AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 I 10 år nå har det vært sånn at når jeg strekker meg i sengen så får jeg kraftige leggkramper i venstre legg. Fryktelig vondt er det og det varer i kanskje 15-20 sek. Noen ganger går smertene helt over da, andre ganger er jeg øm i 1-2 dager, og et par ganger har jeg haltet i ca ett døgn etterpå fordi det har vært vondt å trø med det benet. Jeg nevte dette for en lege for 6 år siden men han visste ikke hva det kunne være. Jeg har "løst" dette vett å rett og slett ikke strekke det venstre benet lenger, en sjelden gang har jeg glemt meg og gjort det men er lenge siden nå. Er alltid så veldig vondt. Men for noen få netter siden våknet jeg delvis og strakk kroppen minus det venstre benet (tror jeg, husker ikke helt) men da fikk jeg for første gang de veldig vonde krampene i høyre legg, og det var ømt i nesten to døgn. Er ikke noe problem å strekke ut bena etter trening, trener ikke så mye nå og i løpet av disse 10 årene har hvor mye jeg har trent variert mye. Syns ikke at dette her noe med å gjøre om jeg er i en treneperiode eller ikke. Noen andre som har det sånn? Vet dere hvorfor det skjer? Hadde vært godt å kunne strekke hele meg i senga, er egentlig så godt Anonymous poster hash: d9582...453
mckinley Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg hadde det akkurat sånn en stund, våknet ofte på natten og smerten var ekstrem. Men nå har jeg ikke hatt det på noen år. Kanskje fordi jeg begynte å ta magnesium som jo er muskelavslappende?
Gjest Gjest_Erica Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg får kramper på baksiden av leggen, og selv om det gjør vondt, presser jeg da opp fotbladet mot meg (om du skjønner) og krampene blir borte.
Sillicious Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Har hørt at mangel på magnesium fører til mye muskelkramper.. Jeg fikk det ofte før i foten og i leggen, grusomt vondt!
Gjest rangle Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 jeg får dette i det ene beinet. trekker tærne mot meg og presser foten ut imens jeg strekker meg og da skjer det ikke jeg får det pga en skade for det skjer aldri i det andre beinet.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Det er ikke leggkramper som kommer av seg selv. Jeg hadde masse leggkramper på natta når jeg var gravid, men dette er veldig mye vondere, antakelig det vondeste jeg har opplevd bortsett fra fødselen. Vanlige leggkramper er bare en brøkdel så vondt. Magnesium tar jeg masse av, fungerer ikke mot dette men hjelp litt når jeg var gravid. TSAnonymous poster hash: d9582...453
Gjest Applestore Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg har fått leggkramper når jeg strekker meg i sengen. Dette da når jeg strekker meg slik at hælen går opp og tærne peker nedover. Jeg aner ikke hvorfor det kommer eller noe, men jeg har rett og slett sluttet å strekke beina.
Chizue Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Får masse leggkramper men får også krampe under foten.. Så om jeg strekker leggen til jeg får krampe i legg, for så å strekke leggen ut igjoen så får jeg krampe under foten... >.< Magnesium ja...Kanskje prøve å ta det å se om det hjelper? xD
minister-mio Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Dette pleide å skje meg også. Måtte bare slutte å strekke meg
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #11 Skrevet 2. oktober 2014 Skjer med meg også. Har sluttet å strekke meg og gjøre andre ting som fremprovoserer krampene. Anonymous poster hash: 05c6a...e56
Gjest brutal_mann Skrevet 2. oktober 2014 #12 Skrevet 2. oktober 2014 Dere velger feil løsning. Tøy og bøy og tren. Har hatt samme problemer tidligere, begynte å trene og å tøye og bøye. Voila! Null mer kramper.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #13 Skrevet 2. oktober 2014 Dere velger feil løsning. Tøy og bøy og tren. Har hatt samme problemer tidligere, begynte å trene og å tøye og bøye. Voila! Null mer kramper. Har trent og tøyd masse i en lengre periode men hjalp ikke. Men takk for tipset. TSAnonymous poster hash: d9582...453
Gjest brutal_mann Skrevet 2. oktober 2014 #14 Skrevet 2. oktober 2014 Har trent og tøyd masse i en lengre periode men hjalp ikke. Men takk for tipset. TSAnonymous poster hash: d9582...453 Da har du muligens trent for hardt og tøyd feil eller for lite.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #15 Skrevet 2. oktober 2014 Magnesium hjelper, ja! Det virker nesten umidddelbart. Anonymous poster hash: b0b4d...001
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #16 Skrevet 2. oktober 2014 Da har du muligens trent for hardt og tøyd feil eller for lite. Har som sagt slitt med dette i 10 år (begynte høsten 2004) så har prøvd å trene og tøye i forskjellige grader. Nytter ikke.Anonymous poster hash: d9582...453
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #17 Skrevet 2. oktober 2014 Magnesium hjelper, ja! Det virker nesten umidddelbart.Anonymous poster hash: b0b4d...001 Ikke mot dette for meg Magnesium fungerte nesten perfekt og med en gang mot leggkrampene jeg hadde som gravid men de var annerledes fordi de var MYE svakere og kom uten at jeg gjorde noe for at de kom. Kan ikke sammenlignes med det jeg ellers plages med. TSAnonymous poster hash: d9582...453
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #18 Skrevet 2. oktober 2014 Ikke mot dette for meg Magnesium fungerte nesten perfekt og med en gang mot leggkrampene jeg hadde som gravid men de var annerledes fordi de var MYE svakere og kom uten at jeg gjorde noe for at de kom. Kan ikke sammenlignes med det jeg ellers plages med. TSAnonymous poster hash: d9582...453 Jeg har tatt magnesium hver eneste dag siden i 2011. Store mengder, av andre årsaker enn leggkramper. TSAnonymous poster hash: d9582...453
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #20 Skrevet 2. oktober 2014 Magnesium har ingen effekt på mine kramper. Jeg får veldig lett kramper i nesten alle musklene i kroppen, legger, lår, rumpe, fotsåler, magen, ryggen osv. Har også hørt at trening og tøying kan hjelpe, men synes ikke det har hjulpet meg så mye. Litt, men ikke mye. Anonymous poster hash: 54cc8...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå