chamiiko Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Er rimelig ny på å ta vare på mitt eget hår her... Har alltid kjøpt billigsjampoer og glatter håret hver dag. Aldri vært flink til å bruke produkter. Ser nå at jeg må gjøre noe med det..... Det er flott og fint til det kommer til ørene. Derfra og ned er det litt tørrere/slitt. Tuppene blir slitt med en gang og håret mitt vokser aldr lenger enn til puppene.... Jeg begynte med å kjøpe den røde Joico (sulfat-fri) shampo, for at jeg fikk høre det skulle være bra mot fett hår. (Håret mitt blir fett med en gang! Må vaskes hver dag!) stemmer det? Jeg begynte å klø av den, så jeg bestemte meg for å gå til innkjøp av noen gode produkter for håret istedet.... Så nå har jeg begynt med Redken Extreme strenght builder shampo og proteinkur. Bruker bare butikkbalsam; syoss, fortiden. (Har det noe å si??) Tenkte også å invistere i anti-snap leave-in-kur... Bruker også hårolje (akkurat nå orifluid, eller hva den heter..) kan jeg bruke det sammen?? Men så har jeg hørt at man ikke skal bruke samme shampo for lenge osv, og variere mellom protein-kur og fuktighets-kur.... Tenkte kanskje da å gå til innkjøp av Joico k-pac som jeg har hørt så mye bra om! Men det jeg lurer på er om noen kan anbefale meg produkter? Evt fortelle meg hva jeg bør bruke/hvor ofte/når/hvorfor?? Setter stoor pris på hjelp! er jo tusen ting å velge mellom her!
^^Belle^^ Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Mitt krisetørre, stripede hår har blitt reddet av Pureology Hydrate-serien. For mitt hår er det veldig viktig å bruke både god sjampo OG balsam, ikke bare en av delene. Hydrate-balsamen er i mine øyne bedre enn Redken sin All Soft-kur som for all del gjør håret mykt, men det gjør det også fett. Hydrate kan jeg derimot bruke i hele håret uten at det blir fett. Olje i håret er genialt. Du trenger bare en biiiiitteliten dråpe over natten, og mye er gjort. Jeg bruker som regel jojobaolje til dette formålet, i våte tupper før jeg legger meg (dusjer alltid på kvelden). I tillegg bruker jeg Kiehl's hårolje ved behov i tørt hår før styling. Den hjelper noe enormt på å roe ned håret mitt som er rimelig frizzy, både pga. det er tørt, men også pga. amming som førte til håravfall som igjen fører til mange småhår som stikker opp over alt. Arrestér meg gjerne om jeg tar feil, men jeg mener ganske bestemt at man må huske å bruke fukt for å forsegle håret etter bruk at proteinkur, da det ofte blir trått og gummi-aktig av for mye proteiner.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 For slitt hår er det vel viktigere å kjøpe god balsam enn god shampoo? Anonymous poster hash: 54379...c77
^^Belle^^ Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 For slitt hår er det vel viktigere å kjøpe god balsam enn god shampoo? Anonymous poster hash: 54379...c77 For meg er det ikke nok å kun ha pleiende balsam. Det blir som å bruke fuktighetskrem uten fuktighetsserum for min tørre hud. Det går til nøds, men huden blir aldri helt fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 For meg er det ikke nok å kun ha pleiende balsam. Det blir som å bruke fuktighetskrem uten fuktighetsserum for min tørre hud. Det går til nøds, men huden blir aldri helt fornøyd. Jeg svarte som jeg gjorde siden TS kjøper dyr shampoo og billig balsam. De gangene jeg må velge velger jeg omvendt, da de funker best på mitt hår.For min del er shampoo for hodebunn og balsam for håret. Det er også det frisøren min sier. Anonymous poster hash: 54379...c77
^^Belle^^ Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg svarte som jeg gjorde siden TS kjøper dyr shampoo og billig balsam. De gangene jeg må velge velger jeg omvendt, da de funker best på mitt hår.For min del er shampoo for hodebunn og balsam for håret. Det er også det frisøren min sier. Anonymous poster hash: 54379...c77 Da er vi enige! Dvs. at OM jeg måtte velge, hadde jeg valgt god balsam. Men for tørt hår er mer fukt ( = også god sjampo) bedre enn mindre fukt ( = ''dårlig'' sjampo).
