AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #1 Skrevet 1. oktober 2014 Hvordan løser vi det best mulig? Barnet (6år) har skole og venner her jeg bor, menst far bor et stykke unna. Om barnet skal være hos far 3 uker sammenhengende vil han falle ut av miljøet med venner i nabolaget og fra skolen. Eller? Far er også tivolipappa og følger ikke opp hverken lekser eller andre skole ting, så det blir alltid en hel masse jeg må ordne opp i når barnet kommer tilbake hit Hvordan løser andre dette ? Anonymous poster hash: d2852...dcc
Frisørdama Skrevet 1. oktober 2014 #2 Skrevet 1. oktober 2014 Sånn med en gang tenker jeg at han får ha barnet de helgene de tre ukene han er hjemme. Kan jo ikke bare blåse i skolearbeid og sånt i tre uker hvis dere skal ha ungen tre uker hver. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #3 Skrevet 1. oktober 2014 Ts 3 helger går nok ikke. Da har jo ikke far noen frihelger selv og da ender det bare med at han sender barnet til noen andreAnonymous poster hash: d2852...dcc 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 3 uker sammenhengende høres utrolig lenge ut for samvær for en 6-åring. Hvis far ikke vil skifte jobb får han flytte til barnets nærmiljø dersom han vil ha mer samvær enn de helgene han er hjemme. Følge opp med skole er også et minimumskrav. Hvis han flytter til deres nabolag og skjerper seg, kunne han kanskje få 2 uker når han er hjemme f.eks 3 uker hos mor ( far jobber), en uke hos far, en uke hos mor, en uke hos far, tre uker hos mor osv. Anonymous poster hash: efab6...333 1
Gjest Magdalene Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Ts 3 helger går nok ikke. Da har jo ikke far noen frihelger selv og da ender det bare med at han sender barnet til noen andreAnonymous poster hash: d2852...dcc Om barnet får en helg hos besteforeldre hadde vel bare vært et pluss? 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 Om barnet får en helg hos besteforeldre hadde vel bare vært et pluss? Njo. Men kjenner jeg han rett så hadde det blitt så og si alle tre helgene. Og da ser jeg ikke helt poenget med at han skal kave til seg mest mulig samvær. Da er det kun for å få ned barnebidraget. Anonymous poster hash: d2852...dcc
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 Njo. Men kjenner jeg han rett så hadde det blitt så og si alle tre helgene. Og da ser jeg ikke helt poenget med at han skal kave til seg mest mulig samvær. Da er det kun for å få ned barnebidraget. Anonymous poster hash: d2852...dcc Så han vill ikke ha samvær i det hele tatt? 3 uker blir for mye. Men 1-2 helg og noen dager midt i ukene han er hjemme burde vell gå?Anonymous poster hash: f3ed6...0bb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #8 Skrevet 1. oktober 2014 3 uker sammenhengende høres utrolig lenge ut for samvær for en 6-åring. Hvis far ikke vil skifte jobb får han flytte til barnets nærmiljø dersom han vil ha mer samvær enn de helgene han er hjemme. Følge opp med skole er også et minimumskrav. Hvis han flytter til deres nabolag og skjerper seg, kunne han kanskje få 2 uker når han er hjemme f.eks 3 uker hos mor ( far jobber), en uke hos far, en uke hos mor, en uke hos far, tre uker hos mor osv.Anonymous poster hash: efab6...333 Altså, om han flytter til mors nabolag, og "skjerper" seg er det jo ikke noe verre for barnet å bo tre uker sammenhengende hos mor enn tre uker sammenhengende hos far? Skjønner ikke helt tankegangen her. Tre uker hos mor er greit men ikke hos far? Anonymous poster hash: 0584c...f48
Peter007 Skrevet 1. oktober 2014 #9 Skrevet 1. oktober 2014 Stiller meg et spm her. Hvem er det som bestemmer hvor barnet skal være ig når? Det virker som mødre har vetorett. Barn har to foreldre. Nesten tragisk og lese noens holdninger til fedre. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #10 Skrevet 1. oktober 2014 Den dagen menn kan føde så er vi virkelig likestilte. Inntil da, så har vi mødre vetorett, slik det skal være Anonymous poster hash: 4c0f7...6c7 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #11 Skrevet 1. oktober 2014 Den dagen menn kan føde så er vi virkelig likestilte. Inntil da, så har vi mødre vetorett, slik det skal være Anonymous poster hash: 4c0f7...6c7 Hva slags holdninger er det? Er selv kvinne, men aldri i verden om jeg skulle bestemt når far skal ha samvær til hver tid. Dette er ting man blir enige om! Anonymous poster hash: ee898...3d6 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #12 Skrevet 2. oktober 2014 Stiller meg et spm her. Hvem er det som bestemmer hvor barnet skal være ig når? Det virker som mødre har vetorett. Barn har to foreldre. Nesten tragisk og lese noens holdninger til fedre. Er vell ingen som sier att kun mor bestemmer? Men er greit å tenke over hva man ønsker før man setter seg ned med far og lager en samværsavtale. I denne situasjonen forstår jeg att ts spør om råd og erfaringer da fars jobb og bosted gjør samværet litt vanskeligere enn vanligAnonymous poster hash: f3ed6...0bb 1
xinnia Skrevet 2. oktober 2014 #13 Skrevet 2. oktober 2014 Den dagen menn kan føde så er vi virkelig likestilte. Inntil da, så har vi mødre vetorett, slik det skal være Anonymous poster hash: 4c0f7...6c7 Dette er noe av det dummeste jeg har lest!! 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #14 Skrevet 2. oktober 2014 Stiller meg et spm her. Hvem er det som bestemmer hvor barnet skal være ig når? Det virker som mødre har vetorett. Barn har to foreldre. Nesten tragisk og lese noens holdninger til fedre. har du noe konstruktivt å komme med i fht trådstarters reelle problemstilling - eller var det bare nødvendig for deg å komme med ditt vanlige sutre oppgulp om hvor grusomme alle mødre er? Til ts: jeg ville tenkt - som også en annen foreslo - at far kan tilbys 1-2 helger når han er hjemme og en ettermiddag eller to pr uke. Men det forutsetter selvsagt at dette ikke går utover barnets muligheter til særlig å følge opp skolen, og at far også er villig til å følge opp dersom barnet har fritidsaktiviteter. Det siste vil jo også gi far mulighet til å komme i bedre inngrep med barnets liv, ved at han og både ser hva ungen driver med og har mulighet til å bli kjent med andre foreldre på selvstendig grunnlag. Det er ingen grunn til at far skal ha masse samvær hvis han likevel "setter bort" barnet. Det er nemlig ikke hva samværet skal handle om. Det er BARNET som har krav på samvær med sine foreldre og det betyr faktisk at når far skal ha samvær, så skal det - stort sett være med og hos far barnet er. Selvsagt er det greit med pass av andre av og til - men ikke som det vanlige. Da blir poenget bare at barnet ikke skal få lov å være hos mor, ikke at det skal få samvær med far. Anonymous poster hash: abefa...049 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #15 Skrevet 2. oktober 2014 Altså, om han flytter til mors nabolag, og "skjerper" seg er det jo ikke noe verre for barnet å bo tre uker sammenhengende hos mor enn tre uker sammenhengende hos far? Skjønner ikke helt tankegangen her. Tre uker hos mor er greit men ikke hos far?Anonymous poster hash: 0584c...f48 ts Når far aldri har vært noe mer inni bildet enn en helg eller kanskje to hver mnd i 6år så er det da mest naturlig at barnet fortsetter å bo der det alltid har bodd, hos mor, for så å besøke far? Eller skal vi snu opp ned på barnets liv fordi far nå vil betale mindre bidrag ? Anonymous poster hash: d2852...dcc 1
Peter007 Skrevet 2. oktober 2014 #16 Skrevet 2. oktober 2014 ts Når far aldri har vært noe mer inni bildet enn en helg eller kanskje to hver mnd i 6år så er det da mest naturlig at barnet fortsetter å bo der det alltid har bodd, hos mor, for så å besøke far? Eller skal vi snu opp ned på barnets liv fordi far nå vil betale mindre bidrag ?Anonymous poster hash: d2852...dcc Hei. Det kommer an på hvor mye barnet vil være sammen med far. Selv om det er tregt i begynnelse og barnet trives kan det økes. Det er også opp til far her hvor mye samvær han vi ha. Nå trenger ikke samvær være regelmessig hver uke. Det kan lages avtaler etter turnus og 40 % samvær totalt i året er det vanskelig for mor og nekte. Dette jf.barnelova som sier noe om dette. Hva andre mener er ikke relevant så lenge retten dømmer i rettsaker vanlig samvær i alle tilfeller der fa rer innstilt på dette. Til de som mener jeg er her for og komme med sure oppstøt om hvor grusomme mødre er kan lese mine innlegg i andre tråder Det er ikke så mye surt vil dere finne ut. Ja jeg mener det er noen feil i fordelinger i barnefordelingssaker ovs. men det er begrunnet fra min side og det må være lov og ha forskjellige meninger. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #17 Skrevet 2. oktober 2014 ts Når far aldri har vært noe mer inni bildet enn en helg eller kanskje to hver mnd i 6år så er det da mest naturlig at barnet fortsetter å bo der det alltid har bodd, hos mor, for så å besøke far? Eller skal vi snu opp ned på barnets liv fordi far nå vil betale mindre bidrag ?Anonymous poster hash: d2852...dcc Det virker mer som om du ønsker at far får så lite samvær med som mulig fordi du vil ha hele barnebidraget... Anonymous poster hash: 5ef41...c33 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #18 Skrevet 4. oktober 2014 Den dagen menn kan føde så er vi virkelig likestilte. Inntil da, så har vi mødre vetorett, slik det skal være Anonymous poster hash: 4c0f7...6c7 Ole brum filosofi.. Med mindre du også mener at mødrene har alt ansvar og mener at far ikke kan kreves for barnebidrag heller..Anonymous poster hash: acabf...9e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå