For ca 500kr, for ett lokale, tror jeg...

Vi hadde en fest for familie, og en for venner og venners barn.

Når barnet ble større kuttet vi ut fest for våre venner og deres barn, og inviterte evt. venners barn i barnebursdagen.

Men vi skiller fortsatt barnebursdag og familiebursdag.

Skrevet

Ja er det rart man føler seg utilstrekkelig som forelder i dagens samfunn om man ikke bare må leie lokale til dåp og konfirmasjon, men til hver eneste bursdag også??

Tviler på at du gidder å gjøre dette hvert eneste år trådstarter, og hva om du får flere barn enn dette ene? Rimelig urettferdig om førstemann fikk ha ettårsdag i leid lokale mens de andre må ta til takke med å feire hjemme? Nå er det jo ikke slik at en 1-åring skjønner bæret av leid lokale selvfølgelig, mange klarer ikke engang å gå på ettårsdagen sin og de skjønner null og niks av gaver (papiret er som rgel det kuleste). Men ikke start en rådyr og fullstendig unødvendig tradisjon som du ikke vil klare å opprettholde i fremtiden.

Anonymous poster hash: 6cd41...bb9

Skrevet

Hei hei.

Takk til alle som har svart.

Til de av dere som lurer på hvorfor jeg ønsker å leie lokale er at jeg ikke vet hva som er vanlig. Dere trenger ikke å være spydige eller frekke. Det går ann å få frem budskapet på en finere måte. Jeg ønsker ikke å lage en trend eller noe slikt, men lurte bare på om det var mulig å leie et lokale. Jeg visste ikke at de fleste har to selskap hjemme (en for familien og en for venner). Nå som jeg vet det, tror jeg at jeg kommer til å gå for det. Blir bare overraske noen ganger hvordan noen voksne kan skrive til hverandre...

Uansett, takk for alle tips. God helg:) .

Anonymous poster hash: 4ec49...6ef
Skrevet

Enig med deg, TS, det er ikke nødvendig å være så spydig. Men budskapet er jeg forsåvidt enig i, det er litt bortkastet å leie lokale når barnet er så lite. Tror det blir mer jobb for deg også, og dyrere. Vi hadde en bitteliten leilighet da vårt barn ble ett år, og vi feiret bursdagen hos mine foreldre. Neste år hadde vi litt større leilighet, men fortsatt ganske liten, og da presset vi inn den nærmeste familien. Det gikk fint, selv om det ble litt trangt. Det viktigste var det gode selskapet :) Senere hadde vi ett barneselskap og ett familieselskap. Vi leide lokale ett år, men fant ut at det ble koseligere og enklere hjemme.

Skrevet

De fleste deler vel heller festen i 2 eller 3, så de får det inn i egen stue.

Evt. så kan man leie de fleste barnehager rundt der jeg bor. For ca 500kr, for ett lokale, tror jeg...

Vi hadde en fest for familie, og en for venner og venners barn.

Når barnet ble større kuttet vi ut fest for våre venner og deres barn, og inviterte evt. venners barn i barnebursdagen.

Men vi skiller fortsatt barnebursdag og familiebursdag.

Hos oss får man ikke verken låne eller leie lokale fra barnehagen.

Anonymous poster hash: ddee9...384

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...