Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det de siste årene har bitt helt vanlig at amerikanske arbeidsplasser tilbyr godterier, sjokolade, kaker og fet varmmat til enhver tid til sine ansatte. Kjemperart synes nå jeg, men ikke rart at mange sliter med vekta da :sjokkert: Nå har jeg vært ute av arbeidslivet i mange år, og skulle gjerne visst om dette er en praksis i Norge også? Eller er det noen her som har erfaring med det fra utlandet? Isåfall, hvordan fungerer det? Er det meningen at man skal gnafse i seg godis hele dagen? Er det noen form for sosial kontroll? Eller blir man tvertimot nødet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ikke hørt om at dette er vanlig i Norge, synes heller det er motsatt med fokus på fersk frukt og gjerne tilrettelegging for å trene i arbeidstiden.

Endret av Cevita
Skrevet

Vi har bare frukt, nøtter osv som er sponset av arbeidsgiver. Men en av kollegene mine er mye ut og reiser, og handler derfor alltid inn godteri på tax free som hun setter frem i en skål på kontoret sitt (skåla er bestandig full av godteri).

Hun gjør det selvsagt for å være snill, og oppfordrer alle til og gå og hente seg godteri når man har lyst på- og mange gjør jo selvsagt også det. Jeg derimot, som sliter med veldig søtsug, men virkelig prøver å begrense meg i hverdagen, synes godt hun kunne ha droppet denne fristende godteskåla :fnise:

Anonymous poster hash: f82bd...580

Skrevet

Min arbeidsgiver tilbyr litt forskjellig, men ikke mye av det er sunt. Det bugner av frukt hver tirsdag og torsdag. Flere store kurver blir satt ut.

Hver onsdag og fredag kommer det "ferdiglaget" lunsj på døra. Tanken var at det skulle være mest varmmat, men de hjernevaskede damene i admin påstår at folk flest likte best brødmaten, så da setter de opp brødmat på planen nesten hver gang. Jeg hører mange som klager over at det er brødmat hele tiden, så jeg tror ikke så mange kan ha sagt til dem at de ville ha mer brødmat... En sjelden gang er det varmmat, men da med masse karbohydrater. Det går i kompe, kalde wraps (hah, jommen sa jeg varmmat), vårruller med ris.

Annenhver fredag er det kake eller iskrem. Og masse av det. Og er det iskrem så følger det med tilbehør. Peanøtter og m&ms i lange baner.

Og så er det litt kake eller iskrem i mellom dette også hvis noen har bursdag og tar med.

Det kommer en haug med godteri jul, nyttår og påske, men det er fordi det er ganske mange som jobber skift her og som må jobbe på slike dager. Så den teller jeg ikke med. Ja, og julekaker hele desember.

Anonymous poster hash: 2bceb...2c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...