Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite dilemma:

Når et samboerpar bor i en leiebolig hvor kun den ene parten står på leiekontrakten, og denne parten ønsker at den andre skal flytte ut. Finnes det noen oppsigelsestid mellom dem da? Eller er det fritt fram for den som står i kontrakten å kaste ut den andre parten som ikke står i kontrakten?

Har kikka i husleieloven på nettet, men fant ingenting om det.

Anonymous poster hash: cae7c...003
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har da vært spørsmål om dette for noen uker siden i forumet her....

Står du i leiekontrakten og samboer ikke lenger er ønsket som samboer er det bare å be samboer bakke sakene sine og flytte, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: bc5a3...126

• Liker 1
Skrevet

Har da vært spørsmål om dette for noen uker siden i forumet her....

Står du i leiekontrakten og samboer ikke lenger er ønsket som samboer er det bare å be samboer bakke sakene sine og flytte, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: bc5a3...126

Nja fult så enkelt er det vel ikke. Dersom han har betalt leie og kan bevise dette over en viss periode, har han en "slags leieavtale". Tror jeg ville sjekket godt opp i dette, før du slår til med han ikke har noen rettigheter.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :-) Er ikke så ofte inne og leser så da har jeg ikke fått med meg det;-)

Samboer mener han har rett på å bo her i en mnd hvis jeg vil han skal flytte :-p Han sier det står i husleieloven. begynner å mistenke at han er en liten manipulatør. Har mye rart for seg som har prøver å overbevise meg om, og trøkker meg ned..

Skrevet

Ok, så hvis han har betalt leie så kan han få bo en mnd eller? TS

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Gjør det noe om han får bo der en måned?

Skrevet

Neida, men han er så fryktelig påståelig om akkurat dette. TS

Skrevet

Du bør jo gi ham rimelig tid til å finne seg noe nytt. Med mindre han mishandler deg, selvsagt.

Skrevet

Er vel noe med at han har rett til å finne seg noe nytt, er ikke lov å kaste ut folk på gata. Bare han ikke er en som haler ut tia for å være drittsekk da...

Skrevet

Ok, så hvis han har betalt leie så kan han få bo en mnd eller? TS

Han har rettigheter ja. En måneds oppsigelsestid er vanlig, så jeg vil anta han har krav på det.

Er ikke vits å skape mer dårlig stemning enn nødvendig. Er glad min eks lot meg bo en stund i leiligheten slik at jeg fikk funnet meg noe nytt, selv om han hadde kontrakten.

• Liker 1
Skrevet

Derfor skal jeg aldri få meg samboer.. så utrolig mye styr og dårlig stemning den dagen det blir slutt. OG man risikerer å bli kastet ut på gata. Skjønner ikke at folk gidder.

Anonymous poster hash: cfc49...c02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...