Gå til innhold

Jeg vil ikke ha barn og jeg vil ikke gifte meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge de jeg kjenner betyr det at jeg er umoden og barnslig. Jeg må også bli voksen

Så jeg gjorde det eneste jeg kunne. Brøt vennskapet med disse menneskene.

Anonymous poster hash: 6d504...3da
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes selvfølgelig mennesker som ikke ønsker å få barn og/eller å gifte seg, og det er jo helt opp til hver enkelt. Synes ikke det er noe som helst galt i det.

Personlig ønsket jeg ingen av delene fram til jeg var 20-21 - da tok jeg plutselig en "helomvendig".
Er forresten kvinne.

Anonymous poster hash: b360d...aa2
  • Liker 1
Skrevet

Det finnes selvfølgelig mennesker som ikke ønsker å få barn og/eller å gifte seg, og det er jo helt opp til hver enkelt. Synes ikke det er noe som helst galt i det.

Personlig ønsket jeg ingen av delene fram til jeg var 20-21 - da tok jeg plutselig en "helomvendig".

Er forresten kvinne.

Jeg er 31 og har aldri ønsket det

ts

• Liker 3
Skrevet

Så ikke få barn og ikke gift deg...

Helt fair det. Og hvis noen gnåler så si at det er ditt valg og det kan de godt respektere, akkurat som du respekterer at noen vil det motsatte.

• Liker 3
Skrevet

Litt spesielt av andre mennesker å bli sur fordi du ikke ønsker å giftes eller få barn. Er ikke alle som er så usikre på seg selv at de må ha en mann, heldigvis :)

Anonymous poster hash: 0cab7...0d1
  • Liker 3
Skrevet

Litt spesielt av andre mennesker å bli sur fordi du ikke ønsker å giftes eller få barn. Er ikke alle som er så usikre på seg selv at de må ha en mann, heldigvis :)

Man kan da ha mann selvom man ikke vil gifte seg eller få barn... Man må jo bare finne noen som tenker på samme måte.

• Liker 2
Skrevet

Har bikka 40 og har aldri hatt lyst barn. Ikke vært spesielt gira på å gifte meg heller. Det vil jo mest sannsynelig gå over uansett. Kjæreste er greit. Samboer er litt på kanten. Helt normalt å ikke ønske å sperre seg selv inne i et A4-liv. Mange trives med A4-liv og er for dem eneste måten å ha det på, men manger er som meg også, som ikke synes et slikt liv frister.

Anonymous poster hash: a10dd...423
  • Liker 3
Skrevet

Man kan da ha mann selvom man ikke vil gifte seg eller få barn... Man må jo bare finne noen som tenker på samme måte.

Hvorfor skal man styre med å finne seg en mann når det mest sannsynlig blir slutt uansett? Det gidder ikke jeg iafall. Går an å ha det fint alene faktisk.

• Liker 2
Skrevet

Så ikke gift deg og få barn da vel:)

25% av menn får jo ikke barn, og vel 12%(?) av kvinner, så er jo ikke så uvanlig...

Hvis vennene dine syns du er barnslig og umoden, tror jeg det er flere grunner til det enn akkurat dette livsvalget, for å være ærlig. Hvis ikke, syns jeg de er litt ufine mot deg. Er jo mange 30åringer som lever som deg, bare ufrivillig, og putter på en attityde om at de er så selvstendige og hvertfall ikke ønsker et A4liv. Selv om de inni seg føler det sårt. Så man skal være forsiktig med å kritisere. Er ikke sikkert ting er så selvvalgt som de gir seg ut for.

Det eneste som er viktig, dersom du ønsker en kjæreste, er å være åpen fra start om at forholdet ikke vil gå noe videre enn kun dere to som kjærester.

Anonymous poster hash: 9bf90...264
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, jeg. Er ikke langt unna tredve sjøl og jeg har ikke lyst på barn, men håper det endrer seg, men det er da ikke sikkert. Og forhold er jo noe herk. Men er ganske sikker på at når man treffer en man virkelig, virkelig liker så ønsker man å jobbe for at det skal bli dere to. Eller kanskje ikke forhold er for alle?

Jeg ville aldri sagt til ei venninne at hun er umoden kun på grunn av dette. Det har vel kanskje å gjøre med grunnene du oppgir til at du ikke ønsker dette i livet ditt?

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Det er jo helt opp til den enkelte hvorvidt man ønsker å bo alene eller gifte seg/få barn - og alt er like greit så lenge man er fornøyd med sitt liv.

Skrevet

Kanskje prøve å finne noen nye venner som respekterer deg for den du er?

Gjest Hummels
Skrevet

I følge de jeg kjenner betyr det at jeg er umoden og barnslig. Jeg må også bli voksen

Så jeg gjorde det eneste jeg kunne. Brøt vennskapet med disse menneskene.

Bra gjort. Er bare å ignorere sånne som hakker ned på mennesker sine valg. Er ditt liv.

Skrevet

Hvem bryr seg. Er nok unger som det er.

Anonymous poster hash: 1079c...739

Skrevet

Jeg er så gammel at det er for sent. Angrer ikke et sekund på at jeg ikke har fått barn. Kan ikke utstå barn og tanken på å være ufri i de nesten 18 årene er utenkelig. I tillegg høres det slett ikke fristende ut å gå gravid og føde.

Sant å si kan jeg ikke finn ett argument for å få barn. Det eneste som er trist er at samfunnet rundt er bare lagt opp for familieliv med barn, både politisk og også sosialt.

Jeg har funnet mange grupper (FB og andre) og organisasjoner for barnfrie, og de er av og til en fornøyelse å kose seg med. Ellers kan du sjekke ut dette: http://www.bestutenbarn.org/

Stå på! Livet er bedre uten.

Anonymous poster hash: 54fdf...d7f
  • Liker 1
Skrevet

25% av menn får jo ikke barn, og vel 12%(?) av kvinner, så er jo ikke så uvanlig...

I Storbritannia og USA mener jeg andelen kvinner uten barn er hele 20%!

(Her i Norge har man de siste 10-15 årene drevet en barnefødekampanje, som dessverre har lyktes litt for godt.)

Anonymous poster hash: 54fdf...d7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...