Gå til innhold

Kommer jenter seg fortere over ekser enn gutter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de fleste tilfeller (både erfart og observert) ja.

Menn lengter ofte etter frihet, nyter det noen uker også var det ikke så gøy likevel.

Damer vil ikke nødvendigvis ha den type frihet, men nyter det når de kjenner på den.

Og nei, dette gjelder ikke alle.

Skrevet

I de fleste tilfeller (både erfart og observert) ja.

Menn lengter ofte etter frihet, nyter det noen uker også var det ikke så gøy likevel.

Damer vil ikke nødvendigvis ha den type frihet, men nyter det når de kjenner på den.

Og nei, dette gjelder ikke alle.

handler vel om at jenter raskere får tilgang på en eller flere erstattere enn det gutta gjør.

Anonymous poster hash: 7312f...ee2

• Liker 3
Skrevet

Tror det ofte stemmer. Veldig mange kvinner har mentalt slått opp med partneren sin før de sier fra til partneren. Ta meg for eksempel, jeg brukte 2 år på å "manne" meg opp til å gå fra x'en, når jeg endelig gjorde det var jeg ferdig sørga for lengst... Han slet mye mer i ettertid.. :(

Anonymous poster hash: f383c...b2b

• Liker 7
Skrevet

!

Anonymous poster hash: c0d95...d7f
Skrevet

Det tror jeg er indivuelt, og fullstendig kjønnsuavhengig.

Skrevet

Jeg opplevde det noenlunde slik. Han levde livets glade dager, jeg var LANGT nede og slet virkelig. Sakte kom jeg meg oppover igjen, mens han begynte å innse hva han hadde gjort, og at det ikke var så moro å være singel likevel. Etter noen måneder savnet han meg så grusomt at han muligens ville bli sammen igjen. Jeg var fortsatt ikke ferdig med han og var veldig villig til å prøve på nytt.

Men sannsynligvis savnet han ikke meg, men heller "noen" fordi rett etterpå var han sammen med ei annen..

Anonymous poster hash: fdaaf...f5c
Gjest krokodillen
Skrevet

handler vel om at jenter raskere får tilgang på en eller flere erstattere enn det gutta gjør. Anonymous poster hash: 7312f...ee2

Tull. Vi jenter har en tendens til å fjerne oss følelsesmessig i forkant ( slik ts gjorde) dermed er vi egentlig ute av forholdet før det i det hele tatt er slutt.

Dessuten kan man heller ikke skru av og på følelser. Det er nemlig ikke slik at i det sekundet vi roter med en annen så er eksen glemt. Følelser fungerer nemlig ikke slik

Gjest krokodillen
Skrevet

Det tror jeg er indivuelt, og fullstendig kjønnsuavhengig.

Samlivseksperter er uenig med deg. Det samme er jeg

Skrevet

Hehe, om de gjør...

Kvinner er gjerne hysteriske de første to-tre dagene etter ett brudd. Da er det hyling og grining, og opprette tråder på KG med "LIVET MITT ER OVER" og lignende.

Så etter en uke så er de sammen med en ny type. Og så er det samme greia et par måneder etter.

Anonymous poster hash: 4ff0e...983
  • Liker 2
Skrevet

For min del tar det ca 0.1 sekunder å komme over et menneske.

Tror det ofte stemmer. Veldig mange kvinner har mentalt slått opp med partneren sin før de sier fra til partneren. Ta meg for eksempel, jeg brukte 2 år på å "manne" meg opp til å gå fra x'en, når jeg endelig gjorde det var jeg ferdig sørga for lengst... Han slet mye mer i ettertid.. :(

Anonymous poster hash: f383c...b2b

Det der må dere kvinner slutte med. Gjør det slutt ikke dra det ut

Anonymous poster hash: dd12f...acd
Skrevet

Tror det varierer egentlig avhengig av situasjonen mannen og damen er i. Jeg bruker lang tid på å komme over en jeg har følelser for.

Anonymous poster hash: df5b6...eb4
Skrevet

Jeg tror det er veldig individelt. Har erfart menn som har kommet seg over brudd ganske fort, mens kvinner (meg selv inkludert.) som har slitt i månedsvis og noen ganger også årevis etter et brudd. Jeg tror ikke det har noe med kjønn å gjøre, men hvilke stadie en selv var i når bruddet fant sted. Tror det er litt lettere å akseptere det når begge vet at det ikke kommer til å vare mye lenger og at sorgeprosessen begynner selv om bruddet ikke har funnet sted ennå.

Gjest multibox
Skrevet

handler vel om at jenter raskere får tilgang på en eller flere erstattere enn det gutta gjør.

Anonymous poster hash: 7312f...ee2

Ganske spot on. Gjennomsnittsjenta har veldig mye mer valgmuligheter enn gjennomsnittsgutten. Og jo fortere man får tankene over på noe annet/noen andre, jo fortere kommer man seg over eksen.

Forøvrig skal bildet være sånn:

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m4gvr7hY9r1r1bcmto1_500.jpg

• Liker 1
Skrevet

Jeg har inntrykket av at menn er generelt de som kommer seg fortere videre, ofte før xdama har rukket bli x engang..

Skrevet

Jeg har inntrykket av at menn er generelt de som kommer seg fortere videre, ofte før xdama har rukket bli x engang..

Jeg og! Menn bytter damer med en gang de er lei, men så har de ikke særlig følelser heller da.

Min ex har dumpet alle sine exer, han dumpet meg pga en annen bitch, jeg endte nesten opp med å ta selvmord og sliter enda. Ser vi har forskjellige erfaringer her.

Anonymous poster hash: 0e73f...3c6

• Liker 1
Skrevet

Nå lurer jeg på - hvis dette bilde representerer vanlig forhold og normale omstendigheter og vi ser bort i fra utroskap, vold og rusmisbruk og går dermed ut i fra at de bare skilte lag fordi de var forskjellige:

Hvorfor er mannen så glad?

Ble han "lurt" inn i et forhold som han egentlig ikke ville være i?

Fordi selv om han kanskje er "over" kjæresten sin, så har han likevel mistet en sjanse på et liv han så for seg. Tror at det ikke er så vanlig å "feire" brudd på denne måten.

Og det er akkurat det som skaper problemet kanskje? mannen er ikke i kontakt med sine egne følelser og klarer ikke å bearbeide det som har skjedd. Ut i fra dette bilde så tolker jeg han som umoden og type "fjortis" som mener at dame og ansvar er "mas" slik en tennårinsgutt mener mamma maser når hun ber han rydde rommet.

Kvinnen derimot, gråter ut. Hun får ut alt det vonde med engang. Noen dager senere ser hun tenksom ut. Virker som om hun allerede har tatt det innover seg og siden det har seg slikt - så har hun vel snakker med mange venninner om det også. Fått lettet på hode og snart ser hun at brudd ikke betyr døden.

Mannen derimot tyr til flasken. Hvor sunt er det liksom?

og mange måneder senere..kommer tårene..

Skrevet

Det er nok veldig veldig individuelt. Men har to erfaringer å komme med. X nr 1 dumpet meg. Gikk rett ut å flørtet med andre bare etter noen dager. Jeg lå og gråt og gråt og sleit, etter en måned begynte meldingene å tikke inn og han ville ha meg tilbake og blabla. Men da var jeg kommer langt på vei og ville ikke dette. Lignende skjedde med X nr 2 flere ganger da vi var frem og tilbake hver gang vi avsluttet gikk det en månedstid å han angret! Han var den som tilslutt sente på meldinger og ønsket å treffes. Jeg? Var gått videre.

MEN dette er selvsagt individuelt, men tror nok det tar litt lengre tid før guttene begynner å tenke seg om angående slike ting og savne kommer mer etterhvert. Som sagt før noen sier det, alle er forskjellige. I know! :)

Anonymous poster hash: 4fef4...e2e

Skrevet

Er det ikke sånn at det i to av tre tilfeller er kvinner som initierer til samlivsbrudd? Og da er det vel som noen av dere skriver, at hun er godt i gang med sorgprosessen allerede når bruddet finner sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...