AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #1 Skrevet 2. oktober 2014 Har så lyst til å feire nyttårsaften i utlandet i år. Men vet ikke helt hva vi skal gjøre i så fall? Kjenner ingen som bor utenlands, så det utgår. Er gravid, så festing utgår også. Er det egentlig noen vits da? Har lyst kk å dra til en europeisk storby, men ble så usikker på hva vi skal gjøre den kvelden i såfall Noen som har tips/erfaringer?Anonymous poster hash: a0807...09f
Gjest Solsmil Skrevet 2. oktober 2014 #2 Skrevet 2. oktober 2014 Dette lurer jeg også på! Jeg vurderer å dra til Paris på nyttårsaften i år, og vil gjerne høre andres erfaringer:)
Miss Lucky Skrevet 2. oktober 2014 #3 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Vi var i Paris for 2 år siden. Var en ganske tam feiring for å si det mildt. Ble skutt opp 4-5 raketter og det var det hele. De fleste restaurantene var stengt, og hele byen var "død". Var umulig å få tak i taxi fordi alle hadde fri. Så vi endte opp med å gå i pissregn i finstasen gjennom halve byen for å komme oss tilbake på hotellet etter nyttårsmiddagen. Vi ble i tillegg låst ute fra der fancye hotellet vårt (fordi ingen var på jobb) men det er en annen historie Endret 2. oktober 2014 av Miss Lucky 1
Gjest Silverstream Skrevet 2. oktober 2014 #4 Skrevet 2. oktober 2014 Har feiret nyttårsaften i USA. Ikke noe spesielt "gøy" egentlig som jeg kan huske. Vil tørre å påstå at det ikke er verdt det.
Christiania_Oslo Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Har feiret nyttår i Paris,Valparaiso(chile),andalucia og new york. Paris var KJEDELIG. Raketter og sånt på champs elysse og eiffeltårnet som blinket mye. Msse folk ute,men restaurantene stengt fort og det var som en annen nevner helt dødt. Alt stengte før 02...fikk ikke tak i taxi før nærmere 03 og da skulle han ha 40euro på en tur vi vanligvis betalte 12-15 euro. Valparaiso var fantastisk. Nyttårsfeiringen der er også litt beryktet andre steder i verden. Full fest og værmessig så er det varmt. Andalucia var ok,men mest folk som jobbet der og pensjonister. De holdt nå åpent da og var fyrverkeri på stranda. New york var kult. Kult å se de dropper den nyttårsballen og god stemning. Mange klubber som holdt åpent hele natten,men beregn kaos. Veldig mange turister(som i Paris)
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Thailand på nyttår?Anonymous poster hash: d538b...893
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Dere som er så skuffet over nyttårsfeiringen andre steder, hva er det dere forventer dere egentlig? Og hvordan tror dere at turister opplever nyttårsfeiringen på deres hjemsted? Er alle restauranter og utesteder åpne, kanskje? Og alle andre er på jobb som normalt for å stå på pinne for tilreisende? Og taxiene tar ikke mer betalt enn vanlig? Hva med å dra et sted hvor det er hyggelig å være uansett, leie en leilighet med balkong og utsikt og lage en god middag hvis det ikke er noen hyggelige restauranter som er åpne? Her er det flust av muligheter i middelhavslandene og Portugal, for eksempel. Anonymous poster hash: 83263...469 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #8 Skrevet 3. oktober 2014 Madeira er kjent for sin flotte nyttårsfeiring om dere vil til utlandet da. Kiel fergene til color line har fine nyttårsturer om båt og sjø er aktuellt. Selv har jeg feiret nyttår i Thailand, Mexico, Aruba, Lanzarote, Grand Canaria og ombord på cruisskip mellom Bahamas og New York. Jeg har også for lenge siden feiret ombord på den gamle danskebåten. Synes vel egentlig at fering ombord på et skip er noe av det bedre da alt er lagt opp med festmiddager, underholdning og slikt. På vanlig charter i utlandet så har vi vært ute å spist. Ikke all steder har de sånn allverden med fyrverkeri så det har blitt ganske rolige kvelder. Siste nyttårsaften da kom vi til Aruba 15.15 på nyttårsaften og tilbragte kvelden etter middag på hver vår solseng ved bassenget i mørket mens stjernene lyste og rakettene ble sendt opp. Holdt ikke ut så lenge etter 11 timers flytur da pluss jetlag. Nå er jeg i 50 årene med voksne barn men da jeg var ung og gravid så var vi enten på besøk hos venner / familie eller vi hadde selv besøk den kvelden. Når vi var hjemme med gode venner så laget jeg gjerne pinnekjøtt og så koste vi oss med mye god mat og drikke( også kaffe og brus her) og hadde det hyggelig. Alle årene som barna vokste opp så var vi alltid hjemme og hadde familie med barn på besøk og ungene koste seg og sprang inn og ut hele kvelden og vi voksne hadde det sosialt og deltok i aktiviteter sammen med barna. Dette året som kommer nå drar vi på hytta og nyter naturens ro sammen med barn, svigerbarn og barnebarn. Da blir det mye god mat, brettspill og kanskje litt raketter utpå kvelden.Anonymous poster hash: 0008e...795
umwar Skrevet 3. oktober 2014 #9 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Har vært i London ett år med en kjæreste. Det var sykt mye folk. Endret 5. oktober 2014 av Talbot
FruFiolett Skrevet 3. oktober 2014 #10 Skrevet 3. oktober 2014 Har feiret i London, Barcelona, Dublin, Berlin, Praha, København og Roma - og anbefaler Praha! Fantastisk stemning, billig ferie, masse fyrverkeri og fantastisk by!
Sapientia Skrevet 3. oktober 2014 #11 Skrevet 3. oktober 2014 Var på Madeira nyttår til år 2000, skikkelig flott fyrverkeri! Mye folk men ikke for trangt. Spiste en fancy middag før midnatt og det var absolutt ikke noe fyllefest for min del. Har hørt det er flott der nå også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå