Gå til innhold

Til dere som jobber i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hender det ofte, evt omtrent daglig, at det er for lite eller for mye penger i kassen?

Evt hvor ofte er det avvik, og hvor stort er avviket gjennomsnittlig?

Er det noen vits i å kontakte en butikk og si fra om at en ikke har fått tilbake det en skulle hatt tilbake i kontanter etter å ha betalt for en vare med sedler, og spørre dem om de kan ta kontakt dersom de har akkurat den summen for mye i kassen etter at de har gjort opp kassen den dagen?

Anonymous poster hash: aab69...c6e
Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Var som regel 2-3 kroner feil, men som regel ikke mer enn det. Ofte var det pga feiltelling

Skrevet

Var som regel 2-3 kroner feil, men som regel ikke mer enn det. Ofte var det pga feiltelling

Ok.

Takk for svar!

Synes du at jeg kan kontakte butikken for å ordne opp i dette, eller synes du at dette er noe som jeg burde gjort før jeg forlot butikken?

Skrevet

Ok.

Takk for svar!

Synes du at jeg kan kontakte butikken for å ordne opp i dette, eller synes du at dette er noe som jeg burde gjort før jeg forlot butikken?

Hvis du får feil tilbake i butikken - og oppdager det, er du jo nødt til å si i fra før du drar derfra.

Er umulig for deg å bevise noe i ettertid.

Gjest RompeRusk
Skrevet (endret)

Ok.

Takk for svar!

Det spørs helt på situasjonen. Ved ganske eksakte beløp (Akkurat 100, feks), brukte vi ikke å regne det med i oppgjøret, for det var som regel en vekselfeil, enten mellom kunde eller mellom safen.

I butikken jeg jobbet, var det 90 % faste kunder. Vi visste godt hvem som var lojale, ærlige, og hvem som kunne prøve seg på noe tull.

Hadde en av mine faste, koselige og ærlige kunder kommet til meg og fortalt at: "Du, da jeg var her i går, betalte jeg med en 500-lapp for varene mine. Og da jeg så i lommeboken i etterkant, oppdaget jeg at jeg hadde en hundrelapp for lite. Kan du huske dette?", og det var en hundrelapp for mye i kassen som ikke tilhørte safe eller tipping, hadde jeg nok gitt en lyd til sjefen, og sannsynligvis gitt hundringsen til kunden :)

Edit: Og nei, det skader ikke å prøve! Spesielt om du er godt kjent med personalet i butikken :)

Endret av RompeRusk
Skrevet

Hvis du får feil tilbake i butikken - og oppdager det, er du jo nødt til å si i fra før du drar derfra.

Er umulig for deg å bevise noe i ettertid.

Takk for svar! Det var det jeg også har tenkt på.

Det spørs helt på situasjonen. Ved ganske eksakte beløp (Akkurat 100, feks), brukte vi ikke å regne det med i oppgjøret, for det var som regel en vekselfeil, enten mellom kunde eller mellom safen.

I butikken jeg jobbet, var det 90 % faste kunder. Vi visste godt hvem som var lojale, ærlige, og hvem som kunne prøve seg på noe tull.

Hadde en av mine faste, koselige og ærlige kunder kommet til meg og fortalt at: "Du, da jeg var her i går, betalte jeg med en 500-lapp for varene mine. Og da jeg så i lommeboken i etterkant, oppdaget jeg at jeg hadde en hundrelapp for lite. Kan du huske dette?", og det var en hundrelapp for mye i kassen som ikke tilhørte safe eller tipping, hadde jeg nok gitt en lyd til sjefen, og sannsynligvis gitt hundringsen til kunden :)

Edit: Og nei, det skader ikke å prøve! Spesielt om du er godt kjent med personalet i butikken :)

Takk for svar med gode råd!:) Jeg er fast kunde, og kan prøve å kontakte butikken i morgen :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...