AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Hva betyr - god mekk? Anonymous poster hash: 84384...acd
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Der jeg kommer fra var mekk blandingen av hasj og tobakk. Å mekke var å blande de to tingene. Men det kan være dialekt (Stavanger), og nå begynner det og føles som hundre år siden jeg var ungdom, så det kan fort bety noe annet nå. Anonymous poster hash: 865cf...821 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 God blanding av hasj/pot og tobakk og liksom "denne blir god å trekke av." Fått spørsmål om du vil ha god mekk, ts? Eller har du lest noe på tlf til sønnen/datteren din? Mange tror de lurer foreldrene ved å bruke sånn slangAnonymous poster hash: cc2fd...495
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 TS her.. Må jo følge med, og ja dette ble skrevet på en ungdimsprofil på et sosialt medie hvor min sønn responderte med GG som jeg har skjønt betyr good game. Vil ikke si jeg sniker rundt på profilene dems her og der, men det gjør jeg.. Anonymous poster hash: 84384...acd 3
Gjest BabyBlue Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 Jupp, poden din røyker hasj. Hvor gammel er han?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Var det under et bilde? Av hva? Det var bilde av en russebil som var blå og rød, de er russ i år..jeg har spurt han, og han begynte å le av meg og sa at det var fordi russebilen var en god mekk som betydde blanding og at GG betyr lykke til! Anonymous poster hash: 84384...acd
minister-mio Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Kan det ha vært snakk om at de hadde mekka bilen? 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #10 Skrevet 2. oktober 2014 Kan det ha vært snakk om at de hadde mekka bilen? Det tror jeg ikke, det kan de umulig ha rukket... Jeg har tvillingbrødre og de har er helt annet språk enn resten av oss i familien! Jeg er og faren er 39 så vi er jo ikke urgamle heller... Trodde jeg!Anonymous poster hash: 84384...acd
Gjest Iben Skrevet 2. oktober 2014 #11 Skrevet 2. oktober 2014 Slapp helt av. "God mekk" betyr bare at man har gjort leksene sine, pusset tennene og sånn, vært pliktoppfyllende, gjort "shitten" sin. Har de nevnt noe om "good shit" også? Samme greia. 2
Liinneee Skrevet 2. oktober 2014 #12 Skrevet 2. oktober 2014 Hvor jeg bor sier vi mekk hvis noen "holder på". Da kan man for eksempel si, "er det mekk?" som da betyr "holder dere på". vi sier "bra mekk" hvis noen for eksempel holder på med en bra fyr
kapteinNorge Skrevet 2. oktober 2014 #13 Skrevet 2. oktober 2014 Der jeg kommer fra betyr "god mekk" rett og slett bare "godt jobba". 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #14 Skrevet 2. oktober 2014 Det var bilde av en russebil som var blå og rød, de er russ i år..jeg har spurt han, og han begynte å le av meg og sa at det var fordi russebilen var en god mekk som betydde blanding og at GG betyr lykke til!Anonymous poster hash: 84384...acd Hvis det var under bilde av en bil de har fikset på (om det så bare er maling og ikke mekaniker-arbeid) og i tillegg på et mer eller mindre åpent sosialt medie, så ville jeg trodd det faktisk hadde med bilen å gjøre. Ifølge ordboka så er synonymene: bøte, fikse, flikke, forbedre, fornye, gjøre/sette i stand, gå over, lappe, lime, mekke (muntlig mening),ordne, overhale, pleie, pusse opp, rehabilitere, reparere, restaurere, rette opp, sette i stand, skifte ut,stoppe, utbedre, vedlikeholde, vøle Jeg tenkte bare hasj med en gang, for det er sånn jeg har brukt det da jeg røykte hasj som tenåring, men det har jo åpenbart flere betydninger Virker litt rart å rose noen for god hasj-mekking under bildet av en bil, på en profil som mamma kan se. Anonymous poster hash: 865cf...821 2
Chloe- Skrevet 2. oktober 2014 #15 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg tenkte at det eneste tegnet på at det ikke dreide seg om marijuana var hvis det var en bil på bildet. Og det viste det seg jo å være! Godt mulig det er bilmekk! Hvertfall siden russebusser går litt på dugnadsarbeid, noe det er normalt å takke litt for.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #16 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg tenkte at det eneste tegnet på at det ikke dreide seg om marijuana var hvis det var en bil på bildet. Og det viste det seg jo å være! Godt mulig det er bilmekk! Hvertfall siden russebusser går litt på dugnadsarbeid, noe det er normalt å takke litt for. Jeg får roe meg med det! Bildet var av endel ungdommer,denne bilen og noen ølfkasker i forgrunnen - tvillingene hans var på bildet litt i bakgrunnen og holdt rundt ei jente( kanskje det var det som var en bra mekk også etter som jeg har blitt mer opplyst her inne) tja... Jeg får ikke være så mistenksom! TsAnonymous poster hash: 84384...acd
Kjempeliten Skrevet 2. oktober 2014 #17 Skrevet 2. oktober 2014 Hvis det er i sammenheng med en bil så er det nok snakk om "god mekk" av bil ja. Der jeg kommer i fra "mekker" de biler. Det kan også bety å mekke en joint ja, men en må jo se på sammenhengen det er brukt i, uansett tror jeg (håper jeg) at ungdommen i dag ikke er dumme nok til å diskutere åpenlyst om hasj på sosiale medier, slang eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå