AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Noen som har erfaring med vrikket ankel, også kalt forstuet ankel? Nærmer seg 7 uker siden jeg vrikket ankelen. Hovnet veldig opp og det var skikkelig vondt i flere dager. Vurderte å dra til legen, men ble aldri noe av det. Lå i senga med isbitposer over og brukte ofte støttebandasje. Greia er at jeg enda er litt hoven på yttersida av ankelen. Greier for eksempel ikke å sette meg ned på huk, det blir veldig vondt. Er dette normalt etter så lang tid, eller burde jeg kontakte lege? Anonymous poster hash: d9938...61b
Gjest PTR Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Snakk med legen om det. Jeg vrikket den ene ankelen skikkelig to ganger med kort mellomrom for ca 20 år siden, den er til tider vond fremdeles. Gikk ikke til lege med den.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Snakk med legen om det. Jeg vrikket den ene ankelen skikkelig to ganger med kort mellomrom for ca 20 år siden, den er til tider vond fremdeles. Gikk ikke til lege med den. Ok, takk for svar skal kontakte legen min så fort som mulig. Ts.Anonymous poster hash: d9938...61b
Cerasus Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Det kan ha gjort at leddbåndene rundt ankelen har blitt skadd, og ikke kommet seg helt igjen, alternativt at de er litt slakke slik at du lett trår feil og får ny hevelse. Dersom dette skulle være tilfelle, er fysioterapeut et godt tips.
Supraspinatus Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Ved overtråkk er det vanlig at leddbåndene strekker seg noe. Sener, muskler og bindevev kan også ryke helt eller delvis. Se her: http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/ankelskade-forstuving-2701.html Opptrening i ettertid kan være nødvendig. Ikke skulk unna denne! Redusert bevegelighet på sikt er veldig hemmende, spesielt i alderdommen.
Gjest alegria Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Gå til lege, få henvisning! Jeg tråkket over når jeg spilte håndball for 5-6 år siden. Har aldri blitt bra igjen, ankelen er forferdelig vond- gikk ikke til legen. Men har nå fått henvisning til fysio.
Gjest earlgrey Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Veninna mi har slitt med det der og gått til fysio mange ganger, hun har fått beskjed om å trene seg opp med trening som ikke er belastende, som for eksempel svømming
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå