AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Hvorfor blir omtrent all lesing sett på som positivt og flott, mens spilling kun blir sett ned på? Man sitter stort sett dønn rolig under begge aktiviteter, men lesing er forherliget i motsetning til spilling? Anonymous poster hash: 43b27...b9e
SardintrollReturns Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg fatter det ikke selv. Ja takk begge deler, sier jeg. Noen ganger synes jeg det er fint å ligge på sofaen og lese en god bok, andre ganger å ligge på den samme sofaen og pumpe virtuelle fiender fulle av bly. Synes det er på tide at allmenheten snart godtar spill som kultur.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Lesing er kultur. Spilling er lek. Anonymous poster hash: f3f97...ff4
SardintrollReturns Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Lesing er kultur. Spilling er lek. Anonymous poster hash: f3f97...ff4 Spilling VAR lek. For 30 år siden.
Gjest The damned Skrevet 2. oktober 2014 #5 Skrevet 2. oktober 2014 Hver gang folk skriver noe om spilling, så setter man jo likhetstegn mellom det og avhengighet. Jada, noen blir avhengig, men absolutt ikke alle. Folk reagerer sterkt hvis man spiller, men samtidig er det helt ok bruke den samme tiden til å se på tv eller surfe på nettet. Det er fullt mulig å ha et liv og spille. Ikke alle er bleike nerder, som bor hjemme hos mamma hele livet og aldri forlater rommet sitt. Ikke alle spill er av typen hvor du omtrent bare går og skyter ned fiender, selv om det kan være gøy det og Det finnes jo masse spill hvor du må bruke hjernen og det finnes spill med en historie hvor du kan være med på å ta avgjørelser og løse oppgaver for å komme deg videre. Det kan man ikke hvis man ser tv, som er veldig passivt. Lurer på om de som skriker høyest om hvor fælt det er med spilling faktisk noen gang har prøvd å spille eller i det minste sett hva som er der ute av spill. Men jeg sier ja takk begge deler og kan faktisk se litt likheter mellom spill og bøker. Ikke alle spill, men de med en historie er jo ikke helt ulikt som å lese en bok.
Illuminatum Skrevet 2. oktober 2014 #6 Skrevet 2. oktober 2014 Hvorfor blir omtrent all lesing sett på som positivt og flott, mens spilling kun blir sett ned på? Man sitter stort sett dønn rolig under begge aktiviteter, men lesing er forherliget i motsetning til spilling? Anonymous poster hash: 43b27...b9e Mennesket trenger å bruke fantasien for å utvikle seg. Med lesing dannes det bilder i hodet og det skjer en skapende prosess. Ved spilling har en i liten grad annen virkning enn å underholde. Er enig med mange at det ikke er verre enn å sitte å kope foran TV'en.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #7 Skrevet 2. oktober 2014 Hvorfor blir omtrent all lesing sett på som positivt og flott, mens spilling kun blir sett ned på? Man sitter stort sett dønn rolig under begge aktiviteter, men lesing er forherliget i motsetning til spilling? Anonymous poster hash: 43b27...b9e Nå er jeg en veldig ivrig spiller selv og har lagt ned utallige timer (årsverk) i løpet av livet i rollespill og skytespill. Jeg leser også endel, men det har aldri falt meg inn å sidestille disse aktivitetene intellektuelt. Anonymous poster hash: 0cba7...b3f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #8 Skrevet 2. oktober 2014 Mennesket trenger å bruke fantasien for å utvikle seg. Med lesing dannes det bilder i hodet og det skjer en skapende prosess. Ved spilling har en i liten grad annen virkning enn å underholde. Er enig med mange at det ikke er verre enn å sitte å kope foran TV'en. Ingenting er verre enn å kope foran tv'en. Anonymous poster hash: 0cba7...b3f
Gjest tsejG Skrevet 2. oktober 2014 #9 Skrevet 2. oktober 2014 Huhh... nå gikk jeg inn på denne tråden for å finne innlegg om spilling, altså ifbm musikk (spille i band, et instrument...), men neida, dataspilling Diskuter i vei, (lister meg stille ut av tråden, luske luske....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå