AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg forstår ikke hvordan enkelte mannfolk kan kalle seg for menn, når de forgriper seg på en kvinne enten seksuelt eller fysisk. Jeg er heldigvis ferdig med en som behandlet meg slik. Men jeg forstår det ikke. De skal liksom være de som gir oss trygghet og kjærlighet. Hvordan kan de gjøre slikt og si "jeg elsker deg" etterpå. Kalles det egentlig kjærlighet? Min eks påstår at han fortsatt han følelser for meg og angrer på det han har gjort mot meg. Men jeg vet nå ikke helt. Har ingen planer om å gå tilbake til han. Og det er flere grunner til det, men skjønner ikke hva han prøver å bevise nå. Det er slutt mellom oss for godt. Jeg har ingen respekt for slike menn, men hadde vært greit å prøve å forstå dem. Hvorfor de gjør som de gjør. I mitt tilfelle begynte han å slå meg hele 10 år etter at vi ble sammen. Hva er det som får en mann som aldri vært slik å gjøre disse tingene? Sier det klikk oppi hodet deres sånn helt plutselig? Hadde gjerne blitt glad hvis noen (spesielt dere menn) kunne fortelle meg logikken bak alt dette. Og om man egentlig bør være redd disse mennene i fremtiden hvis de fortsatt har følelser for en og tenker på en hele tiden. Hvor er garantien for at det ikke sier "klikk" en gang til? Uff vet ikke hva jeg vil med dette...Anonymous poster hash: 166b0...8c1
KajsaSueReturns Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Flertallet av menn slår ikke så hvorfor mener du menn skulle kunne fortelle deg hva som foregikk i hodet til typen din? Det som er mer interessant er hvorfor du mener menn skal gi dere trygghet og kjærlighet? Hvorfor det egentlig? Det er vel kanskje denne forventingen som gjør at mange menn ikke klarer å elske en kvinne, fordi hun ikke elsker han utover den tryggheten og kjærligheten hun får av han. 1
Christiania_Oslo Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg forstår ikke hvorfor enkelte kvinnfolk kaller seg kvinner når de driver med psykisk trakassering,kjefter og manipulerer.... Greia er at det er få menn som er slik du beskriver men dessverre er det mange kvinner som går etter slike menn. De fleste som har opplevd dette kan innrømme at de så tegn tidlig i forholdet,men lot det passere. At en mann slår deg og sier unnskyld etterpå er ikke akseptabelt,da går du. Det samme gjelder de menn som legger skylden på deg. Han slår=du går,ferdig! Hvorfor er det så mange kvinner som blir? Fordi de tror og håper det skal bli bedre,og når det ikke blir det,hvorfor fortsetter de å bli? Jeg tror mange har så ekstrem dårlig selvtillit at mannen har klart å bryte dem ned,de er redde mannen og går på tå for at han ikke skal bli sint. Som oftest starter det med manipulasjon. Alt du gjør er galt. Du er dum,rar,ingen bryr seg om deg,du skal være glad han gidder å være med deg,du puster feil,du er dum osv. Jeg var med en som begynte sånn,han kom hele tiden med små negative kommentarer til meg. Jeg slo opp,og da ble han stalker i 2mnd tid med masse sms/tlf der han vekslet mellom å skrive at jeg var en hore som fortjente det ene og det andre,til å gråte,be om tilgivelse og si han var lei for det.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Ikke at det er noen unnskyldning, men mange kvinner kan finne på å si de mest sårende og ydmykende tingene til vedkommende som de er sammen med om de er misfornøyd med noe eller er sure over å ikke få innfridd viljen sin, (som de ofte tar som en selvfølge, forstå det den som kan). Det psykiske misbruket en kan oppleve ifra noen gjør gjerne at ting koker over for enkelte, i slike tilfeller så forstår jeg de nesten faktisk. Anonymous poster hash: c7cff...693
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Interessant. Eksen min var en snill mann helt til han begynte å misbruke alkohol. Da skjedde både det ene og det andre. Jeg prøvde å støtte han og hjelpe med det jeg kan, men dessverre. Jeg klarte det ikke. Jeg har sikkert vært sur og grinete og har helt sikkert kommet med ord og handlinger jeg ikke burde, men det er aldri en unnskyldning for å slå. Jeg mener at man må kunne løse problemer i forhold uten vold, som to voksne mennesker. Mulig jeg provoserte han noen ganger. Han pleide å si ofte at jeg viste han lite oppmerksomhet og at han ikke følte seg elsker noen ganger. Da pleide han å voldta meg. Menn kan ikke alltid skylde på kvinnen. Det er aldri greit å slå uansett. TsAnonymous poster hash: 166b0...8c1 1
Gjest lurven Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Ingen mann er mindre enn den som bruker vold mot kvinner og barn
Gjest Seajewel Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg forstår ikke hvordan enkelte mannfolk kan kalle seg for menn, når de forgriper seg på en kvinne enten seksuelt eller fysisk. Jeg er heldigvis ferdig med en som behandlet meg slik. Men jeg forstår det ikke. De skal liksom være de som gir oss trygghet og kjærlighet. Hvordan kan de gjøre slikt og si "jeg elsker deg" etterpå. Kalles det egentlig kjærlighet? Min eks påstår at han fortsatt han følelser for meg og angrer på det han har gjort mot meg. Men jeg vet nå ikke helt. Har ingen planer om å gå tilbake til han. Og det er flere grunner til det, men skjønner ikke hva han prøver å bevise nå. Det er slutt mellom oss for godt. Jeg har ingen respekt for slike menn, men hadde vært greit å prøve å forstå dem. Hvorfor de gjør som de gjør. I mitt tilfelle begynte han å slå meg hele 10 år etter at vi ble sammen. Hva er det som får en mann som aldri vært slik å gjøre disse tingene? Sier det klikk oppi hodet deres sånn helt plutselig? Hadde gjerne blitt glad hvis noen (spesielt dere menn) kunne fortelle meg logikken bak alt dette. Og om man egentlig bør være redd disse mennene i fremtiden hvis de fortsatt har følelser for en og tenker på en hele tiden. Hvor er garantien for at det ikke sier "klikk" en gang til? Uff vet ikke hva jeg vil med dette...Anonymous poster hash: 166b0...8c1 Man skal ikke forstå hvorfor og det finnes ingen logisk forklaring på hvorfor de plutselig begynner å slå. Det er ikke alt man skal forstå her I verden, men det viktigste er at du har skjønt at det ikke nytter å være sammen med en som tyr til vold. For har de først begynt, så slutter de ikke. Det er derfor ingen garanti for at de ikke slår igjen, sannsynligheten for at de slår igjen, er for stor til å ta sjansen. De Vet hva de gjør når de slår. Uansett hvor sinna en mann blir, er han bevisst det han gjør. Også det å slå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå