AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg er selv 63 cm rundt midjen, er dette greit? Leste at det skulle være 60cm Anonymous poster hash: 580d7...0fb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 "Skal" ikke være noen ting. Skal passe til kroppsformen din. Alt under 80 cm på kvinner er vel ufarlig og normalt Anonymous poster hash: 6d1bf...6fb 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Det er som å si at alle skal være 170 cm høye. Alle er ulike, det er ikke noe "sunn" midjemål Anonymous poster hash: 8eabe...37a
Gjest Riskjeks Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Under 80 cm er et sunt midjemål for kvinner. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Under 80 cm er et sunt midjemål for kvinner. Ok. Men, nøyaktig hvor er midjen? Er den rett under det nederste ribbenet? Vil ikke denne anbefalingen variere etter hvordan de forskjellige kvinnene er bygd (jeg tenker på f.eks spedbygde og på svært godt trente med mye muskler; er det uansett under 80 cm som er sunt?) Hva er forresten sunt magemål? Anonymous poster hash: 335cd...9f3
Gjest Riskjeks Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 Ok. Men, nøyaktig hvor er midjen? Er den rett under det nederste ribbenet? Vil ikke denne anbefalingen variere etter hvordan de forskjellige kvinnene er bygd (jeg tenker på f.eks spedbygde og på svært godt trente med mye muskler; er det uansett under 80 cm som er sunt?) Hva er forresten sunt magemål? Anonymous poster hash: 335cd...9f3 Midjen er der man er smalest, som regel rett over navlen. Anbefalingen gjelder uansett kroppsform. Dette med midjemål handler om bukfedme - altså mye fett på magen. Dette fettet er mye farligere enn fett på hofter/rumpe/lår, fordi mye fett rundt indre organer gir økt risiko for bl.a hjerte/kar-sykdommer og diabetes. Midjemålet er et bedre verktøy for å finne ut av dette enn hva BMI er - man kan ha normal BMI, men ha bukfedme, og man kan være overvektig iflg BMI, men ha midjemål under 80 cm, og da er det siste å foretrekke. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 "Skal" ikke være noen ting. Skal passe til kroppsformen din. Alt under 80 cm på kvinner er vel ufarlig og normalt Anonymous poster hash: 6d1bf...6fb Jeg er ca 75 cm rundt midjen, veier 67 kg, er 174 høy, bruker str small oventil, og medium nedentil. Er dette ok (sunne mål)? Anonymous poster hash: 335cd...9f3
Gjest Riskjeks Skrevet 1. oktober 2014 #8 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg er ca 75 cm rundt midjen, veier 67 kg, er 174 høy, bruker str small oventil, og medium nedentil. Er dette ok (sunne mål)? Anonymous poster hash: 335cd...9f3 Ja.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #9 Skrevet 1. oktober 2014 Midjen er der man er smalest, som regel rett over navlen. Anbefalingen gjelder uansett kroppsform. Dette med midjemål handler om bukfedme - altså mye fett på magen. Dette fettet er mye farligere enn fett på hofter/rumpe/lår, fordi mye fett rundt indre organer gir økt risiko for bl.a hjerte/kar-sykdommer og diabetes. Midjemålet er et bedre verktøy for å finne ut av dette enn hva BMI er - man kan ha normal BMI, men ha bukfedme, og man kan være overvektig iflg BMI, men ha midjemål under 80 cm, og da er det siste å foretrekke. Tusen takk for godt, utfyllende og informativt svar Anonymous poster hash: 335cd...9f3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #10 Skrevet 1. oktober 2014 Ja. Tusen takk! Anonymous poster hash: 335cd...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå