Gå til innhold

Hva koster denne ringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nysgjerrig på folks "kunnskap" om diamanter og smykker og lurer på hva folk tror en ring som dette koster image.jpg

Selv vet jeg at det er mange ting som spiller inn, men som sagt, jeg er nyskjerrig på hva folk flest tror

Anonymous poster hash: 05628...7d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på diamanten. Kan koste alt fra 500 000 til 2 mill!

• Liker 1
Skrevet

139 kroners glassjuggel og metall. Dessverre..

Anonymous poster hash: 291cf...04f
  • Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke helt, men er det ekte diamanter så koster det vel flere millioner.

Anonymous poster hash: 1d2e4...6a4
Skrevet

Det kommer jo helt an på diamanten. Kan koste alt fra 500 000 til 2 mill!

men, den kan også være juggel, og koste rundt 150 kr

Skrevet

Skjønner ikke helt, men er det ekte diamanter så koster det vel flere millioner.

Anonymous poster hash: 1d2e4...6a4

TS

Er ekte ja. Men ikke min for øvrig

Skrevet

Tipper det er en ring som ser større ut enn det den egentlig er. Vil tippe 100 - 200 000. Stor, men dårlig kvalitet.

Har du fasit, TS?

Skrevet

Tipper det er en ring som ser større ut enn det den egentlig er. Vil tippe 100 - 200 000. Stor, men dårlig kvalitet.

Har du fasit, TS?

Har dessverre ikke fasiten på akkurat denne. Men jeg har en lignende av høy kvalitet som har en verdi på ca 300 000kr

Grunnen til at jeg lurer på hva folk tror prisen er at jeg har fått inntrykk av at folk flest enten tror en slik ring koster millioner, eller at de er juggel.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Det er vanskelig å anslå uten å vite noe om diamantenes størrelse og gullvekten. Et lite bilde (som dessverre ikke lot seg åpne i stor versjon fra iPaden min) gir ikke så mye inntrykk av dette. For min del kan derfor ringen koste alt fra 30.000 til 150.000 uten at jeg blir forundret.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Har dessverre ikke fasiten på akkurat denne. Men jeg har en lignende av høy kvalitet som har en verdi på ca 300 000kr

Grunnen til at jeg lurer på hva folk tror prisen er at jeg har fått inntrykk av at folk flest enten tror en slik ring koster millioner, eller at de er juggel. Anonymous poster hash: 05628...7d8

Vi skrev visst samtidig. 300 var høyere enn jeg ville gjettet, men kvaliteten er avgjørende.
Skrevet

Vi skrev visst samtidig. 300 var høyere enn jeg ville gjettet, men kvaliteten er avgjørende.

Du har helt rett. Kvaliteten på den jeg har er høyere enn hva som er vanlig. Kunne fått en dobbelt så stor stein om den hadde urenheter, dårligere cut osv.

Men jeg fikk i grunnen svar på spørsmålet mitt. Ser ut som de fleste tror den koster millioner, evt er falsk. At folk tror den er falsk er i grunnen bare betryggende :) slipper jeg være bekymret for å bli slått ned og ranet

Skrevet

Det trenger jo heller ikke være dimanter, det kan være andre lignende steiner som er billigere.
Selv har jeg en enkel diamantring med kun en stein, ikke noe dill-dall som har en verdi på rundt 50 000. Mye mindre enn den man ser på bildet her. Personlig syntes jeg ikke så store steiner er noe pent og hadde jeg sett noen gå rundt med noe sånt her i norge, hadde jeg gått ut i fra at det var noe annet enn diamanter.

Anonymous poster hash: 81fea...a46
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...