Gå til innhold

Vgs vektklubb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har forsøkt dette??

Virket det, og følte du at det var verdt pengene?

Jeg må ta meg sammen, og gå ned 15-20 kg, men jeg har ikke den helt store motivasjonen, da jeg ikke aner hva/hvor mye jeg bør spise, og trening har jeg aldri forsøkt meg på en gang...

Så jeg tenkte kansje dette kan være ett greit hjelpemiddel, for inspirasjon, og ett forum med andre i samme situasjon. Klarer neppe å ta meg sammen nok alene, det prøver jeg jo hver dag, uten å lykkes;(

Skulle ønske jeg bare kunne si en trylleformel også være tynn, sprek, frisk og perfekt...

Anonymous poster hash: 69fe0...701
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg så godt igjen!
Jeg skal også ned 15 kg, og jeg klarer meg fint i et par dager med sunn mat og trening, men så BANG så blir jeg skikkelig deprimert over hvor mye jeg har lagt på meg, og hva andre tenker om kroppen min at jeg bruker mat som trøst igjen...

Hva er Vgs vektklubb?
Vidergående?
I så fall så går jeg på vidergående, og kunne godt tenke meg å begynne om det virkelig hjelper!

Anonymous poster hash: 9715f...587
Skrevet

..

Hva er Vgs vektklubb?

Vidergående?

I så fall så går jeg på vidergående, og kunne godt tenke meg å begynne om det virkelig hjelper!

Unnskyld, men... :fnise:

Anonymous poster hash: 0b8c8...4ca

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg så godt igjen!

Jeg skal også ned 15 kg, og jeg klarer meg fint i et par dager med sunn mat og trening, men så BANG så blir jeg skikkelig deprimert over hvor mye jeg har lagt på meg, og hva andre tenker om kroppen min at jeg bruker mat som trøst igjen...

Hva er Vgs vektklubb?

Vidergående?

TS her

Ja ikke sant, ett par dager går greit, men så blir man deppa og frustrert og ender opp på trøstespisinga igjen:(

VGs vektklubb, er ett slags forum på avisen VG sin nettside, hvor man visstnok kan få råd og veileding, egene menyer og masse oppskrifter. man kan prate med andre i samme situasjon og også nettmøter med spessialister.

Derfor lurter jeg på om noen har erfaring, før jeg brenner av masse penger på noe som ikke funker (igjen)

Anonymous poster hash: 69fe0...701

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med vektklubb. har prøvd å gå ned i vekt mange ganger men først når jeg begynte med vektklubb har jeg klart å gå nedover, du får beskjed om hvor mange kalorier du skal ha i deg hver dag, også må du jo telle kalorier på alt du spiser, det er stress i begynnelsen og tar en del tid men etterhvert så lærer du deg hva det meste inneholder. enkelt å greit, det som hjalp meg var å ha oversikt over kaloriene jg får i meg.

Anonymous poster hash: 28130...e37
  • Liker 1
Skrevet

Unnskyld, men... :fnise:

Anonymous poster hash: 0b8c8...4ca

Hahhahaha stopp! Det kunne jo godt ha vært vidergående skole..

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bruker på VGs vektklubb. Kjempefornøyd med opplegget, har gått ned 10 kg så langt. Men det funker jo så bra som du gjør det til selv.

Altså: for å ha full kontroll, så er det jo måling/veiing og kaloritelling som gjelder. Men som noen har nevnt tidligere så er det også et forum hvor du kan få mye oppbacking, det er mange fine oppskrifter, mange gode tips, mye diagrammer osv så du hele tiden kan se fremgangen din, og hvis du klarer å følge opplegget så er det også en sunn måte å gå ned i vekt på :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis det å betale for det virker motiverende for deg, så ville jeg anbefale VGs vektklubb, eller Grete Roede nettkurs. Mnage har gått ned med dem. Ellers kan du få det samme gratis, enten Grete Roede nett eller Myfitnesspal - eller mange fler - jeg nevner bare disse to som jeg har erfaring med selv. Programmene regner ut hva du skal ha i deg av kalorier hver dag når du registrerer deg og legger inn opplysningene dine.

Hvis du ikke vet hva du skal spise, så ta utgangspunkt i Statens ernæringsråds anbefalinger: http://helsedirektoratet.no/folkehelse/ernering/kostholdsrad/Sider/default.aspx og tilpass dem til din smak og din hverdag. Husk at det ikke er om å gjøre å spise perfekt (hva er egentlig det), men å spise bra nok, å ha et kosthold som du lever greit med.

Gjest Lite nytt
Skrevet

Har brukt vektklubb selv, men det var før smarttelefonens tid ;)

Man får jo også menyforslag og masse andre gode oppskrifter. For meg som er såpass kresen, så var det ikke mye jeg lagde der.

Bruker myfitnesspal selv nå, legger ikke kalorierene. Veldig enkelt, kan til og med skanne strekkoder i stedt for å manuelt søke opp produkter :D

Forum har dere jo her ;)

Skrevet

Jeg var med i Vektklubben for mange år siden, men det ble til at jeg bare brukte middagsforslagene, for det er jo ganske umulig å lage lunsj på jobb og å LAGE frokost hadde jeg nesten aldri tid til. Det ble de vanlige skivene begge steder. Nå setter jeg opp mine egne middagsforslag (bruker saymmm sammen med nettsider med ukemenyer på norsk og svensk) og synes det fungerer vel så bra (til bare 50 kroner hver tredje måned).

Skrevet

Har brukt den seriøst to ganger. Begge ganger gikk jeg ned. En gang meldte jeg meg inn, men uten at motivasjonen var til stede. Da fungerte det også deretter, nemlig ikke i det hele tatt.

For meg har det absolutt vært verd pengene. Jeg har spart inn medlemsavgiften mange ganger i løpet av det siste året. Og jeg er blitt slankere og i langt bedre form enn jeg var. Kaloritelling "teller" åpenbart for meg. Det er litt styr i starten, men så blir man vant til det. Nå kjører jeg faktisk dobbelt bokføring for når VK medlemsskapet opphører, så skal jeg over på MyFitnesspal, slik at jeg sørger for å holde vekta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...