Gå til innhold

Hvordan makrell i tomat ble uspiselig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det fra radioprogrammet Ekko. Agurk er så godt som fettfri, men ikke 100%. Det lille som er av fett sitter i skallet og oksiderer i det det utsettes for luft.

Anonymous poster hash: 274b9...05e

Jeg ble vist anonym her, det var ikke meningen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det fra radioprogrammet Ekko. Agurk er så godt som fettfri, men ikke 100%. Det lille som er av fett sitter i skallet og oksiderer i det det utsettes for luft.

Anonymous poster hash: 274b9...05e

Ok, takk for opplysningen! Jeg hører mye på NRK Ekko selv.

Da lærte jeg noe nytt i dag også. :)

Skrevet

Kanskje det funker å ha resten av innholdet i en tett plastboks? Gjør det med fiskeboller i hermetikkboks og det holder seg da.

Skrevet

Tro meg, trolleg spiser aldri makrell i tomat dagen derpå igjen, faktisk var opplevelsen så traumatisk at trollet kanskje aldri spiser makrell i tomat igjen. Men takk for forklaring på hvorfor makrell i tomat aldri må spises dagen etter, og aldri må oppbevares i originalboksen,

Anonymous poster hash: 0f2d2...301

Skrevet

Jeg har et sånt plastlokk til makrell i tomat-boksen, sånne som du får kjøpt i nesten alle matbutikker. Med den på kan jeg fint spise makrell i tomat mange dager etter at boksen er åpnet.

Nå er jeg veldig altetende da, så kanskje vil mange andre rynke på nesa lenge før jeg gjør det. Men prøv med et sånt lokk, og se om det hjelper. Eventuelt ha makrell i tomaten over i en plastboks med tett lokk.

Snipp snapp snute, så var svaret mitt ute.

Skrevet

Putt restene i en plastboks med lokk etter at makrell i tomat er åpnet og den smaker godt også dagen etter åpning.

Skrevet

Det skjer noe med smaken, vet ikke hvorfor men er vel en eller annen reaksjon pga. at luft kommer til. Så jeg pleier aldri å oppbevare den i selve boksen den kommer i. Når jeg har tatt deg jeg skal ha, har jeg det over i en skål med plast eller en boks med lokk og så oppbevarer den i kjøleskapet. Da holder smaken seg mye bedre:)

Anonymous poster hash: 84729...572
Skrevet

Jeg liker ikke makrell i tomat som har stått i ett døgn. Men når jeg spiser det til kvelds er det ikke så ille til frokost. Sylteagurk er godt som og pynter litt opp... Noen ganger er det ok, mens andre ganger klarer jeg ikke tanken på makrell i tomat. Jeg vet ikke om det varierer ettersom hva man har av grønt i kjøleskapet. Har også hørt at det er lurt å ha makrellen over i en boks, siden aluminium begynner å oksidere når det ikke lengre er lufttett.

Var det svaret du ville ha, fru Blom?

Signerer denne påstanden. Tomat er kjent for å være syrlig, så kombinasjonen av aluminium, tomat og luft kan jo umulig være heldig! Dette burde man unngå av helsemessige årsaker også. Aluminium er ikke spesielt godt for organisme ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...