teit1 Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Eller du kan bare slutte å rette håret og la det vokse ut uten at du varmebehandler det hele tiden?
chamiiko Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2014 Det er ikke lett å slutte å rette håret.... Da ser det så stort og uflidd ut... Men prøver å være flink de dagene jeg ikke skal noe spesielt:p
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Mitt krisetørre, stripede hår har blitt reddet av Pureology Hydrate-serien. For mitt hår er det veldig viktig å bruke både god sjampo OG balsam, ikke bare en av delene. Hydrate-balsamen er i mine øyne bedre enn Redken sin All Soft-kur som for all del gjør håret mykt, men det gjør det også fett. Hydrate kan jeg derimot bruke i hele håret uten at det blir fett. Olje i håret er genialt. Du trenger bare en biiiiitteliten dråpe over natten, og mye er gjort. Jeg bruker som regel jojobaolje til dette formålet, i våte tupper før jeg legger meg (dusjer alltid på kvelden). I tillegg bruker jeg Kiehl's hårolje ved behov i tørt hår før styling. Den hjelper noe enormt på å roe ned håret mitt som er rimelig frizzy, både pga. det er tørt, men også pga. amming som førte til håravfall som igjen fører til mange småhår som stikker opp over alt. Arrestér meg gjerne om jeg tar feil, men jeg mener ganske bestemt at man må huske å bruke fukt for å forsegle håret etter bruk at proteinkur, da det ofte blir trått og gummi-aktig av for mye proteiner. En av de dummeste tingene man gjør om man sliter med tørt og slitt hår, er å legge seg imens håret fortsatt er vått. Det sliter enormt på håret. Kan godt hende du ikke har problemer med det da du bruker så mange gode produkter til vanlig, men om TS sliter med det samme så er det verdt å nevne TS; Jeg slet med tørt hår som ikke vokste lengre enn til skuldrene selv. Jeg begynte å bruke både shampo, balsam og hårkur fra Shu Uemura. Disse produktene er dyre og selges ikke så mange steder i Norge, så nå har jeg gått over til å bruke Real Control-serien fra Redken. Disse produktene er de som har hatt definitivt best effekt på håret mitt Har også prøvd All Soft-serien, håret mitt ble kjempemykt, men ble alt for raskt fett. Vil også anbefale deg å kutte ned på rettetangbruken, da det gjerne er dette som ødelegger håret aller mest. Bruk en god hårkur en gang i uka, og dersom du ikke har kjempegod råd så vil jeg anbefale deg billig-shampo og en litt dyrere balsam. Vil likevel råde deg til å investere i både god shampo og god balsam, det er i hvert fall det eneste som hjelper på håret mitt. La håret tørke før du grer det. Jeg var sikker på at dette ikke ville være mulig for meg da håret floker seg når jeg vasker det, men om jeg passer på å presse vannet ut av det når jeg tørker det i stedet for å buste det til, så går det overraskende greit Anonymous poster hash: b1d7d...ddb
linkan Skrevet 2. oktober 2014 #10 Skrevet 2. oktober 2014 Kan hende Redken Smooth Lock er noe for deg som varmebehandler håret ditt såpass mye. Vil nok likevel anbefale deg å roe ned bruken av rettetang, i hvert fall til kvaliteten på håret har bedret seg Bruk også en varmebeskyttende hårspray. Husk også å ikke bruke hårkur uten balsam. Dette er bare å kaste penger ut av vinduet. Shampoen åpner hårstråene, hårkuren renser og tilfører næring, og balsamen lukker hårstråene igjen. Bruk derfor produktene i denne rekkefølgen Og skyll gjerne ut balsamen med kaldt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå