Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen muslimske jenter her som er gift med en norsk mann?

Eller om noen her vet om noen?

Har dem måtte konvertere?

Hvordan godtok deres foreldre det? Begge sider..

Godtok familien din (gutten/mannen) at du konverterte og godtok de jenta?

Håper på svar :)

Anonymous poster hash: f4af3...2de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en kamerat som er gift med en dame med muslimsk kulturbakgrunn, han konverterte ikke.

Gjest Tassen10
Skrevet

Må man omskjæres også, hvis man konverterer?

Skrevet

Vet ikke om de må omskjæres... Men glemte å skrive at jeg vil ikke ha diskusjon rundt HVORFOR de må konvertere og at man må aksepteres slik man er osv... Det er ikke det jeg lurer på :) TS

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en kamerat som er gift med en dame med muslimsk kulturbakgrunn, han konverterte ikke.

Vet du om det var greit for hennes foreldre?

Skrevet

Må man omskjæres også, hvis man konverterer?

Ja.

Vet du om det var greit for hennes foreldre?

Hvis faren hadde levd så hadde han nok brummet litt, men mora brød seg ikke noe om det så lenge de gikk med på å gifte seg før de flyttet sammen, hun hadde ikke noe tro på samboerskapet som samlivsform, og det kan man jo egentlig ikke klandre henne.

• Liker 1
Skrevet

OK, så bra for dem.... Men dem er ikke praktiserende eller religiøse? ^^

Skrevet

OK, så bra for dem.... Men dem er ikke praktiserende eller religiøse? ^^

Nei, begge er atheister, bare hennes mor som er om enn kansje ikke religiøs så hvertfall ikke så fleksibel.

Skrevet

Ja en kompis av mannen min giftet seg med en muslimsk dame som konverterte til kristendommen og tok seg nytt navn og lot seg døpe, hun har det ikke lett stakkars, familien har brutt kontakten og hun har blitt utsatt for litt av hvert!

• Liker 1
Skrevet

Ingen av dem er norske, men foreldrene mine er et slikt par. Mamma er sunnimuslim og pappa er ortodoks kristen. Begge praktiserer religion sin.

De har vært gift i nesten 30 år nå, og det har ikke vært noen konflikter om religion eller mellom familien deres som jeg har lagt merke til.

Anonymous poster hash: 655f7...e5e

• Liker 3
Skrevet

Jeg er av sunnimuslim kvinne, og kjenner flere som er gift med nordmenn. De har konvertert. De jeg kjenner blir godt tatt vare på, som om det er deres sønn. :-)

Anonymous poster hash: 4f36a...1a6
Skrevet

Jeg er av sunnimuslim kvinne, og kjenner flere som er gift med nordmenn. De har konvertert. De jeg kjenner blir godt tatt vare på, som om det er deres sønn. :-)

Anonymous poster hash: 4f36a...1a6

Hvordan gikk dem frem? Og ble vedkommende praktiserende etterhvert?

Var det slik at jenta sa til han at han måtte konvertere el hennes familie?

Skrevet

Noen muslimske jenter her som er gift med en norsk mann?

Eller om noen her vet om noen?

Har dem måtte konvertere?

Hvordan godtok deres foreldre det? Begge sider..

Godtok familien din (gutten/mannen) at du konverterte og godtok de jenta?

Eg kjenner kun ei muslimsk kvinne som er gift med ein norsk mann. Ho er rimeleg frittalande og har fortalt at ho kun gifta seg med han for å få opphald i Norge. Men dei er no i hop enno og har 2 barn saman.

Mannen måtte ikkje konvertere. Ho er relativt konservativ og kjører løpet med faste, bønn, osv medan mannen er truande kristen.

Gjest MissTajS
Skrevet (endret)

Jeg har kjempet mot disse fordommene i mange år.Jeg er muslimsk dame,og mitt første samboerskap var med en norsk mann.Forholdet varte i fem år. Mamma møtte han aldri,fordi hun ikke ønsket og ikke ville støtte det.Pappa møtte han en gang.Det var tungt,og han ble aldri inkludert i familien. Forholdet varte i fem år,og hver dag var en kamp om å overbevise foreldrene mine om at jeg tar egne valg om hvem jeg skal være med. Det ble slutt mellom oss,og foreldrene mine var overlykkelige. Nå er jeg samboer med en norsk mann igjen,har kjøpt hus sammen. Jeg holdte dette forholdet skjult det første halvåret,helt til min kjære fikk nok. Han sendte lang melding til pappa og skrev hva han følte for meg,og hvor høyt han elsker meg. Etter det har de besøkt oss,vi har besøkt de,og han har blitt inkludert i familien.

Og ingen av oss har konvertert forresten.Vi feirer både jul og ramadan,og slik skal vi ha det.

Endret av MissTajS
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har kjempet mot disse fordommene i mange år.Jeg er muslimsk dame,og mitt første samboerskap var med en norsk mann.Forholdet varte i fem år. Mamma møtte han aldri,fordi hun ikke ønsket og ikke ville støtte det.Pappa møtte han en gang.Det var tungt,og han ble aldri inkludert i familien. Forholdet varte i fem år,og hver dag var en kamp om å overbevise foreldrene mine om at jeg tar egne valg om hvem jeg skal være med. Det ble slutt mellom oss,og foreldrene mine var overlykkelige. Nå er jeg samboer med en norsk mann igjen,har kjøpt hus sammen. Jeg holdte dette forholdet skjult det første halvåret,helt til min kjære fikk nok. Han sendte lang melding til pappa og skrev hva han følte for meg,og hvor høyt han elsker meg. Etter det har de besøkt oss,vi har besøkt de,og han har blitt inkludert i familien.

Og ingen av oss har konvertert forresten.Vi feirer både jul og ramadan,og slik skal vi ha det.

Kan jeg spørre hvor du er fra? Er du praktiserende? Krevde du el dem å la han konvertere? :)

Skrevet

kjenner en muslim med norsk mann, de holder på hver sin religion hver for seg. hvor viktig er religion egentlig?

Anonymous poster hash: 07156...6ae
Skrevet

Kan jeg spørre hvor du er fra? Er du praktiserende? Krevde du el dem å la han konvertere? :)

Jeg er praktiserende til en viss grad og holder på mine tradisjoner. For meg så er det så absolutt ikke viktig at noen av oss skal konvertere og ingen har heller krevd det. Jeg synes at man skal respektere hverandres kultur og religion,selv i et forhold.

Anonymous poster hash: 18565...680

Skrevet

Jeg er praktiserende til en viss grad og holder på mine tradisjoner. For meg så er det så absolutt ikke viktig at noen av oss skal konvertere og ingen har heller krevd det. Jeg synes at man skal respektere hverandres kultur og religion,selv i et forhold.

Anonymous poster hash: 18565...680

Sånn på sikt når dere får barn, hvilken religion skal dem oppdrag til? Skal dem feks be 5 ganger og kirka på søndag? :) jeg lurer på det siden en i familien er i krise!

Gjest MissTajS
Skrevet

Sånn på sikt når dere får barn, hvilken religion skal dem oppdrag til? Skal dem feks be 5 ganger og kirka på søndag? :) jeg lurer på det siden en i familien er i krise!

Den dagen vi får barn så skal ungen få bestemme selv hvilken religion h*n kommer til å praktisere. Vel,jeg ber ikke 5 ganger om dagen og han går ikke i kirka på søndager,men tradisjoner slik som helligdager og bla.det å ikke spise svinekjøtt er noe vi skal beholde. Mtp omskjæring så skal gutten omskjæres,ikke jenta. Dette er pga.både kultur og hygieniske årsaker. Alt handler om kompromiss i et slikt forhold,og ja,det er utrolig viktig å snakke med hverandre om hva man ønsker og hvilken framtid man ser for seg. Da løser man slikt sammen,og greier også å finne tidlig ut om dette er et forhold man ønsker å gå inn i eller ei. Lykke til!

Skrevet

Den dagen vi får barn så skal ungen få bestemme selv hvilken religion h*n kommer til å praktisere. Vel,jeg ber ikke 5 ganger om dagen og han går ikke i kirka på søndager,men tradisjoner slik som helligdager og bla.det å ikke spise svinekjøtt er noe vi skal beholde. Mtp omskjæring så skal gutten omskjæres,ikke jenta. Dette er pga.både kultur og hygieniske årsaker. Alt handler om kompromiss i et slikt forhold,og ja,det er utrolig viktig å snakke med hverandre om hva man ønsker og hvilken framtid man ser for seg. Da løser man slikt sammen,og greier også å finne tidlig ut om dette er et forhold man ønsker å gå inn i eller ei. Lykke til!

Du er moden og tøff! Men hvordan ser andre muslimer på deg og han sine på han? Blir det sure miner no plass? Takker så mye for dine svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...