Gå til innhold

Overspising/kjedespising!

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey
Skrevet

Noen som har noen tips mot overspising/kjedespising?

Er ikke overvektig, er ca 168 og veier 53 kg, men kan spise som en skogvokter når jeg først er igang! :kjempesinna:

Har ingen mangelsykdommer, spiser sunn og variert mat utenom overspisinga (som gjerne består av boller, wienerbrød etc), har prøvd ting som å trene, holde meg opptatt, pusse tenner, trenger et råd som virker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viljestyrke

Anonymous poster hash: 48d99...36b
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Du er jo på grensen til undervektig. Det er bare sunt for deg hvis du spiser litt ekstra. Alt man spiser trenger ikke være sunt*, så lenge man får i seg det man trenger av grønnsaker, frukt, fisk, melk osv. Det har heller ingenting å si når man spiser, det er det totale kalorikonsumet som teller.

*For en som er undervektig eller på grensen til undervektig er alt kaloritett og karbohydratrikt sunt, nettopp for å komme opp i vekt. De fleste er nå overvektige, derfor regnes dette som "usunt". I gamle dager kaltes slikt "sikringskost".

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror i mange tilfeller at overspisingen er fordi du spiser for lite mat i det daglige. Går du med for stort underskudd over tid blir kroppen "desperat" og du klarer ikke stoppe å spise når du først begynner. Steg 1 er å sjekke at det daglige inntaket er tilstrekkelig.

Anonymous poster hash: d02d9...8c7
  • Liker 2
Skrevet

Kom deg opp til en normalvekt!

Anonymous poster hash: 4ddab...5c6
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...