AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Hei, egentlig bare en klagetråd da jeg dør inn i meg av folk rundt meg med barn og barnesnakk og søte små-troll. Jeg vil ha baby så intenst at jeg griner hver dag nå! Hvordan takler dere dette? Er 32 år, mannen er 40 - har vært uten p-piller snart ett år, har dessverre ikke regelmessig sex (fordi jeg er så lei meg og han blir sliten og lei...), men jeg har heller ikke fått mens en eneste gang etter at jeg slutta på piller. Så jeg er jo ikke "fruktbar" heller - for jeg tenker "ingen mens ingen eggløsning ingen baby". Men har lest om ei som hadde ei venninne som har fått to babyer UTEN mensen! Så det er visst mikrosjangs for graviditet uten mensen. Har selv vært gravid en gang (da jeg var mellom 28 og 29 år). Dessverre viste dette seg å dø før jeg var klar over at jeg var gravid - hadde litt magesmerter og manglet mens (har hatt mens før, men alltid hatt litt tulle-mensen, aldri noe likheter, noen dager 2 dager blødning, 3 mnd uten mens så 5 dager med blødninger, osv - men oftest veldig lite blod). Så ble det utskapning av foster og litt styrete der, blødde mye. Hjelper sikkert ikke på at jeg spiser og spyr 3-5 dager i uken. Blir så frustrert at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, så spiser jeg og spyr. Det er eneste 'kontrollen' jeg har over noe (men som i sannheten er null kontroll, jeg vet det). Men vet om bulimikere som har vært både gravide og fått barn. Noen her som har blitt gravide uten mensen forresten? Takk til deg som har giddet å lese og også takk om noen har tips og trix på hva jeg skal, bør, må gjøre... (Tar folat og pyroksin og andre bvitaminer. Vurderer akkupunktur også om noen har tips og råd om det og) Anonymous poster hash: 47541...b84
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Det at du spiser og spyr viser jo at du kanskje ikke er stabil nok til å få barn nå. Du må få kontroll over spiseforstyrrelsen din før du kan tenke på å bære fram et barn i dette her. Anonymous poster hash: aea71...83a 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg vet det ikke er optimalt at jeg spiser og spyr av og til, jeg er smart og oppegående nok til å skjønne dette, men jeg har bare kommet til et frustrasjonsproblem over dette med barn at jeg rett og slett havnet litt skjeivt ut der da. Men som sagt - jeg vet om bulimikere som har fått barn og kommet seg gjennom dette. Noen endret seg, andre forandret seg til det bedre, men ikke blitt "friske", alle er forskjellige. Trengte egentlig ikke at noen fortalte meg det åpenbare jeg er klar over, men takk alikevel for svar. Anonymous poster hash: 47541...b84 2
umwar Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Utrolig mye lettere sagt enn gjort, men du må prøve å stresse ned. Det er vanlig årsak til at mensen ikke kommer. Har du vært hos legen? Dersom det er så-og-så lenge siden du har hatt mensen, bør du ta en tur til legen bare for å sjekke. Bulumi kombinert med stress er nok absolutt en faktor på hvorfor mensen uteblir. 2
Harlekin Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Det jeg tenker, er at du må roe ned. Du høres fryktelig stresset ut, og det er ikke bra. Jeg synes du skal ta en tur til legen og forklare problemet. Hvis du ikke har hatt mensen på nesten ett år, er det på tide med utredning. Det kan hende det vil være nødvendig med f.eks. Primolut for å få igang systemet ditt. I tillegg er det minst like viktig at du får bukt med bulimien og psyken. Det er ikke bra å streve med dette som gravid og småbarnsmor, verken for deg eller barnet. Gå til legen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Er veldig stresset ja. Både privat og i jobb. Dette kombinert med spise issues, mens mangel, barne savn og alt mulig er oppskrift på galskap og en ond sirkel med vondhet. Takk for svar og forståelse Anonymous poster hash: 47541...b84
lillemeg90 Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Dette hørtes slitsomt ut... prøv å stress ned (enklere sagt enn gjort..) og finn en aktivitet som du liker å drive med. Noe som kan få tankene av prøvingen. Ta med den en veninne på tur hver dag, begynn å svøm, ta med deg kamera ut og ta bilder, scrapbooking osv. En aktivitet som gjør at du kan slappe av.. plei foholdet med mannen din og etterhvert har dere "plutselig" regelmessig sex igjen. Og husk at om ikke lenge kan dere søke hjelp hvis det fremdeles ikke skulle gå Edit: det høres også ut som du kunne trengt noen å snakke med rundt spiseforstyrrelsene dine. Endret 2. oktober 2014 av lillemeg90
Athene Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Det første du må gjøre er å få henvisning til noen å prate med. Du må bearbeide spiseforstyrrelsene dine, stressnivået og alle tankene rundt det å ikke bli gravid. Dette er ikke sunt for deg, og er i alle fall ikke sunt med tanke på en graviditet og det å ta hand om et spedbarn. Når du har fått bedre kontroll på egen psyke sørger du å få henvisning til utredning for ufrivillig barnløshet. Uten mens, ingen eggløsning, og ingen mulighet for å bli gravid. Endret 2. oktober 2014 av Athene 1
ninuska_ Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Kjære trådstarter, Jeg stenger nå tråden din da vi ikke kan passe tråden din og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. I tillegg vet vi ikke noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg ser at du har fått en del tips allerede, og jeg vil også formidle telefonnummeret til http://www.iks.no, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. Lykke til, ninuska_, mod
Anbefalte innlegg