AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Litt merkelig problemstilling, men jeg har altså flyttet til en leilighet hvor naboen har en katt som plystres hjem hver kveld. Det er forsåvidt greit nok, men denne plystringen er av det aller høyeste slaget, skjer rett utenfor soverommet mitt og høres GJENNOM ørepropper - og skjer alt mellom kl 23 og ca 2-3 hver eneste natt og varer helt til katten kommer...og det tar jo sin tid. Det er akkurat som om noen skulle banket på soverommet og vekket meg på tilfeldig tidspunkt hver eneste natt, veldig provoserende. Jeg har snakket med tidligere leieboere som også har sagt fra (det har tydeligvis ikke virket så bra...) og tenkte nå å legge et brev i postkassen om å be henne begynne å gjøre dette før kl 10, eller i hvert fall 11, selv om det er frustrerende å aldri kunne sove når man selv ønsker. Jeg skriver dette her aller mest for å få en utblåsning, men lurer også på om dette går under noen støyregler? Plystring høres jo veldig flisespikkeri ut, men dette er virkelig, virkelig høyt og sent. Anonymous poster hash: 6a9f6...9c8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Kan du ikke når klokken er veldig sent åpne vinduet og si i fra om at du ikke ønsker å bli vekket på dette tidspunktet av henne?Anonymous poster hash: 6e7c3...de0
Kontormus Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 Ikke legg lapper i postkassa! Si heller i fra face to face. Har selv en nabo som holder på med lapper fordi han vil sove når det passer for ham. Men skal visst være den eneste med den rettigheten siden de tørner ut kl 5 om morgenen. Og en annen jobber kveld og bare har sovet noen få timer da... 2
Gjest Badebuksa Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg trodde det var snakk om vakre melodier, men når det er sånn plagsom "kom da, di katte"-plystring, kan jeg skjønne at det er ..ja..plagsomt! Er det ingen regel der du bor om stilletid fra f.eks 23 og til 07? Det er ofte det, sjekk med kommunen. Ellers får du ta en prat og si at du setter pris på om det er stille, og ingen plystring, så sent på natta... Prøv å være rolig og blid, da kommer du langt
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Hehe, du er sikkert naboen min. Jeg prøver å få inn katten hver kveld. Jeg plystrer ikke da, men lager pssssss-lyder. Vanligvis rundt kl. 23 og om den ikke kommer etter 5ish minutter så får den bare være ute om natten. Går ikke ut og roper etter den klokken 3 om natten! Anonymous poster hash: 598fe...21f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 TS her Ikke legg lapper i postkassa! Si heller i fra face to face. Har selv en nabo som holder på med lapper fordi han vil sove når det passer for ham. Men skal visst være den eneste med den rettigheten siden de tørner ut kl 5 om morgenen. Og en annen jobber kveld og bare har sovet noen få timer da... Å... men jeg er ganske sikker på at jeg klarer å få sagt det som bør sies mye bedre på noen skriftlige linjer, dessuten er det veldig kjedelig å hoppe ut av senga i pysjen og løpe ut kl 12. Så kan jeg heller legge ved mobilnummeret mitt og si at de kan ringe eller banke på hos meg på dagtid hvis det trengs? Hun er også en ganske hissig type... hun krangler med familien like høyt som hun plystrer, for å si det sånn. Så jeg er nervøs, for å si det rett ut. Kan selvsagt åpne vinduet og snakke ut der, men da snakker vi gjennom busken Føler ikke det blir like effektivt heller. Hehe, du er sikkert naboen min. Jeg prøver å få inn katten hver kveld. Jeg plystrer ikke da, men lager pssssss-lyder. Vanligvis rundt kl. 23 og om den ikke kommer etter 5ish minutter så får den bare være ute om natten. Går ikke ut og roper etter den klokken 3 om natten! Anonymous poster hash: 598fe...21f Skulle gjerne ønsket jeg var det, du høres langt mer hensynsfull ut Anonymous poster hash: 6a9f6...9c8
Kontormus Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 TS her Å... men jeg er ganske sikker på at jeg klarer å få sagt det som bør sies mye bedre på noen skriftlige linjer, dessuten er det veldig kjedelig å hoppe ut av senga i pysjen og løpe ut kl 12. Så kan jeg heller legge ved mobilnummeret mitt og si at de kan ringe eller banke på hos meg på dagtid hvis det trengs? Hun er også en ganske hissig type... hun krangler med familien like høyt som hun plystrer, for å si det sånn. Så jeg er nervøs, for å si det rett ut. Kan selvsagt åpne vinduet og snakke ut der, men da snakker vi gjennom busken Føler ikke det blir like effektivt heller. Skulle gjerne ønsket jeg var det, du høres langt mer hensynsfull ut Anonymous poster hash: 6a9f6...9c8 Det er bare provoserende å finne lapper i postkassen, det kan jeg underskrive på. Det oppfattes som feighet. Jeg for min del ignorerer disse lappene, han kan ta det opp når han ser meg slik at jeg kan opplyse om at de ikke akkurat er så stille selv, og at det er visse ting jeg hadde satt pris på at de ikke delte med resten av blokka (når de har sex). Snakk med henne, og hvis du ikke når frem sender du heller skriftlig klage til styret i borettslaget (eller hva det nå er du bor i)
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Det er bare provoserende å finne lapper i postkassen, det kan jeg underskrive på. Det oppfattes som feighet. Jeg for min del ignorerer disse lappene, han kan ta det opp når han ser meg slik at jeg kan opplyse om at de ikke akkurat er så stille selv, og at det er visse ting jeg hadde satt pris på at de ikke delte med resten av blokka (når de har sex). Snakk med henne, og hvis du ikke når frem sender du heller skriftlig klage til styret i borettslaget (eller hva det nå er du bor i) Hmm.. var ikke klar over at det fantes folk som ignorerte at de ødelegger andres nattesøvn på grunnlag av at de ikke får beskjed om det på den måten de selv ønsker. Skjønner ikke hvordan det skal være relevant om noen er feige eller ikke (kan ikke forvente at alle skal være tøffinger), så lenge man er hyggelige og får fram det nødvendige budskapet. Selv hadde jeg nok foretrukket en hyggelig og saklig lapp i posten med telefonnummer på. Så vi er helt klart forskjellige, og det er vanskelig å gjette hva akkurat denne naboen foretrekker :/ Forøvrig er jo du i en situasjon hvor naboen plager tilbake, det blir jo litt annerledes. Men jeg skal definitivt vurdere å si fra muntlig i stedet. Kanskje jeg klarer å manne meg opp en kveld TS Anonymous poster hash: 6a9f6...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Når du hører plystringen så går du bort til vinduet og plystrer av full hals tilbake. Kommenter så at det er j*vlig lytt der, og at du prøver å sove. Anonymous poster hash: bf127...954
Majott Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Hadde jeg vært katteplystrer, hadde jeg skjønt det bedre (og tatt hensyn) om noe sa hyyyyyssjjj!! fra naboverandaen der og da. Det hadde vært mer provoserende med lapp i postkassa, litt sånn passivt aggressivt, og det har veldig få sansen for.
Gjest PTR Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Hva er dette her for noe tull da? Det her kan lett løses ved å på en rolig og behersket måte åpne vinduet og brøle så høyt du kan: "VIL DU GI FAEN I DET DER ELLER???!". Det er i alle fall slik naboer løser problemer seg i mellom her hvor jeg bor. Ser ut til å være effektivt. Endret 7. oktober 2014 av PTR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå