Gå til innhold

Liggeunderlag

Fremhevede innlegg

Skrevet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fra Tradex ser glatte ut. Det er ikke noe du vil ha hvis du skal sove et sted det ikke er helt flatt. Du risikerer å skli av. Samtidig vil de ofte suge mindre vann, men de fleste moderne liggeunderlag har ikke så strot problem med det.

Personlig hater jeg liggeunderlag med taggete overflate, men det trenger du ikke bry deg om. Andre liker dem.

Det svarte fra Tradex ligner på et jeg har brukt før, og hvis det er det samme er det lett, vanntett og glatt, men fullt brukbart og holdbart.

De andre liggeunderlagene ser tykkere ut. Det betyr at de er bedre hvis underlaget er kaldt, hardt eller med mye røtter. Det vil også (stort sett) bety at det veier mer og tar større plass.

Tenk over hva du skal bruke liggeunderlaget til før du kjøper det. Du trenger ikke et tjukt ett hvis du bare skal bruke det når det er fint vær eller når du raster på skiturer. Du bør ikke kjøpe et tynt liggeunderlag hvis du skal på mange turer i vinterhalvåret og når det er vått. Hvis du er veldig mye på turer hele året kan du vurdere å kjøpe to ulike. Da kan du velge etter været og hvor du skal, og du har et ekstra i tilfelle noen trenger å låne et.

Det viktigste med et liggeunderlag er at det er vanntett. De fleste ikke-opplåsbare er det.

Skrevet

Har hørt veldig mye bra om Bamse Extreme fra Ajungilak og Ajungilak generelt, men som Sølvrosen sier kommer det jo mye an på hva du faktisk trenger. Det er også et godt poeng det med glatte liggeunderlag! På meg blir det i aldri mer det, etter å ha sklidd av gang på gang da vi måtte sette teltet opp i lett hellende terreng...

Skrevet

Takker for svar, nå har jeg kjøpt en Ajungilak :)

Anonymous poster hash: 7648d...759

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...