Gå til innhold

Farlig å være sulten?

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey
Skrevet

Jeg føler meg så slem mot kroppen når jeg blir bittelitt sulten, tåler ikke å være det et sekund engang! Må alltid ha med mat i veska hvis jeg er på farten, og spiser som regel hver 3. time. Drikker mye vann, så er ikke dehydrert heller.

Meeen nå har jeg hørt rykter om at det er bra å være litt sulten, slik at fordøyelsen får "hvilt" seg litt?

Så det jeg lurer på, er om det er lurt å vente litt med å spise etter at man begynner å bli sulten? Eller er det ikke bra for kroppen i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For deg er det best å strebe mot å være mindre sulten, dvs å spise mer. Du har en BMI på 18,78 iflg annen tråd, noe som grenser mot undervekt. Har du eller har du hatt spiseforstyrrelse, er grensen på 20.

Sover du om natta, så hviler fordøyelsen, om du er bekymret for det. Men den klarer seg nok uansett. Hvis ikke ville du og alle som jobber skiftarbeid, hjemmeværende småbarnsmødre, jegere, mm, vært full av b*** nå.

Endret av Pringle
Skrevet

Fordøyelsen og organene "hviler" og renser seg når du sover, så dette behøver du ikke tenke på. Spis fem måltider om dagen (ca) der tre er hovedmåltider og to mellommåltider. Pass på å spis mat som metter godt og variert. Det er ikke farlig å være litt sulten, og det er heller ikke farlig å spise litt når du er sulten

Anonymous poster hash: 889e2...0fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...