AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Nok et spørsmål om den fantastiske frokosten:) Før likte jeg bare den sausete og flytende "grøten", rørte bare sammen havregryn og melk i noen minutter for å få den varm. Meeen, nå vil jeg ha den fast og fin slik at grynene blir kokt, uten å bli brent. Har ikke lykkes så langt Er så godt når den er skikkelig fast, og med melk over etterpå. Noen tips til ei blondine? PS: har ikke mikro:( Anonymous poster hash: f3133...8f6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Takk Anonymous poster hash: f3133...8f6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Bruker bare glutenfrie havregryn, men de er ganske like de andre. Koker vann i vannkokeren og slår over 1,5 dl havregryn med litt sukker på. Vannet dekker akkurat hg. Lar dette stå noen minutter mens jeg gjør noe annet. Så fyller jeg på med melk, har eget øyemål i skåla jeg bruker men vil anta det tilsammen er omlag 3 dl væske. Koker dette på full styrke i mikroen inntil all grøten i skåla har løftet seg litt opp. Rører rundt og setter mikroen på 160 W i 5 minutter. Er grøten litt for fast rører jeg inn litt melk før jeg begynner å spise.Anonymous poster hash: 3a586...598
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg koker opp (med melk såklart), tar gryten av plata og lar den stå med lokk på i minst 5 minutter, for så å koke opp igjen. Da blir den først fast, så varm igjen. Synes det blir bedre å la den stå og trekke litt enn å bare bruke for lite væske. Anonymous poster hash: 083f0...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg koker opp (med melk såklart), tar gryten av plata og lar den stå med lokk på i minst 5 minutter, for så å koke opp igjen. Da blir den først fast, så varm igjen. Synes det blir bedre å la den stå og trekke litt enn å bare bruke for lite væske. Anonymous poster hash: 083f0...2d7 Aaaah, smart! Anonymous poster hash: f3133...8f6
celujo Skrevet 3. oktober 2014 #7 Skrevet 3. oktober 2014 1 dl gryn, 1 dl vann og 1 dl melk, kokes opp under omrøring og la den stå og tykne et par min uten å røre etterpå. Da er den tykk og fin, samt "spisevarm"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå